Ramjig ,garage å skit

EST

Aktiv medlem
Hehe tack!
När det gäller svetsa är det endel tur fortfarande likaså med det andra. Är ju rätt långt ifrån att göra roterande verktyg typ fräsar mm vilket är det jag mest jobbat med.
Angående musik så har jag lyssnat på PIGG idag med Raymond Watts ?
Blev ett s format rör med?

IMG_20190315_175939673.jpg

EST

Aktiv medlem
Manurhin2 sa:
Hasse#7 sa:
ceel sa:
Det här är lätt en av happys bästa trådar!
Men har han relevant utbildning eller är det bara tur? ;)
Skulle han ens våga söka tjänsten ?

Snyggt jobbat , ska bli intressant att se resultatet .
Jag vill klage lite också , bakgrundsmusiken ( alltid Motörhead i smedfilmer ) hördes inte ?
Sån är min relevanta utbildning, vilket jag inte jobbar med längre en upprymmare tex

IMG_1099.JPG

Eller en svarvhållare till Scania

IMG_0866.JPG

Eller en lpanfräs med invändig kylning allt i PCD. Så svarva fräsa gnista balansera å mäta + rita & programmera var det förr mest enstyckdetaljer :)

IMG_0753.JPG

Nuförtiden så bygger jag tex som här det i metall inne i denna gravlund eller vad det heter så lite annat!!!

P4210013.JPG

EST

Aktiv medlem
Hehe ja den s formade är så att kedjan går fri?

Nu kommer jag inte längre måste fixa främre fästet för sommaren vill ju få det så långt ner som möjligt. Men några stag blev det.

IMG_20190315_153356733.jpg

aribr

Medlem
Blir snyggt det där! Oroar mig lite för styrkan där i downtuben men det blir nog bra med dämparfästet, iaf så är du nog rätt kille för att kolla om det håller hehe.

EST

Aktiv medlem
Tack ja jag är med lite orolig för det men vi får se? jag har ju gjort extra stort dämparfäste som ska fördela ut kraften lite.

EST

Aktiv medlem
Den var frän! Ja jag funderade på nåt sånt med men vi kör såhär först får väl bygga en till när den går av...

Nu finns det plats för dämparen?

IMG_20190319_194535230.jpg

IMG_20190319_194629097.jpg

EST

Aktiv medlem
För att jag inte äger rullar till en diametern så jag inte kan bocka. Ska dock fixa såna är planen.
Å tmalm får det inte plats får jag slipa upp å lägga igen så jag får mera frigång?
Men det borde räcka till..

EST

Aktiv medlem
Lite delar svarvat å fräst var nog en 5 år sen jag fräste sist men det funkade likadant förutom att denna fräs var helt slut vilket man inte är van med kunde ta 0,5 mm i taget utan att matningen hackade???

IMG_20190320_172535891.jpg

EST

Aktiv medlem
Sådär detta sett blir lätt att få ihop det utan en hit för svingen. Dock är ju inte plattstål lika vridstyvt som ett rör men med en förstärkning mellan så borde det funka. Tror jag ska köra på det..

IMG_20190323_181537980.jpg
IMG_20190323_181525854.jpg

EST

Aktiv medlem
Jensen sa:
Riktigt ballt bygge att följa
Tack kul att det uppskattas?
Idag svarade jag fel distanser till sommaren så nya imorgon hade mätit fel...
Men 3 stag är filade å klara för att punkta fast. Jobbigt det där med frigång för däck kedja osv. Men det ska nog gå...

IMG_20190326_211248239.jpg

EST

Aktiv medlem
Hehe bra plan fan va jag vill på Ministry sista helgen på min semester så jag hoppas kunna få till det!
Men som alla klagar på lite sneda peruanska ramar är det nog bäst att hålla sig till " riktiga " ramar?
Ska festa med polaren imorgon som redan har biljett å hotell...kan bli lite bra musik då..

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer