Ramjig ,garage å skit

EST

Aktiv medlem
Tyckte den betedde sig skumt en trasig packning å ventilen till nitron paj så den får åka till racing bike Sweden.
Så nu blir det ht ett tag

IMG_20190104_110815830.jpg

EST

Aktiv medlem
Oki då slutade lunch idag å ungarna hade hittat på eget slut så jag drog till polaren en 75 åring eller mera å lånade hans svarv?

IMG_20190201_162952459.jpg

IMG_20190201_163531946.jpg

Var lite problem med shatteringar pga långt utskick men jag fick ordning på det snabbt?

Sådär

IMG_20190201_180439967.jpg

EST

Aktiv medlem
Nya hjul Halo de ska väl hålla!
Dessa har bredare mellan ekrarna så man utnyttjar att det är boost?
Å låter som arga bin med sina 120 i pickup!

IMG_20190211_105242149.jpg

IMG_20190211_105232056.jpg

Sen har jag varit å rotat i polarens lådor på cykelaffären å fått med mig lite gamla axlar mm?

IMG_20190211_113148138.jpg

EST

Aktiv medlem

larsaw

Aktiv medlem
EST sa:
larsaw sa:
EST sa:
DarthVidar sa:
Är detta version 2.0 av din stighoj eller är det något helt nytt?
Tror att det ska bli en stighoj lik den jag har bara att jag kommer ha lite mera koll på vad jag pysslar med är nog tanken.
Men vad är grejen med det brutna diagonalröret?
Jo den blir mera progressiv då. Sen vet jag inte om det håller?
Kolla in http://www.portus-cycles.de/der-flotte-karl-unsere-maschine-fuers-grobe/ som har ett alternativ för att bygga lite mer utrymme i framtriangeln. Annars är mitt tips att maximera höjden på baksvingen för att skapa så långt avstånd som möjligt för att kunna luta dämparen "neråt"...

EST

Aktiv medlem
Klarar det är ju inte singel pivot bara även länkage driven ju. Tänkte först se hur man får till en sp innan man börjar med länkage driven skulle vilja ha så enkelt som möjligt.
Mmm har ju 67,5 nu tror jag å en jäveln går ju bara över styret?

mikipedia_

Aktiv medlem
@est kan du inte kapa ur en oval ur downtuben och klä/lägga i plåt för att kompensera urkapningen och välja att ha kolvsidan på dämparen i den sidan?

tmalm

Aktiv medlem
Koolt!
Antar att du kollat så framhjulet inte tar i diagonalröret men kontrollfreaket i mig måste fråga iaf :)

Va blir det för länkage?

/T

EST

Aktiv medlem
tmalm sa:
Koolt!
Antar att du kollat så framhjulet inte tar i diagonalröret men kontrollfreaket i mig måste fråga iaf :)

Va blir det för länkage?

/T
Nä inte kollat men det handlar om ca 40 mm så det ska nog gå bra?
Det ska en vanlig single pivot är tanken bara för att se skillnaden mot när man kollar i Linkage lite mot att bara bygga nåt.

EST

Aktiv medlem
Japp stämmer bra det?
Märkte dock att jag fått hållaren för styrhuvudet 2 grader snett så det måste jag undersöka var innan jag fortsätter. Tror jag vet var det är isåfall är det lätt att fixa.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer