Ramjig ,garage å skit

larsaw

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Bra där! Nu vill vi veta hur den blev att cykla på också!?
Eftersom det är fredag så har jag redan bänkat mig med chipspåsen i knät. "F5" FTW.....

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Söndag är det lång guidning uppe i Kilsbergen min 4 mil då blir det premiärtur. Måste fixa längre kedja med :)

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Var ute på en liten testrunda i Söndags på knappt 5 mil, här är ett kort klipp från den. Annars gick cykeln fint hade dock en sned klinga fram väntar på att få den jag ska ha så kedjan hoppade på de flesta usförslöpor men på den den inte gjorde det fick jag en personbästa :) Å den kändes poppig å rolig utför samtidigt som den svalde mycket stök å följde med bra så om den håller så är det en bra hoj!!
Just det knappt nåt pedalbob heller :)

Senast ändrad:

mikipedia_

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
EST sa:
Var ute på en liten testrunda i Söndags på knappt 5 mil, här är ett kort klipp från den. Annars gick cykeln fint hade dock en sned klinga fram väntar på att få den jag ska ha så kedjan hoppade på de flesta usförslöpor men på den den inte gjorde det fick jag en personbästa :) Å den kändes poppig å rolig utför samtidigt som den svalde mycket stök å följde med bra så om den håller så är det en bra hoj!!
Just det knappt nåt pedalbob heller :)
Geymt hojat????

DarthVidar

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Grym cykel, grymt cyklat! Jag blev nästan lite sekundärkränkt åt stackarna som desperat försökte ta sig över trädet i början haha!

Paco

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Han har inte bara byggt sin egen ram, han kan cykla på den oxå!??

(Fast det visste vi ju sedan tidigare?)

Bonzo

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Snyggt cyklat och kul att se att allt funkar.

Men du är väl medveten om att du förtjänar en örfil när du kör en stoppie över stocken precis efter att den där stackaren våldat sig över? ?

Senast ändrad:

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Bonzo glöm inte pumpa däcken?
Å tack alla den känns faktiskt riktigt bra körde vanlig stig idag å det kändes som den åt rötter bra å höll farten, utför gick den lika snabbt i mörkret som Orbean gick på dagen i somras så det kändes med nice. Angående lek osv se artikel i senaste mtb Sweden?

IMG_20180924_160909828.jpg

Å en från idag.

IMG_20180924_191113280.jpg

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Har en 170 droppet på g men fel dia till Marion så i med lite blad mässing får borra ett hål i ramen sen med men det kommer bli grymt!

IMG_20180929_174522514.jpg

Annars så är en original luftburk på g från racing bike Sweden så King can är för progressiva dämpar länkage vilket jag knappast har så det kommer bli nice! Den fick jag en klinga så jag kan köra med dyrare i väntan på den som är på g. Har ju tappat kedjan på alla utan 2 utförslöpor hittills då den gamla är den som satt på när jag dödade veven= skapligt sned....
Annars så käkar den verkligen rötter på stigarna går fan kanon hoppas verkligen den kommer hålla?

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
https://www.strava.com/activities/1875786771/embed/8dcff0144e58e3f17780eb44a1f58830f64c0e82'></iframe>

Testade lite mera i Söndags har ju inte riktigt koll på segmenten då jag laddar upp gpx. fil efter jag cyklat men senast jag körde var i somras då det var snustorrt nu var det stora vattenansamlingar & rätt sankt. Uttför var den 2 sek långsammare än när det var torrt i somras på Orbean , nu rann det vatten i stigarna å ett surhål dök man typ ner till naven. Det var precis så man kunde hålla i sig:)
Var riktigt kul att köra utan att tappa kedjan hela tiden nu med en ny narrow wide klinga å styrning upptill satt den som ett smäck!!!

Senast ändrad:

DarthVidar

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Det måste vara grymt tillfredsställande att gå från idé till verklighet med en så pass komplex pryl (för en hemmabyggare iaf) som en fs-ram och att det motsvarar förväntningarna! Grym hoj, bra jobbat (inte för att jag har relevant utbildning för att bedöma vad som är bra, men ändå)! När kommer den i serieproduktion? ;-)

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Ja det känns askul! Verkligen är nöjd om den håller längre än min pyren gjorde?
Idag kom det en origina luftburk från Pär på racing bike Swedenl den som satt på var ju för progressiv fjädring så det borde bli bättre å även en 170 mm dropper å mikepedia skulle skicka en remote till mig men den ska bo på Marion som nu får ett hål i ramen!

IMG_20181001_161637046.jpg

IMG_20181001_170454501.jpg

Senast ändrad:

tmalm

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Blir det större eller mindre luftburk?

Kul du har kvar klibban på Marinon :-)

/T

Edit :atuocrret

Senast ändrad:

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Alltså den skillnad på underlag mot i somras så är det ju helt sjukt att jag bara tappade två sek! Iförsig bara telefon Strava tider men ändå??

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Ja jo men mest bara kul att se ca sen hur lång cyklarna håller är det roligaste med stava nästan?

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Testade hårdlödning lite idag med brons. Hade fel flussmedel för låg smältpunkt men ändå detta är skarv nummer 2 så inte så illa :)

43070594_1049499355227646_7503700189899653120_n.jpg

frankfurt

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Snyggt! Här är min andra eller tredje. Har börjat träna lite med tunnväggigt mot 3 mm fulstål, ganska mycket svårare med värmekontroll när det tjocka behåller värmen.

74E6C261-BDA4-444B-9F0F-5FECF4CFBC78.jpeg

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Nice vad kör du för fluss??? Ser ju bra ut det där!! Har du några bra länkar så man kan läsa eller kolla hur man "ska" göra :)

frankfurt

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Jag köpte cycle designs flussmedel från ceeway. Tänkte skaffa lite mer rör för att träna med. Har inte hittat några bra tips på hur man gör utan tänkte köra trial and error. Skulle vilja gå en kurs men det är svårt att hinna.

Bara att träna massor.

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Kanon mikepedia! Tack som fan?
Jag skulle med vilja gå nån kurs säg till om du hittar nån?

Egress

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
frankfurt sa:
Jag köpte cycle designs flussmedel från ceeway. Tänkte skaffa lite mer rör för att träna med. Har inte hittat några bra tips på hur man gör utan tänkte köra trial and error. Skulle vilja gå en kurs men det är svårt att hinna.

Bara att träna massor.
Jag körde med Cycledesign också då jag började. Lödde mina 2 första ramar med det. Tröttnade på att alltid få små luftbubblor (pinholes) och att flussmedlet blev svart (det ska tydligen vara så, men i början trodde jag att jag överhettade fogen och lodet hela tiden) samt att det är drygt att tvätta bort.

Nu använder jag produkter från Gasflux. Får ytterst sällan luftbubblor och flussmedlet är glasklart vid rätt temperatur och blir bara svart om man överhettar. Lätt att skölja bort med hett vatten också.

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Köpt rätt fluss börjar se bra ut men penetreringen får jag jobba på lite till?
Tack alla för all hjälp!

IMG_20181017_165048685.jpg

Annars har jag släpat hem en BSA ?

IMG_20181018_173954619.jpg

Å fått en gaffel gång racing bike Sweden till Marinon !

IMG_20181018_174008291.jpg

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Jäklar va stiligt får du in nåt på insidan med?
Själv har jag gjort skyltar åt Pär på racing bike Sweden till hans nya lastbil å hjälp han sätta upp?

IMG_20181022_165748055.jpg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer