Ramjig ,garage å skit

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum
Ramjig ,garage å skit
Mc lenod eller vad den heter ska jag ha 200*57.

Jo jag har räknar men jag kan ha satt staget som håller ihop baktriangeln typ 4mm för högt upp det är tight när man vill ha kort 29 :a...

Ramjig ,garage å skit
Kollat hjul linjen å den är spikrak! Nu med bussningar i pivot punkten. Bankat ihop förstärkningen bakom sadelröret.

IMG_20180911_183528430_LL.jpg

Insett att jag ritade fel i cadden så 130 i slag är inte 57 utan 50 så jag stoppar not i en spacer i dämparen orkar inte köpa en ny.
Å det får bli ett nytt kedjestag det är för tight där ett lite högre.
Fick hjälp av Marcus mg25 kanske på happy, å sonen i garaget idag?

IMG_20180911_204047610.jpg

Ramjig ,garage å skit
tmalm sa:
Maffigt!
Börjar bli provkörardags, blir den klar till helgen?

/T

Hehe nä den blir inte klar till helgen? bromsfäste bash fäste å ca 2 mm frigång på dämpningen å lite annat kvar men det ser ut som att det faktiskt kommer att bli en cykel vilket känns helt jävla fantastiskt?

Ramjig ,garage å skit
Går även att blanda i den i annan färg detta är bara glitter så svart med rör glitter tex. Många möjligheter!

Ramjig ,garage å skit
Testade med lagen jag skulle testa men det funkade inte alls. Så måste fixa några andra vanligta...Ja ja då vet man det åtminstone?

Ramjig ,garage å skit
Nä nycker hela dagen...dålig bild. Droppern passade det var jag mest nervös för. Ska försöka skaffa lager imorgon sen får vi se om svingen är för verk eller om det funkar..

IMG_20180917_204129597.jpg

Ramjig ,garage å skit
Cykeln ser ju helt galen ut, på ett bra sätt! Vad är filosofin bakom, vad är det för hål i "sadelröret" (för mig som inte fattar ser det ju både mystiskt och farligt ut) och framför allt vad heter den ("Al/Alien J/NWO")?

Ramjig ,garage å skit
DarthVidar sa:
Cykeln ser ju helt galen ut, på ett bra sätt! Vad är filosofin bakom, vad är det för hål i "sadelröret" (för mig som inte fattar ser det ju både mystiskt och farligt ut) och framför allt vad heter den ("Al/Alien J/NWO")?

Hålet i "sadelröret" verkar vara där för att svingen ska gå fritt, men rätta mig om jag har fel EST :)

Ramjig ,garage å skit
UrTomas sa:
DarthVidar sa:

Hålet i "sadelröret" verkar vara där för att svingen ska gå fritt, men rätta mig om jag har fel EST :)

Jo, men det tror jag att jag förstår egentligen, men hade sadelröret haft en annan lutning skulle det ju inte behövas, tänker jag mig. Men jag är ju ingen rambyggare eller geometri-mystiker så jag vet inte bättre...

Ramjig ,garage å skit
ja ni har rätt men hade det lutat mera bakåt så hade bakhjulet tagit i ;) Nada namn ännu ska se om skiten funkar först har ju aldrig gjort en sving förut....

Ramjig ,garage å skit
DarthVidar sa:
UrTomas sa:
DarthVidar sa:

Jo, men det tror jag att jag förstår egentligen, men hade sadelröret haft en annan lutning skulle det ju inte behövas, tänker jag mig. Men jag är ju ingen rambyggare eller geometri-mystiker så jag vet inte bättre...

Precis som EST skriver: han vill ha mer slaglängd med korta kedjestag. Därför dubbla "sadelrör" också, annars hade sadeln hamnat för långt fram...

Tillbaka
Topp