Ramjig ,garage å skit

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum
Ramjig ,garage å skit
UrTomas sa:
DarthVidar sa:
UrTomas sa:
DarthVidar sa:
Cykeln ser ju helt galen ut, på ett bra sätt! Vad är filosofin bakom, vad är det för hål i "sadelröret" (för mig som inte fattar ser det ju både mystiskt och farligt ut) och framför allt vad heter den ("Al/Alien J/NWO")?

Hålet i "sadelröret" verkar vara där för att svingen ska gå fritt, men rätta mig om jag har fel EST :)

Jo, men det tror jag att jag förstår egentligen, men hade sadelröret haft en annan lutning skulle det ju inte behövas, tänker jag mig. Men jag är ju ingen rambyggare eller geometri-mystiker så jag vet inte bättre...

Precis som EST skriver: han vill ha mer slaglängd med korta kedjestag. Därför dubbla "sadelrör" också, annars hade sadeln hamnat för långt fram...

Ja men du ser, jag visset väl att det fanns en god anledning! Jag försökte läsa mig till varför men var tydligen inge bra på det!

Ramjig ,garage å skit
IMG_9201.JPG

Kolla va glad han är nu funkar den å jag Dick oxå testa:)

Bilagor

• IMG_9205.JPG
    IMG_9205.JPG
    489 KB · Besök: 75
Ramjig ,garage å skit
Oki nada stopp för sadelrör men hur ofta trycker man ner det? Fast kanske gör ett.

Jofa jag hoppas på poppig!

Inget Avesta jag drar till Steel is real demo dag i England istället???

Vill ut å testa men jag tog en whiskey istället?

Ramjig ,garage å skit
Jag tar med mig ett flak öl och en hela whisky ner till Örebro, eller vart fan du håller till, så kan gå igenom min nästa ram.

Känns helt klart som att SickEST är ett märke att satsa på?

Ramjig ,garage å skit
Var förbi och hämtade en Steel is real tröja och passade även på att provcykla lite?

Bilagor

• IMG_20180919_163736.jpg
    IMG_20180919_163736.jpg
    457.2 KB · Besök: 67
Ramjig ,garage å skit
Om man äter enhörnings burgare så kan man nästan flyga visste ni inte det?

Jennys döda ponny var fin inte sett innan?

Ramjig ,garage å skit
Ramjig ,garage å skit
Imponerande och en av e mest brutala skapelser jag sett, iaf på cykelfronten! Jag ser fram emot lite action-shots framöver! Har den något namn?

Ramjig ,garage å skit
Kan mycket väl vara så att det där är den fetaste DIY-hojen på detta forum!

Vad är det för gaffelvinkel? Ser rätt brant ut?

Ramjig ,garage å skit
EST! Lycka till med premiärturen!!!

Om dämparplaceringen visar sig vara för "icke-horizontell" (= regressiv mot slutet av slaget) så får du fylla luftbuken med O-ringar eller fett för att få dämparen mer progressiv...

Ramjig ,garage å skit
mikipedia_ sa:
EST sa:
Hur mycket fett ska man ha i då??? Å tjockt eller tunnare??
O ringar blir inte det att man kortar slaglängden????

Ta vad du har till länkarna.
Tror Larsa menar för att minska luftkammaren å få den att rampa fortare, typ som tokens i en pike.

+1 Precis! Minska luftvolymen för att öka dämparens progressivitet.
Till min gamla Marz Roco körde jag med antingen O-rinigar eller segt monterings-fett i luftburken.

Tillbaka
Topp