[Randonne´] 30/6 100 mila Tumba - PBP förberedande

Grimpeur

Aktiv medlem
Lite reklam för 100 mila från Stockholm (Tumba) med start 30/6 på kvällen. Vi jobbar som bäst på att få en sträcka som funkar.
Vill man ha maximal tid på PBP är det kvällsstart som gäller. De flesta väljer därför kvällsstart. De gamla rävarna brukar rekommendera morgonstart. Budskapet Hofvet förmedlar till den ovane är att kom utsövd till start och inte när du bör gå och lägga dig. Huvuddelen av som kör PBP 2011 kommer dock att sikta på att komma under 90 h och kommer att välja kvällsstart. Tidigare år kan man se att de som väljer morgonstart fullföljer i högre grad än de som väljer kvällsstart.
För att öka svenskarnas måluppfyllnad så bestämde vi oss för att skapa ett PBP-förberedande lopp och det loppet kommer att gå av stapeln 30/6.
Detta lopp är för er som tänker satsa på kvällsstart 2011 eller 2015 eller bara vill bygga pannben. Vi siktar på 50 mil – sova - 30 mil – sova - 20 mil- Fira!!! Givetvis bra vägar och öppna kontroller.
Vi rekar som bäst och hoppas som alltid att vi snart har hittat den optimala rutten. 100 mil är dock långt och svårt att reka ocyklat men rutten som den ligger nu ser ruggigt lovande ut med många cykelpoäng. Det är lite oklart om vi kommer att kunna fixa nötter till rundan eller inte. Det beror på om de rutter vi hoppas på nu funkar i verkligheten. Med lite tur blir det nötter men det är inget man kan räkna med. Vi är, liksom de flesta randonneurer, amatörer som jobbar på vår fritid så hinner vi så hinner vi. En ruggigt bra hundramilare blir det garanterat.

Henrik och Åsa

Fattar ni inte hur jäkla långt 100 mil är?

Om man kör kvällsstart räcker det alltså om man kommer till firandet?

Kul med en 100-milare från Tumba!

Hur är tanken att det skall fungera om det blir utan vägnötter? Gruppkörning eller fritt vägval och extravarv runt bornsjön tills man får ihop 100 mil :) ?

/Mattias

Med lite tur så blir det 100 mil med vägnötter (annars blir det karta)!