[Randonnée] 30-mila Täby 7/9 kl 07:00

Vågade mig inte på att redigera inlägget jag gjorde på mobilen så jag bjuder på den rättvända bilden här i stället + bonusbild på en kille i Audaxtröja som jag antar var ute på samma tur. Killarna som satt och latade sig i Grisslehamn när jag cyklade ut på Singö förtjänade inte en bild, äta liksom pfff.

rattvand.jpg

audax.jpg

Tack för bilderna bvs!

NLC - Av ren kuriosa kan jag nämna att i "tätfemman" så var det under en period tre par Assosbyxor samt två par Craftbyxor. Fråga inte hur jag minns det....

Den observante ser även att det går alldeles utmärkt att köra randonnélopp på lite olika utrustning.
Undertecknad körde med den "omöjliga" kombinationen av Cannondale Super Six Evo med Zipp 404 med 22mm tuber. Man måste ju rasta de roliga grejerna någon gång ;)

Skämt åsido fungerar det mesta från rena racercyklar till "äkta" ranndoneuser som t ex Bengt kör på. Av oss på den övre bilden är det en Cannondale Super Six Evo, en Cannondale CAAD 10, två Scott CR1 samt en Thömus. Samtliga alldeles vanliga racercyklar.

Så varken materialmässiga eller andra ursäkter håller speciellt väl för att inte testa t ex Tumbas 20-milare. Vilken jag skam till sägandes faktiskt missat att köra själv. Det återstår att se om jag får tid näst-nästa helg.

Sedan är det ju ofta så att det bildas mindre grupper med ungefär lika pigga cyklister under loppens gång. Visst händer det att man blir ensam. Dock är man ju inte bortom räddning om något skulle hända i Roslagen eller Södermanland. ;)

Strax före Norrtälje kom det en kille som var ute på en träningsrunda och frågade om vi skulle växeldra men jag förklarade att det inte var tillåtet för mig så vi körde jämsides istället. Samma sak hände förra året strax innan Västerås, på en 60-mila, en kille erbjöd sig att dra men jag förklarade att det inte var tillåtet. När jag planerar räknar jag alltid med att köra solo, allt annat är en bonus, då går det lättare ;-)

kitzblitz skrev:
-------------------------------------------------------
> Ser fram emot att se dig på PBP 2015! Eller tom
> Sverigetempot nästa år?

PBP, ja troligen. Sverigetempot är nog mer osäkert... ;-)

Har vi inte fastställt att man kan köra bakom följebil utan att fuska, när det är ett motionslopp. En glitch i the matrix liksom, vare sig SCF, UCI eller Janne Josefsson kommer åt det. Lite som att driva internatskola, leka nassar, och sedan claima att det som har med boende att göra är helt skilt från skolverksamheten.

Jag har hört, från GoranS tillråga på allt, att redan den gamle Moser gjorde det, med uppfälld baklucka, när han körde Vättern på sjuttiotalet.

Fliken skrev:
> Har vi inte fastställt att man kan köra bakom
> följebil utan att fuska, när det är ett
> motionslopp. En glitch i the matrix liksom, vare
> sig SCF, UCI eller Janne Josefsson kommer åt det.
> Lite som att driva internatskola, leka nassar, och
> sedan claima att det som har med boende att göra
> är helt skilt från skolverksamheten.
>
> Jag har hört, från GoranS tillråga på allt,
> att redan den gamle Moser gjorde det, med
> uppfälld baklucka, när han körde Vättern på
> sjuttiotalet.

Nix. Däremot har jag sagt att det går rykten om att Moser gjorde det.

NLC skrev:
> Mja, det är väl ingen som direkt "vinner"
> randonneurlopp. Resultatet är s.a.s. underordnat
> deltagandet & genomförande. Eller?

Vanliga motionslopp är för gubbar som låtsas att dem tävlar, randonneurlopp är för gubbar som låtsas att dem inte tävlar.....
Jag hade sega ben i lördags. Hosta gröna bollar veckan innan är tydligen ingen bra uppladdning.
Träffade "den tysktalande duon" på macken i Täby så vi (jag och Mille) kom runt på någorlunda anständig tid.
Den unga tyska grabben heter Arve.

cerberos skrev:
> Jo vi nämnde ju det där också.... undrar hur
> församlingen fungerar i dag? :/ Vi valde att inte
> fråga någon ;)

Haha, när vi satt utanför Ica och såg Knutbybor komma och gå funderade jag på om de var med i Helge's gäng. Valde också att inte fråga... :-)

> Schture - hoppas ni fick en fin runda in. Du hade
> ju bra tempo ändå när du körde solo. Så
> långt efter var du inte. Vår tyske vän hade ju
> en väldig fart första 15 milen sedan började
> även han känna av distansen.

Jovars, det gick ju helt ok. Det märktes att man inte har så många mil i benen med en 11-mila som längst den här säsongen. Men jag är glad ändå för de mil jag kunnat cykla! ;-)

Tillbaka
Topp