[Rally] SBR-samlingstråden

Roger_Edvinsson sa:
En hel del jobb pågår i bakgrunden just nu.

Tre Rejs är i pipelinen och det gäller bara att hitta luckor i kalendern och att jag skall bli såpass kry att jag orkar rensa lite i skogen.

Men håll utkik i denna tråden och på CES FB sida.

Applåder applåder applåder!!!
Du får garanterat min röst som årets Stockholmare/Happy’it för ditt stora engagemang för att så många som möjligt ska kunna ha kul på MTB i Sthlm!!!

larsaw sa:
Roger_Edvinsson sa:
En hel del jobb pågår i bakgrunden just nu.

Tre Rejs är i pipelinen och det gäller bara att hitta luckor i kalendern och att jag skall bli såpass kry att jag orkar rensa lite i skogen.

Men håll utkik i denna tråden och på CES FB sida.

Applåder applåder applåder!!!
Du får garanterat min röst som årets Stockholmare/Happy’it för ditt stora engagemang för att så många som möjligt ska kunna ha kul på MTB i Sthlm!!!
Min röst också!

Kalendern är nu uppdaterad med två rallyn

SBR#42 - 19/10 - Norrort
SBR#43 - 2/11 - Norrort 2.0

Platser, detaljer mm mm släpper jag under nästa vecka när jag vet vart vi kör vilken av helgerna...
Men boka upp era kalendrar för dessa helgerna är nu spikade ?

Anmälan till både #42 och #43 ligger uppe nu...

Info om SBR-ID:

SBR ID kostar 650:- i engångsavgift och ger 50:-/event där tidtagningssystemet används i rabatt.
Dvs alla SBR och förhoppningsvis även några format av XC lopp under 2020.

Betalning sker via Swish till samma nummer som för de två senaste SBRen:
eller fota bilden nedan för att komma rätt direkt.

IMG_2496.JPG

Men gör separat betalningar så är det enklare för mig med bokföringen.

Fyll i detta formulär så får jag dessutom alla dina detaljer.
https://forms.gle/YbEJtJ8ms19EJCDi8

28/3 - SBR#45 - Haga Park.......
25/4 - SBR#46 - Spring Break...... ?
16/5 - SBR#47 - MWGA.......

Och ja...fler event är på G....[/quote]

Senast ändrad:
Hjälp mig att sammanställa era tankar avgående SBR och CES...

Vad var bra och vad var dåligt?
Hur skall vi sikta framöver?

Och spara inte på krutet i era svar.

Joe men det var mycket bra. Hög nivå rakt igenom!

Blint-upplägget var jag inget fan(eng) av, där kände jag mest att skaderisken var för stor för att våga stå på.

Blir det nå svartrally 2021 tro? Har inte planerat åka på nåt enduro-rejs utomläns så är pepp på lite hemmarejs!

Vi kör inga SBR längre. :censored:

Men vi kör rejs. 11/9, 25/9, 3/10, 17/10 och 30/10.

Först ut är Upplands Väsby och avslutningen sker i Väsjö Bikepark.
övriga rally släpper vi efter hand… all info på vår FB och insta.

Det kom en hel del gliringar att det vi gjorde inte "hedrade" den anda SBR stod för och därmed en del sura miner att vi kapat namnet.

Så enklare att bara arrangera rallyn under Capital Enduro istället...även om det är exakt samma sak i grund och botten, och många deltagare samt rallyfixare som är samma som under SBR.

Det är kanske dax att ta upp det gamla sättet att köra SBR?

Lekfullt och i periferin för vad bike rally är idag - så som bike rally var i början, huruvida det betyder att experimentera med vad som är annorlunda, utmanande, eller på en viss nivå, och existerande eller nya linjer eller platser. Hur som helst, mindre macro och mer micro, eko, utforskning, tankar, skogsmulle, och - där det är möjligt - grillkorv och folköl!

Men vad är det för skillnad på CES och SBR? Träffas man inte i båda fallen i den mellansvenska terränglådan och hojjar som fan?
Enda skillnaden är att tidtagningen funkar bättre och har blivit bättre. Och det är andra deltagare än förr.
Fattar inte skillnaden?

Stalle

Men vad är det för skillnad på CES och SBR? Träffas man inte i båda fallen i den mellansvenska terränglådan och hojjar som fan?
Enda skillnaden är att tidtagningen funkar bättre och har blivit bättre. Och det är andra deltagare än förr.
Fattar inte skillnaden?

Stalle
Det skiljer absolut ingenting, samma format och samma typ av tidtagning som vi körde sista två åren med SBR, skillnaden är nu att den inte hyrs utan är medlemsägd ?

Sen har det tillkommit väldigt många nya deltagare och det är nog det som sticker mest i ögonen, att fler fått chansen att köra rally.

Jag lessnade när "veteraner" som ändå typ slutat cykla SBR påpekade att det nu var blåbär i spåren och att vi som arrangerade trodde vi var EWS.

Därför fasade vi bort SBR i namnet.
CES var bara tänkt att vara namnet på en serie av SBR-event under 2019 och framåt...

Men nu blev det som det blev...

En sak är dock säker...
De som gnällde dyker inte upp...och de som gör det är fan helt galet trevliga och glada prickar som jag i min vardag aldrig skulle springa på annars...

Oavsett är alla välkomna och svårigheten på eventen hänger helt på vilka knäppa ideer arrangören för dagen har :)

Det har ju lixom gått igenom olika kompisgäng genom åren. Och de som muttrar menar egentligen inte att det har blivit EWS eller liknande utan de saknar nog helt enkelt det kompisgäng som de förknippar med tävlingarna.
Så när andra dyker upp så känner de sig inte lika inkluderade som tidigare. Jag som har hängt med sen 2008 i det här kan lista en å annan gruppering :-)

Stalle

Det har ju lixom gått igenom olika kompisgäng genom åren. Och de som muttrar menar egentligen inte att det har blivit EWS eller liknande utan de saknar nog helt enkelt det kompisgäng som de förknippar med tävlingarna.
Så när andra dyker upp så känner de sig inte lika inkluderade som tidigare. Jag som har hängt med sen 2008 i det här kan lista en å annan gruppering :-)

Stalle
Så är det helt klart.

Flera av de man mött genom åren på SBR, och då är jag fortfarande rookie i sammanhanget, har helt slutat cykla i dessa sammanhangen, och inte bara här på hemmaplan utan även nationellt och internationellt,.

Så allt går väl i cykler...Men BikeRally är alltid Bikerally :love::love:
(säger han som inte ens kan cykla MTB längre)

Tillbaka
Topp