ramstorlek Reign ?

mangem

Ny medlem
ramstorlek Reign ?
Tänkte köpa en Giant Reign 2 och har svårt att bestämma mig för storlek, 18 el. 20. Jag är 189 cm. Är det nån som har några synpunkter

ramstorlek Reign ?
Jag skall köra slopestyle/freeride med min, är 184cm lång och tog självklart en small, 16".

ramstorlek Reign ?
mangem: du kan inte jämför geometrisiffror annars med din nuvarande cykel? topprörets längd är ju viktigare än sadelröret så. Om du nu inte kan prova vilket är det bästa

ramstorlek Reign ?
jag är 175cm lång, och kör en 16" (small). Skulle verkligen inte vilja ha en större! Hellre lite för litet än lite för stort, imo.

ramstorlek Reign ?
jag är 187 cm lång, valde 20" är det utför som gäller kan man alltid skruva på en kortare stem.

hade det varit freeride jag köpt den för, hade det blivit en 18"

Om några timmar kan jag berätta om den var för lång =)

ramstorlek Reign ?
Everwake skrev:
-------------------------------------------------------
> jag är 187 cm lång, valde 20" är det utför som
> gäller kan man alltid skruva på en kortare
> stem.
>
> hade det varit freeride jag köpt den för, hade
> det blivit en 18"
>
> Om några timmar kan jag berätta om den var för
> lång =)

Åhh ska vi ha Giant träff ikväll? Jag kan komma förbi med plastvidundret :P

/C

ramstorlek Reign ?
Rea på Reign-ram strl medium-06. 674 pund, känns som ett fynd..

4145.jpg

Först till kvarn..http://www.cyclestore.co.uk/productDetails.asp?productID=4145#

ramstorlek Reign ?
Jag är 186cm och har testat 18 tum på Trance ramen, skulle aldrig köpa något annat än en 20 tummare om du är 189cm, du kommer ha styret i knät hela tiden, bättre köpa 20 tummaren och byta till en kortare styrstam...

Jonas

ramstorlek Reign ?
En large var inte för stor för mig iaf =) inte för liten heller, den var sådär precis lagom o slänga runt på =) nu menar jag dock för skogsbruk

glitch skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Åhh ska vi ha Giant träff ikväll? Jag kan komma
> förbi med plastvidundret :P
>

Är den redan klar???

det var snabba tag, snabba cyklar går fort att få ihop, o långsamma cyklar långsamt kanske ? =)

ramstorlek Reign ?
Ähh ni är xc svettosar allihopa, må fan ta er och era jätteramar! :D

Och 9200kr för den -05 ramen utomlands är ju pissdåligt, när man kan få (riktiga) -06a för 9500kr hos Häggs.se

ramstorlek Reign ?
För att reda ut det lite, den ramen som visades på bild längre upp i tråden säljs som -06 i Sverige. Den ramen är egentligen -05 i USA, -06 USA ramen har dämparen längre ner, med en stänkskärm.

Här är en bild:

ReignFrame.jpg

Detta är USA -06, typ -07 för Sverige då?

Denna ramen fick jag hem från Häggs igår! Alltså tror jag att kompletta Giant hojar som säljs i Sverige är USA -05, och alla ramar är -06 USA. Eftersom jag fick USA -06...

Aja lite rörigt, nån fattar säkert =)

Tillbaka
Topp