Ramskydd?

Ursus

Aktiv medlem
Ramskydd?
Vart hittar man ett ramskydd likt det på bilden som det inte står Scott eller Trek på i detta avlånga land?

Bilagor

• 71h9mQNIOLL._AC_SL1500_.webp
    71h9mQNIOLL._AC_SL1500_.webp
    127.9 KB · Besök: 1,551
Ramskydd?
Nu är det ju inte kedjestagsskydd jag är ute efter, utan för ramen mellan vevlager och styrlager på diagonalröret.
Hade jag velat göra ett själv eller köpa skyddsfilm hade jag gjort det.

Ramskydd?
Vill inte ha skyddsfilm, utan ett i gummi. Som på bilden i första inlägget.
Ingen koll på nåt som liknar det på bilden, den ser dessutom ut att vara i nån typ av hårdplast men jag vet inte.. Ska det passa bra mot ramen så är det lättare med gummi typ Marshguards slapper tape eller (hellre) 77designz frame protection tape som finns i 51 mm bredd, alternativt nåt sånt här: ex1 - ex2.
Sen går det att göra eget downtubeskydd av kydex (plast) som knivtillverkare använder för att göra egna knivslidor. Då skär man ut den profil man vill ha och formar den efter ramen med varmluftspistol. Men då behöver man kanske ändå nånting under så att det fäster mot ramen.
Själv har jag använt den tejpen från 77 designs under vevhuset och ett par centimeter upp längs downtuben på en cykel. Det är fräscht som nytt fortfarande efter snart två år. Men då har jag en bashguard också.

Tillbaka
Topp