Jag har fått frågor av Dempa i pm också, men jag tycker vi tar allt här.
Det första gäller varför bara 7 dök upp i Mates race av över 20 som försökte köra. Detta har jag inte ett bra svar på, speciellt inte då man borde kunna anmäla sig efter eventet och så få fram sina resultat. Det är säkert en kombination av att folk inte klarar av att klicka sig igenom anmälan, folk missar att starta strava, folk vill inte visa sina resultat efter dom har skämt ut sig och mörkar. Inte vet jag, men det är säkert en blandad kompott och lite allt möjligt. Klubbgrejen funkade eftersom dom som fick tidier i korrekt event även fick resultat i det första eventet.
Min vanliga cykling ser helt ut som så att jag cyklar vanlig fettocykling i skogen och försöker hetsa på korta stravasegment som lutar nedåt. Jag har lagt ner jättemycket energi på att hetsa t.ex. Nacke 1, Nacke 2, Nacke 3, Nacke Pi, Nacke 4, Börsraset, När man går ner sig, Blått silver, Happy Ending II, Den fetavägen ner och så vidare i all oändlighet. Detta har givit mig en väldigt bra uppfattning om hur ofta man får en korrekt tid på ett stravasegment när man försöker hetsa på det. Svaret är, inte i närheten av så ofta att man kan ha ett rejs med fem strava-delsträckor som körs en gång per person och man sedan ska få ut en vettig resultatlista. Om vi på vårt rally skulle säga att det bara var dom 7 i matesrace som körde och att 5 fick ett resultat så skulle jag vilja påstå att det var över förväntan. Då är det fortfarande 30 % av deltagarna som inte har fått ett resultat.
Att cykla obandad stravacykling med sina polare i Årsta verkar kul och jag vill jättegärna vara med. Men när jag efterlyste fler SBR så vil jag ha mer rally. Rally för mig har tydliga sträckor och tidtagning som fungerar.
Om obandad stravacykling nu är SBR så har jag ju inte fått mer av det jag vill ha. Ska det vara den nya standarden så har jag ju inget rally kvar alls.
Och fungerande tidtagning behöver inte alls vara komplicerad sportident. Synkade stoppur och ett kollegieblock funkar också. Däremot kommer nog alla bra lösningar kräva lite mer insats än att man använder strava.
Så, inget hat, känn kärleken. Men det jag bryr mig om är viktigt och en spade är en spade.