[Randonnée] 300 km från Täby 1/5 "Saltluft"

JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Cyklar du till starten Reimert? När i s f?

Hade inte tänkt göra det från början men det är ju faktiskt ett bra alternativ.

Det är lite drygt 2 mil, 25km/h kanske ger ca 50 min. Man kanske behöver starta vid 5.45?

Woody vid Sockenvägen kanske är en bra mötesplats?

Vart ses vi och när?

Senast redigerad av en moderator:
JLarsson skrev:
> Nu dricker jag vin

Ond saft!

JLarsson skrev:
> Jag kör hemifrån 5:30
>
> Nu dricker jag vin

Då syns vi vid Woody vid 5.45!

JLarsson skrev:
> Fan Harri, du har kikat långt ner i flarrorna
> idag va?

Fan, jag är ju van med bara en Rochefort, ikväl var jag ju tvungen att öppna två..

Min grannjävel har fest och jag tror att danne har smittat mig över telefon med sin thimatsförgiftning, fast jag inte ätit nått sånt skit idag. Vi får se om jag kommer, måste försöka sova lite. Ska bara döda jeppen en trappa ner först.

Lycka till guys! Jag var ute på en lite kortare runda än Er idag uppåt Kårsta och tillbaka. Motvinden hemåt var ingen lek! Ni kommer att få det kul på vägen tillbaka från Norrtälje.

tjolahopp! Hemma igen.... nyduschad och fin pastan är precis klar :) Smörbytta ut till Grisslehamn, sedan inte så behjälpig vind. fin dag med skapligt tempo överlag. Var inte riktigt 100% i morse så det blev inte så mycket frukost. Tyvärr var jag inte lika pigg som vanligt och efter började få ordentliga känningar i mitt problemknä vid Almunge. Bara att bita ihop och avsluta.

Jag cyklade hem från starten. Jag vet inte om det vra kaffet och bullen, medvinden eller hemlängtan men jag kunde stå på av bara den :) 35-40 på flacken solo det v ar skönt att avsluta dagen så men inte så bra för knäet känner jag nu :)

Tack allihopa för en trevlig dag! Nu skall jag käka.....

Nyduschad och snart klar med första ölen. Tack för en strålande dag! Medvinden till Grisslehamn var prima. Sen gick det lite segare men ändå helt ok i vår fina kedja.
/J

stort tack för idag, grymma vägar i roslagen.

den belgiska kedjan räddade min eftermiddag i motvinden, helt klart. :)

Masochisten i mig blir jävligt avis nu. Å andra sidan är 3 dygns rennskita rätt bra självkränkning det med... suck!

Får tacka alla som var med och med dragjobb bidrog till att jag kom lyckades ta mig tillbaka till Täby. Den där motvinden vid Gimo och Alunda tog knäcken på mig. Biten därefter var en slälvförtroendekross utan dess like. Tror jag ska övergå till kortdistans-audax-12 i framtiden - max 2 mil, helt platt, minst fyra fikapauser och aldrig över 12 km/h och bara i vindstilla väder med strålande solsken. ;-)

Ja motvind suger faktiskt. Det har varit mycket av den varan på de senaste brevetrna. Men det gör ju egentligen inget - det fostrar bara. Alla kan ha dåliga dagar. Jag hade lite svårt att äta på cykeln i dag, Anders blev sjuk mm men samtliga tog sig i mål. Klungan jag tillhörde tappade inte så många och jag hängde med bra och tog mina förningar det fanns dock inte riktigt sjävfötroendet i dag för att okynnesspurta på alla skyltar, jag mådde lite för underligt för det :)

Tack alla för en trevlig cykeldag! Det var inte en av mina bästa rundor, men sällskapet gör det alltid värt mödan :-)

Oj va god ölen är!

Det var fint sällskap på en riktig skitrunda. Det brann i benen redan från start idag och motvinden gjorde det inte bättre. Släppte första gruppen och solokörde dom sista 6 milen med hjälp av ny cykeldator som inte funkade längre :-)

Min dag i cykeln bestod av ruggig medvindsfart i 62 minuter (sen blev det bil i fem timmar). Som randonneur hade jag svårt att smälta den korta rundan men jag kände ingen saknad efter att vända och fejsa vinden. Tänkte att ni som var ute på Saltluft hade det ungefär som 30-milen från Tumba. Så var det tydligen inte. Klungan verkade fungera bättre igår.

Hur många samlades vid klubbstugan?

Det var några partier på Tumbarundan som var blåsigare än igår. Nu var det blåsigt, men inte alls på samma sätt som sist. Det var nog runt 30 pers som startade.

Nu har jag frukostbloggat om rundan.
/J

Belgisk kedja discplinerat fungarade fint. jag fick chansen att fixa några detaljer :) Jag kör ju mest solo så klungkörningen blir lite lidande :)

Sorry Johan, jag är van vid "riktig" lunch på randonnéeloppen. Jag trodde inte att det skulle ta sån tid att få ut de där burgarna. Nästa gång blir det ett par drickyogurth och på det igen.... :)

cerberos skrev:
> Belgisk kedja discplinerat fungarade fint. jag
> fick chansen att fixa några detaljer :) Jag kör
> ju mest solo så klungkörningen blir lite lidande
> :)

Vi fick till det riktigt bra tycker jag. Det sparade verkligen på krafterna.

> Sorry Johan, jag är van vid "riktig" lunch på
> randonnéeloppen. Jag trodde inte att det skulle
> ta sån tid att få ut de där burgarna. Nästa
> gång blir det ett par drickyogurth och på det
> igen.... :)

Jag är också van vid riktigt lunch. Men när man är så många som vi var igår så tar det väldigt lång tid. Fast randonné ska ju också vara lite socialt.
/J

cerberos skrev:
> Vem var det förresten som cyklade på den
> enväxlade Cannondalen -respekt!

Det var Fredde.
+1 på respekt. Det är tufft att cykla i 30 mil. Men han trampade ju verkligen i 30 mil.

Petert skrev:

> Hur många samlades vid klubbstugan?

Enligt Bengt var det 40 startande. Randonnécykling är tydligen det nya svarta.

Jag instämmer i att riktig lunch ingår i randonnée-konceptet. Så jag röstar för lunch. Även om jag spred ut min längs vägen i lördags. Vill man VR-subgruppstressa kan man åka VR istället.

Lördagens runda gjorde mig i alla fall ännu mer cykelsugen än innan.

LTS skrev:
> Jag instämmer i att riktig lunch ingår i
> randonnée-konceptet. Så jag röstar för lunch.
> Även om jag spred ut min längs vägen i
> lördags. Vill man VR-subgruppstressa kan man åka
> VR istället.
>
> Lördagens runda gjorde mig i alla fall ännu mer
> cykelsugen än innan.

Skönt att höra av dig! Jag såg att du hängde på klungan med Amir i, vi möttes ju när jag var på väg hem. Känns alltid jobbigt att folk som inte mår topp blir tvungna att släppa. Jag hade en liknande upplevelse på en 20-milare 2008, inget skoj....

Tillbaka
Topp