Ramjig ,garage å skit

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Lånade en brosch.

IMG_20190221_202745080.jpg

Så nu passar droppern fint

IMG_20190221_203911497.jpg

Sen linjerade jag sista röret blev okej notchat hoppas det duger

IMG_20190221_210559177.jpg

Hasse#7

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
EST sa:
Nu är den nästan på plats. Fast jag kan inte mera idag ska dricka lite alkohol nu?
Jag tror det blir starkt nog med förstärkningsplåtarna och dämparen som håller ihop det. I övrigt tycker jag att gnällspiken på SIR kan svetsa några egna drömsvetsar och sedan olla, istället för att klaga på dina. Håller det är det tillräckligt bra och det håller ju.

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Hehe ja den där gubben är skum en!
Han blir alltid jätteglad om man gillar nåt han visar å verkligen skriver det. Å denna diskussion hade jag ju redan med han om förra ramen fast i en grupp för rambyggen å han fick så mycket skit av alla där. Helt klart en udda fågel.
Jag tänkte säger han nåt mera kan han dra år helvete?
Hur som så ser svetsarna bättre å bättre ut känns som att man lär sig hela tiden å ganska fort. Så det känns bra trots gubbar?

xyz-saft

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Förstärkningar låter bra med tanke på ditt rambrytarförflutna. :)
Skoj att följa bygget, ska bli spännande att se hur det blir när det är klart.

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Ja nu funderas det på vad för lager mm som pivotpunkten ska bestå av?? . Typ Orange eller Starling eller har ni bra C så bomba med bilder å förslag :)

Ett förslag Starling

p5pb15714826.jpg

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Just att svara en axel känns som en lätt uppgift däremot vad man ska ha för lösning på länkaget är lite mera att klura på?

Senast ändrad:

marr

Moderator
Forumvärd
Ramjig ,garage å skit
EST sa:
Just att svara en axel känns som en lätt uppgift däremot vad man ska ha för lösning på kollaget är lite mera att klura på?
Gör så att du på enklaste sätt kan täta lagret och byta det.

Oranges lösning har fungerat bra. Lagerna hålller en säsong. Med enkel täckplatta utanför lagret. Nu testar jag skf mtrx lager.

Senast ändrad:

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Fick en fin axel från nån Scott å så var jag i köppte lager & shimms. Nu måste jag bara svarva ett lagerhus?

IMG_20190225_144509935.jpg

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Justerade bakaxel fästet så nu är det inkom en tiondel tror jag. Skönt att utgå från nåt rakt sen kommer det inte att sluta riktigt så men ändå?

IMG_20190225_204159608.jpg

Ramjig ,garage å skit
Fasen vad sugen jag blir på att bygga! Köpte du ett gäng vevlagerhylsor av marino?
Du råkar inte ha en över som bara ligger & skramlar för sig själv i ett hörn?

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Japp fixade av Marino har nog ingen över men de går ju att köpa i Europa med å det går ju åt lite mera :)

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Hehe tack. Nä jag har dålig koll fråga på tex framebuilders på fb eller så. Jag har bara köpt av Marino när han skickar till andra?

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Svarade lagerhus på lunchen å några dummy lager i brons?

IMG_20190304_161206460.jpg

Ska skaffa en längre axel å stoppa i så man lättare kan mäta eller fixa nån fixtur vid svetsning jag får se...

IMG_20190304_180259814.jpg

frankfurt

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Snyggt det blir! Borde inte en enkel jigg riktad mit vevlagerhylsan kunna funka? Tänker två aluprofilersom centrerar på velager och som håller pivotpunkt på rätt ställe?

@Laederlappen jag har nog några hylsor, är det 73?
Om du behöver ett styrrör och dropouts så delar jag gärna en frakt från bear framesupply eller vad dom nu heter. Sorry EST för trådkap, vi får snart starta: ”vissa ditt rambygge och diskutera stålrör, tigpuls och hålsågshållare”

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Hehe jo nåt sånt borde kunna funka?
Ja en samlad bygg å fix tråd. Ska se om jag hinner göra nåt imorgon tror jag får en axel imorgon åtminstone.

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Platta med rätt offset borde funka ska bara skaffa en axel. Slipa ner en imorgon å sen fila i 30 minuter till...

IMG_20190305_194354314.jpg

IMG_20190305_194348100.jpg

cykloton

Medlem
Ramjig ,garage å skit
Est, såg att du hade svarvat. Du har inte möjligthed att svarva två pressdistanser för att pressa in vevlager mot betalning? Inte hittat någon som kan göra det här hemma. Men kanske gåt att skicka med posten. Skicka gärna ett Pm om du har möjlighet. Riktigt fint bygge du håller på med. Mvh Anton

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Vabbat vabbat å vabbat....sen smittade det mig med jag mår jag fortfarande skor men orkade inte sitta i soffan så jag gick ut å svetsade lite nu ska jag vila å kanske sen gå ut lite till.
Jag som ville bygga bana å köra pushbike i helgen....

IMG_20190315_121702253.jpg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer