Ram med V-bromsar?

Callahan

Medlem
Ram med V-bromsar?
Försöker övertyga tjejen om att MTB är det roligaste som finns.
Någon som vet om en prisvärd liten ram som tar V-bromsar?
Har överblivna delar som kunde duga tills hon själv fått upp ögonen för denna eminenta sport!

Hon är 161 lång.

Har kikat på köp och sälj och var nära på att köpa en Kona Hahanna som ligger ute där. Tvekar dock då jag kan anta att den är från 90-talet.

Hilfe bitte!

Ps
Vad tror ni om denna: http://www.chainreactioncycles.com/se/en/ridley-trailfire-7d9-frame-2012/rp-prod105409
Verkar rätt kort om man ser till att det är en medium eller?
Ds

Senast ändrad:
Ram med V-bromsar?
En stålram från 90-talet är da shit och Kona var en av de som använde fina rörset i sina ramar, speciellt i toppmodellerna då. På skogsstigar och så funkar en stel P2-gaffel suveränt och sparar pengar. Se iallafall till att gaffeln inte är längre än det var tänkt för ramen, lätt hänt med med äldre ram och ny gaffel. Cykeln blir trist i kurvor och reser sig lätt uppför.

Ram med V-bromsar?
Jag har en gammal helstel liten Gios med cantisar stående i garaget till ingen nytta. Om man vill kan man byta till V-bromsar. Din för en 500-ing.

Ram med V-bromsar?
Brand-X ramarna har fäste för både V-broms och skivbroms (så att man kan uppgradera när man tröttnar på V-bromsarna).
Billiga, lätta och väl fungerande - vi har två stycken inom familjen och är helnöjda.

Ram med V-bromsar?
Kollade ramen på K&S (om det nu är den du tänker på) verkar vara en 96'a i bra skick också vad man kan se. 14" är rätt litet, frågan är vad du har för mått "crown to axle".
Bifogar en länk så du kan se vilken stance cykeln skall ha. Din gaffel har en del sag så den får man räkna bort när man bedömer det hela.

Ram med V-bromsar?
Callahan skrev:
-------------------------------------------------------
> Var hittar man såna? Chainreaction hade bara en
> carbonvariant!

Var det Brand-X'en du letade efter?
Tror tyvärr inte att de finns nya på CRC längre.
Jag har hittat våra på köp & sälj på Happy :)

Tillbaka
Topp