Ramjig ,garage å skit

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum
Ramjig ,garage å skit
Hur ska du lösa att det drar sig när det svetsats? Tänker på lagerpassningen!

Normalt bearbetar man ju ytan efter svetsning som vi gör på jobbet, men är ju klart lite mer noga med sånt när det är tillverkning inom industrin med höga toleranser!

Går ju att få till passningen rätt ok bara genom att slipa med en dremel på ställena det krympt även om det inte är helt rätt sätt ;)

Ingen kritik... bara nyfiken!!

Ramjig ,garage å skit
Jo jag är van med tighta toleransen i jobbet med inne nu med för när man gjuter diamant verktyg? jag pressar i de gamla lagen å svetsat lite i taget slår det sig för mycket vilket jag inte tror så blir det loctight har ingen möjlighet att bearbeta efter hade jag jobbar på mitt gamla jobb hade jag kunnat notcha å fixa allt i fräsen nu blir det kör mera handpåläggning?

Ramjig ,garage å skit
EST sa:
Jo jag är van med tighta toleransen i jobbet med inne nu med för när man gjuter diamant verktyg? jag pressar i de gamla lagen å svetsat lite i taget slår det sig för mycket vilket jag inte tror så blir det loctight har ingen möjlighet att bearbeta efter hade jag jobbar på mitt gamla jobb hade jag kunnat notcha å fixa allt i fräsen nu blir det kör mera handpåläggning?

Och jag tvivlar inte på att du fixar det med din handpåläggning ?

Ramjig ,garage å skit
Hehe tack å nu börjar jag tro att länkaget kommer att funka. Främre är svetsad så långt jag nåt. Ska göra några förstärkningar till den med. Bak är punktad men jag kanske måste flytta den lite åt ett håll men först ska jag svarva mig en axel å sätta fri ett lager till?
Nöjd med att fått dit den där då röret är 1mm å den andra mycket tjockare!

IMG_20180403_203726325.jpg

Ramjig ,garage å skit
Liten modifiering av dämpare vill ju inte ha 160 mm bak på en barncykel så nu är det 130 känns bättre?

IMG_20180405_173331390.jpg

Å fästet för " solen " är svetsat?

IMG_20180405_174433956.jpg

Ramjig ,garage å skit
Hehe japp de får äta gröt så jag hinner hänga i garaget. Men på riktigt så tänkte jag att jag har ju två ungar å barn cyklar är ju dyra som satan så ska de ha fs så är detta nog det bästa sättet?
Min har med 130 mm känns bra sen kanske jag sänker gaffeln till nåt liknande är 160 nu.
Nåväl efter att ha filat i 30 minuter så passar stolpen med vilket känns bra då jag bara tog för givet att den skulle göra...

IMG_20180405_191246402.jpg

Vikt med det som syns på nästa bild.

IMG_20180405_191338902.jpg

Tada!

IMG_20180405_191425600.jpg

Ramjig ,garage å skit
Det var ju fan vad alla hyllar! (Med rätta)
Men jag tycker att du är en hemsk människa, du får mig att känna mig o-produktiv med dina byggen i räserfart. Så det så.

Ramjig ,garage å skit
Laederlappen sa:
Det var ju fan vad alla hyllar! (Med rätta)
Men jag tycker att du är en hemsk människa, du får mig att känna mig o-produktiv med dina byggen i räserfart. Så det så.

Det blir fan inte bättre av att veta att han dessutom har hus, två barn och en massa motorcykelprojekt också. Ändå hinner han cykla mer än de flesta som hänger här inne. #damp ;)
Fast det är klart; hade inte jag varit tvungen att hålla soffan på plats och vakta TV:n så mycket så hade jag också hunnit med en massa annat.

Ramjig ,garage å skit
Han är lika odräglig som min granne, de verkar leva i en annan dimension som har fler timmar på dygnet.
Själv tycker man att man har fullt upp & härjar & jäktar, & ändå hinner man inte med hälften. Est, hur bär du dig åt?

Ramjig ,garage å skit
Lite snack och mycket verkstad!
Inte bara någon som lindar fast en ny styrlinda och kallar det för byggtråd, utan en riktig.

Jag måste medge att jag var lite skeptiskt till din jigg, den ser lite vek ut, men det verkar ju bli rakt ändå.
Hade jag börjat med ett sådant projekt hade det nog tagit 20 år (alldeles för noggrann). :)

Ramjig ,garage å skit
Hehe ja tack alla ja jag hinner med att sitta i soffan å kolla serier med? jag har jag bytt lambasond cyklat 2 mil köpt kullager lagat styrlager å ställt upp hojen på hjul bara för att upptäcka att bb var alldeles för högt 400 mm dämparen hade inte expanderat ordentligt efter att jag har haft isär den. Så nu har jag flyttat fästet så nu är bb 345 mm. Sen har vi testat att blanda i lite lila i klarlacken som barnet ville å det blev kalas så jag hoppas att den blir lackad på måndag?

IMG_20180406_163118676.jpg

Tiggde även till mig att styre av grannen Wengelin tack för det! Å ett par fula okley mot pollen men det får han pröjs för?
Annars har jag mätt upp ramen å den är off på ca 3mm så mycket rakare än min fd spez enduro som var of ca 10 mm!

IMG_20180406_211217265.jpg

65 ha så det går att sänka gaffeln till tex 130 från nu 160.
Nåväl nöjd förutom det lilla misstaget med dämparen men jag övertänker ju knappast allting så lite sånt kan man räkna med.
Lång strandover är jag nöjd med ser konstigt ut med den höga fronten men det går inte att göra nåt åt.

Å kul att ni gillar den snart får man rulla iom Duccen för rem byte å service sen blir det nya projekt men först måste jag hitta mig växlar mm hjul denna cykel så hon kan få den tills hon blir 10?

Ramjig ,garage å skit
Verkar ju sitta bra inga pedaler osv men man får ju en uppfattning?
Nu är den isär så den kan få lite lack.

IMG_20180408_131453732.jpg

Annars har det varit vårservice på lite grejer idag?

IMG_20180408_112955534.jpg

Tillbaka
Topp