Ramjig ,garage å skit

Manurhin2

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
EST sa:
Hehe bra plan fan va jag vill på Ministry sista helgen på min semester så jag hoppas kunna få till det!
Men som alla klagar på lite sneda peruanska ramar är det nog bäst att hålla sig till " riktiga " ramar?
Ska festa med polaren imorgon som redan har biljett å hotell...kan bli lite bra musik då..
Jag har iaf inte klagat på sneda Peruanska ramar , däremot svetsningen .??
Intressant att du som inte är svetsare skulle platsa lätt hos pårökta Peruanen . ?
Sneda stålramar går normalt att klämma rätt även om jag skulle vara försiktig med just Peruanska .
Jobbigare att köpa en cykel som man tror är färdig och sen få sätta sig och rätta till alla svetsar så att dom fyller någon funktion .

Jag köper hellre en cykel från Örebro ( fastän den säkert är gnällig ) än från Peru ?

M

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Manurhin2 sa:
EST sa:
Hehe bra plan fan va jag vill på Ministry sista helgen på min semester så jag hoppas kunna få till det!
Men som alla klagar på lite sneda peruanska ramar är det nog bäst att hålla sig till " riktiga " ramar?
Ska festa med polaren imorgon som redan har biljett å hotell...kan bli lite bra musik då..
Intressant att du som inte är svetsare skulle platsa lätt hos pårökta Peruanen . ?
Sneda stålramar går normalt att klämma rätt även om jag skulle vara försiktig med just Peruanska .
Jobbigare att köpa en cykel som man tror är färdig och sen få sätta sig och rätta till alla svetsar så att dom fyller någon funktion .

Jag köper hellre en cykel från Örebro ( fastän den säkert är gnällig ) än från Peru ?

M
Hehe grymt?
Kan ju tillägga att jag faktiskt är inflyttad örebroare så den kanske inte gnäller så mycket.

Manurhin2

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
EST sa:
Manurhin2 sa:
EST sa:

M
Hehe grymt?
Kan ju tillägga att jag faktiskt är inflyttad örebroare så den kanske inte gnäller så mycket.
Jojo , det säger såklart alla ?

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Tack?
Idag lite bakis men har satt dit kedjestaget å gjort en förstärkning. Kedjan går nästan fritt , ska försöka fixa det...

IMG_20190330_171935953.jpg

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Hehe som sagt tackar jag är med förvånad över att det verkar funka?
Nu lite broms....
Svarvade lite på måfå idag..

IMG_20190402_165302863.jpg

En förstärkning!

IMG_20190402_202652585.jpg

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
frankfurt sa:
Snyggt!
Frihandade du bromsfästet? Ser stabilt ut!
Hehe jepp sjukt jobbigt utan en fixtur men det blev kalas kanske sätter nån mera förstärkning får se.
Men jag gjorde fästena utan att mäta idag å att notcha dem var inte så kul sett heller men va fan det gick?

IMG_20190402_214232806.jpg

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Äntligen en ny dropper å den bästa den kom hem innan fakturan tillåmed det är snabbt det!

IMG_20190404_1708001513.jpg

IMG_20190404_170831703.jpg

IMG_20190404_173352872.jpg

Tror klibban är anpassad för alu ram?

IMG_20190404_173645185.jpg

Nu har man en cykel som funkar igen förutom Dh n!

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Fixa grejer år franska ingenjörer måste man med göra?
received_343286196300872.jpeg

Annars har det varit vespa service å häck klippning idag så inget rambygge???

IMG_20190405_125502493.jpg

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Just det byggde ett pressverktyg för att göra hållare till buntbanden som ska hålla ledningarna på plats på ramen alltid nåt?

IMG_20190405_121825750.jpg

Crocko

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
EST sa:
Fixa grejer år franska ingenjörer måste man med göra?

Annars har det varit vespa service å häck klippning idag så inget rambygge???
Tjusig, men lite senare kick, eller? och slangklämman känner jag inte igen. :)

Har skymtat ett par fina 60-tals plåtisar på tidigare bilder och funderat på om det är ett aktivt intresse, har ett par själv men inga exotiska modeller utan rena bruks fordon.

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Tack en gs 160 -64
Kicken är original slangklämman är nåt jag hittade i garaget. Gillar alla 2 hjulingar men dessa är ju roliga inne i stan å lätt att ta med ungarna?
Idag scouter å rensa å med ett av verktygen jag byggt för att fixa stigar funkade kanon även att gräva diken å nu hacka uppfart med asfaltsgrus på.

IMG_20190406_102248974.jpg

Fezze

Ny medlem
Ramjig ,garage å skit
Riktigt coolt! Har nu gått igenom HELA tråden och kollat alla bilder m.m. Skall följa detta med spänning! :D

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Massa timmar så jag filar det mesta...färg blir det jag har en idé?
Frammen väger 150 g mer än den förra så 2,25 kg jag 1,7 så 3,95.... Plus lager å lite skruvar.
Bakdelen känns väldigt stadig tror man lätt kan gå ner i diameter på rören om man vill.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer