Ramjig ,garage å skit

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Bromsfäste fixat. Hoppas bara det passar då....men va fan det passade ju sist😂
IMG_20210209_182911_516.jpg
IMG_20210209_182911_559.jpg
IMG_20210209_182911_567.jpg

Ramjig ,garage å skit
Grymt imponerad av att du får ihop det och bra verkar det ju bli med.
Måste vara en skön känsla att trampa fram på något som man gjort själv.
Har haft planer i många år att försöka mig på att bygga något eget.
Vart köper du rör mm?

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Okej update. Kapade 29 sek på ett 3 min segment det är ju bra😃 så nu 2 sek efter wengelin.
Tyvärr har jag borrar hål på ett riktigt Mongo ställe för flaskhållaren å inte stoppat i nån skruv. Så nu måste jag laga lite....
Detta är otroligt klantigt av mig..kommer nog inne göra om det!
20210430_172505.jpg

Valhalla_

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Jäkla osis, men sånt händer väl ibland. Tur att du är händig. (y)

Men nu när man tittar på hojen slår det mig att kraften från dämparen ju går nära på vinkelrätt in i röret, ganska mitt på. Kanske det behövs något slags stag som tar upp kraften från dämparen, t.ex mellan sadelrör och diagonalrör, eller åtminstone en lokal förstärkning från dämparfästet och en bit framåt?

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Jäkla osis, men sånt händer väl ibland. Tur att du är händig. (y)

Men nu när man tittar på hojen slår det mig att kraften från dämparen ju går nära på vinkelrätt in i röret, ganska mitt på. Kanske det behövs något slags stag som tar upp kraften från dämparen, t.ex mellan sadelrör och diagonalrör, eller åtminstone en lokal förstärkning från dämparfästet och en bit framåt?
Japp det är precis fel ställe att ha hål!

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
50 mil han jag köra då japp. Växlar helt grymt å även stillastående. Tappat inte kedjan. Ända dåliga är vikten å lite mera motstånd känns det som i lådan.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer