Ramjig ,garage å skit

EST

Aktiv medlem
Sulan var GRYM!!!! Så kul kommer lite film sen från första åket där sen :) Men droppet var helt odramatiskt å bottnade inte ut !!!
Grym dag igår :)

P4280068.JPG

EST

Aktiv medlem
Hehe visst känns det skumt en landning sett är man inte bortskämd med direkt?

Jaha film då å grymt nöjd med att haka på de riktiga Enduro cyklarna med mera slag på inga problem yt n har ju 40 mm mer om jag minns rätt?

mikipedia_

Aktiv medlem
EST sa:
mikipedia_ sa:
Tack! Å det var riktigt kul var ju 2015 sist jag var där måste varit pannlamps endurot kan jag tro när man körde på Canyon nerve?
Trist att ni inte kunde komma dock...
Ja det var astråkigt att missa er? men fick till lite fru å hundcykling så vart en ganska så najs dag iaf?

Såg att du satte pr på alla sträckorna oxå, bra fart på dig?

EST

Aktiv medlem
Så jag brutit handen..

IMG_20190514_112413847.jpg

Så kan jag bara hålla i bockstyre så lånat polarens racer

IMG_20190520_190531665.jpg

Rätt trist å nu har jag kört över 20 mil med den. Men jag har en plan på grus grej tills man blir frisk?

Jisses koss! Du måste ju vara lika understimulerad som Errol Nordstedt var ute i sin stuga i Smålands skogar!
Undrar vad som kommer att födas ur detta? Svetsa kan man väl göra med bruten hand?

EST

Aktiv medlem
Hehe ja svetsa går det gjorde jag på jobbet idag vi bygger en 2 meters grill med en rök bredvid tror jag....
Men jag letade efter gravel fick flera fina erbjudanden i stål å titan men jag tror ju inte riktigt att jag nånsin kommer att köra det när handen är hel igen så att lägga 14 papp för ca 5 v cykling känns sådär...
Men jag kom ju på att min gt zaskar le från typ 94 bara står å samlar damm. Visst jag jag kapat ramen för att få ner sadeln. Men nu 2 shimms senare sitter det nåt långt Sd på men om nån har en lång 27 stolpe så är jag spekulant. Sen fick jag bockstyre av polaren å webb lång stam av Alan mm hittade en lös 8 delat reglage mm.
Sen får jag broms grepp å växel till 10 delat bockstyre på söndag. Men då behövs ett nytt bakhjul 26" qr tio delad å med fälgbroms , så behövs det med?
Nåväl såhär långt kom jag efter jobbet idag

IMG_20190524_193127019.jpg

EST

Aktiv medlem
ceel sa:
Annars hade ju ett bockstyre omvandlat din stål-fs till en monstercross av rang. :)
Hehe japp det har du nog rätt i men jag har en plan om cykeln inbjuder till hopp mm då kommer jag bara pusha mig å då är snart handen av igen. Men det är möjligt att man flyttar över till nån annan när men mår lite bättre men då blir det nog Marinon. Jag funderade på det lovar?

EST

Aktiv medlem
Då sitter ett nytt bakhjul på med 10 delat vilket nog var tur för axeln på det gamla var helt av?

IMG_20190525_165644618.jpg

Ser försökte jag byta vevar med både att värma å knacka men det gick inte alls så det får väl sitta på å hoppas att kedjan lirar med 8 delade klingor... Skulle dock vara kul att få dit en större klinga.

EST

Aktiv medlem
15588002191015248884439265594394.jpg

Fan va grymt tror du en 10 delat kedja går på den skulle ju ju vara perfekt! Å 400 mm räcker med?
Kolla så kan vi höras.
Å vad tycks om 25 år gammal jag kan vara äldre med!

Startgas

Medlem
EST sa:
Fan va grymt tror du en 10 delat kedja går på den skulle ju ju vara perfekt! Å 400 mm räcker med?
Kolla så kan vi höras.
Å vad tycks om 25 år gammal jag kan vara äldre med!
Vänta vadå, är det tänkt att det ska ligga en kedja över den där "klingan"? Hyffsat nedslitet.

EST

Aktiv medlem
Klart att det är en bash? gjord av ett gammalt moped drev den är ju från början av 90 talet!
Köper gärna stolpen drevet hade ett hål för lite så det klarar jag mig utan?

EST

Aktiv medlem
Finito! Kanske behövs lite längre sadelstolpe 400+ visst å en större klinga nån som har till ett vevparti från ca 94?

IMG_20190527_191955444.jpg

IMG_20190527_182555622.jpg

kais01

Aktiv medlem
körde den här rätt nyligen till döden och bytte direkt när det hoppat summa en gång. hade rekondat den med rundfil ett par gånger men tog slut i förtid pga islag.

att det ändå funkade! levde väl på den del som inte slår i. nu ligger den i bra-att-ha-lådan;)
.

Bilagor

EST

Aktiv medlem
kais01 sa:
körde den här rätt nyligen till döden och bytte direkt när det hoppat summa en gång. hade rekondat den med rundfil ett par gånger men tog slut i förtid pga islag.

att det ändå funkade! levde väl på den del som inte slår i. nu ligger den i bra-att-ha-lådan;)
.

Satan inte lite sliten den?

EST

Aktiv medlem
Ja det var coolt?
Idag har jag tagit primär turen blev 42 km fick dock stanna hos en polare å sätta 2 vinyl lappar där slangen ville krypa ur däcket. Så nya däck behövs...annars kanon?

IMG_20190531_173953_305.jpg

EST

Aktiv medlem
Hehe tack å på tal om skivor så kom polarens nya singel idag?

IMG_20190604_133459515.jpg

Annars så nya däck å framhjul bara för att det är coolt å retro. Table top känns som de kommer rulla bra. Å stolpe å klinga från happy har med anlänt nu ska jag bara sluta vara sjuk kanske imorgon...

IMG_20190604_122711487.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer