Ramjig ,garage å skit

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Hehe nä jag är jag bara astrött...Helt körd men det gick ju visst ändå imorgon blir det att meka förgasaren på polarens hoj?

Hasse#7

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Nu är det hemskt länge sen jag var bakfull. Men jag kan inte minnas att köra borrmaskiner och svetsa rör med precision stod på agendan då. Du måste vara trilling, de andra två bor i dig och tar över när du är trött. Maken till energi har sällan skådats.

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Hehe tack?
När jag var liten körde jag xc tävlingar bakis det funkade det med? minns speciellt Kolmårdsbiken för över 25 år sen..typ i början när den fanns då jävlar var man i form var nog 15 bast å bakis som satan men körde ifrån de äldre sponsrade pojkarna satan va sur en var i snyggaste döskalle batik skate tishan det var tider det?
Men idag har jag satt ihop svingen verkar ju funka ska dit med lite småskit till på den så man kan få dit dämparen osv. Men det viktigaste är ju att hjulet passar!

IMG_20180816_182356267.jpg

IMG_20180816_175429082.jpg

Inte helt inmätt ännu.

IMG_20180816_192906526.jpg

Paco

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Med tanke på hur bra du får till det när du är bakis så hoppas jag att ditt byggande stannar på hobbynivå.
Fatta hur mycket fylla det blir om du ska stå och bygga custom-ramar hela dagarna?

xdr

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Paco sa:
Med tanke på hur bra du får till det när du är bakis så hoppas jag att ditt byggande stannar på hobbynivå.
Fatta hur mycket fylla det blir om du ska stå och bygga custom-ramar hela dagarna?
Du säger det som att det vore något negativt.

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Svetsade på så man kan öppna dämparfästet å dra åt ,sågade upp. Nu väntar jag på en 1/2" brosch som borde dyka upp ikväll.
Bara hoppas att det linjerar tillräckligt nåja det visar sig snart...

IMG_20180817_180557850.jpg

IMG_20180817_181041968.jpg

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Ja just denna var jag lite skitnödig över. Allt detta med svetsa å fixturer är ju lite nytt för mig. Sen är jag så sjukt van att kunna slänga upp saker i en fräs efteråt viket jag inte kan på mitt jobb så man får försöka göra det i fel ordning enligt mig då det såklart deformerar å rör sig när man svarat så jag är sjukt nöjd. Nu ska jag fixa till lite distanser i svarven så är den delen helt klar. Efter det kan jag börja fundera på hur man ska få dit pivot punkten....

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Fick några smutta smörjnipplar idag??

IMG_20180903_164318597.jpg

Så har jag brotschat upp pivot punkten nu ska man bara göra nåt att fästa den i.

IMG_20180901_163441930.jpg

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Japp ett annat hål?
Hål är bra, nä det ska svetsas igen sen när jag är säkert på att det är ett bra hål.

tmalm

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Ja man brukar ju göra så- svetsa bra hål å är det dåligt hål så silvertejpar man över det.

/T

F-n vad jag h...ar aoutorrcect

Senast ändrad:

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Fick ett kilo tillsats material av svetshuset 1 mm å satan vilken skillnad det blev så mycket lättare att få snyggt. Misstänkt innan att 1,6 orna kylde lite mycket

IMG_20180907_155308271.jpg

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Testade lite tillräckligt rakt å nära det jag hade tänkt mig. Nu har jag svetsat lite till sen ska jag kolla sett där med kedjelinjen om det går fritt för ena staget är lite skeptisk...

IMG_20180908_205923_103.jpg

larsaw

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
EST sa:
Testade lite tillräckligt rakt å nära det jag hade tänkt mig. Nu har jag svetsat lite till sen ska jag kolla sett där med kedjelinjen om det går fritt för ena staget är lite skeptisk...
What a bad ass!
Ser lite ut som en Sick eller BTR, fast coolare så klart! ;D

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Hehe tack var en spåna som jävlades så att få dit vevlager tog nog 30 min...men nu sitter det? å kedjelinjen funkar nästan tar i lite lite på tyngsta växeln ska fixas snart.

IMG_20180909_200359155_LL.jpg

Lite värre är det med veven på andra sidan men det ska nog gå att lösa det med...

IMG_20180909_200413484.jpg

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Hehe ja nu tror jag att det ska funka men det är tight. Så smart att bygga kort å med mycket däck clearanse men jag tror att det ska funka men jag måste nog sätta i lagen å dämparen innan jag riktigt vet.
Är ju snyggt med böja stag men bara man vrider de lite fel så blir det skit...?

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Punktade fast dämparfästet. Måste fixa så svingen sitter bättre så jag kan passa in allt men jag tror jag får göra om lite..det konstigt om det skulle funka på första försöket?

IMG_20180910_212650661.jpg

Senast ändrad:

UrTomas

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
EST sa:
Punktede fast dämparfästet. Måste fixa så svingen sitter bättre så jag kan passa in allt men jag tror jag får göra om lite..det konstigt om det skulle funka på första försöket?
Inte ett dugg konstigt när det är du som håller på ?
Supersnyggt! ??

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Hehe tack Tomas?
Svetsade fästet nu hoppas vi bara att slaget på dämparen inte är för långt....

IMG_20180911_085739931.jpg

tmalm

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
"hoppas vi bara att slaget på dämparen inte är för långt...."

Error 404 does not compute. För långt slag? Är det ens möjligt? :-)

/T

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer