Randonnée 300km Barkarby

Randonnée 300km Barkarby
Framme, ett gäng glada snoriga gubbar.

Bilagor

• DSC_0622.JPG
    DSC_0622.JPG
    84.6 KB · Besök: 14
Randonnée 300km Barkarby
AxelSthlm skrev:
-------------------------------------------------------
> Enjoy it Daniel, den förtjänar du efter
> motvinden!!
>
> Vilka kom in först? Ett par känner jag igen på
> bilden men sen då....

Björn med velomobilen kom in 1725. Jag, Toni, bröderna Mölleborn, S.Englund, Niklas och en stark jävel (Stefan Jonsson tror jag) kom in 1830.

Randonnée 300km Barkarby
Fliken skrev:
> Körde ni på 8.30 i denna vind med mat- och
> stämpelstopp botroligt starkt.

10:30, men ändå.

Randonnée 300km Barkarby
Irons skrev:
> var det er jag (vi) mötte mellan Akalla och
> Barkarby (vi kom med en dubbel rosa barnvagn)?

Det kan det nog ha varit.

Randonnée 300km Barkarby
Det känns som rätt plats att sitta på... Tack för draghjälpen alla i första klungan - jätte uppskattad och trevligt!

Det var ingen pigg jag idag.

1429384835281.jpg

Randonnée 300km Barkarby
Tack för för en toppentur idag!
Vi i 3:e grupp (tror jag vi var) fick en personlig ledsagare (nypan) och ett starkt lokomotiv med ruggigt snygga hjul. Vi var 5 gubbs som lyckades hålla ihop större delen av turen, kul och uppskattat.

Någon som vet var man kan sälja mjölksyra?

Randonnée 300km Barkarby
Sitter nu i mitt korttidsboende hos Beerfot efter en bra dag.

Harvade runt i 30-milaren som en knäppgök. 30 i snitt är jag väl nöjd med. Att jag efter 17,5 mil kände att det var dags att släppa iväg snabbklungan när den dunkade fram i 45 blås i kantvinden var jag väl inte helt nöjd med. Blev dock efter ett par solomil upplockad av ett par starka killar som jag kunde köra av de sista 10 milen med.

Har nu hävt i mig två middagar, får i mig ett oklart antal bira och fått en wirre framför mig så, inget att klaga på alls.

Senast ändrad:
Randonnée 300km Barkarby
LilleNo skrev:
> Tack för för en toppentur idag!
> Vi i 3:e grupp (tror jag vi var) fick en personlig
> ledsagare (nypan) och ett starkt lokomotiv med
> ruggigt snygga hjul. Vi var 5 gubbs som lyckades
> hålla ihop större delen av turen, kul och
> uppskattat.
>
> Någon som vet var man kan sälja mjölksyra?

Tack själv. Starkt kört av dig.

Randonnée 300km Barkarby
LilleNo skrev:
> ruggigt snygga hjul. Vi var 5 gubbs som lyckades
> hålla ihop större delen av turen, kul och
> uppskattat.
>
> Någon som vet var man kan sälja mjölksyra?

Sorry, jag är fortfarande inte intresserad. :)

Randonnée 300km Barkarby
LilleNo skrev:
> ruggigt snygga hjul.

Snygga hjul, det måste vart jag. Tack själv för sällskapet. Å tack övriga med.

Randonnée 300km Barkarby
Niklas och jag bildade en utbrytargrupp när tätgruppen drabbades av en dubbelpunka någon mil före Knutby. Efter stämplingen fortsatte vi solo mot Öregrund. Vi fick till ett bra samarbete med lagom långa förningar i den bitande motvinden. Milen rullade på och vi fick i lugn och ro tid att fylla flaskorna och äta lite innan tätgruppen kom in, så där lagom crispiga. För att inte bli helt avkylda började vi snart rulla igen.

Nu var vinden lite roligare och det var inga problem att rulla runt i 37-40 knyck. På Gimorakan var det visserligen en del kantvind men inget som direkt störde. Någon mil före Knutby kom tätgruppen ifatt oss. Blev väl en lite vad som får kalla en knutbychock när dom, ledd av snabbstefan passerade oss i 47-48 knyck. Med viss möda tog Niklas och jag sista hjulet och lyckade bita oss fast till stämplingen. DT klippte knutbyskylten på ett imponerande sätt och det var förstås bara att gratulera. I ärlighetens namn var det väl ingen annan som försökte men ändå.

Efter stämplingen var Niklas het och ville återigen starta före tätgruppen och så fick det bli. Efter ett par mil blev vi upphunna och anslöt även denna gång. Sista sex milen blev tämligen lugn cykling för oss som tidigare legat i utbrytning runt 18 mil. Sista milen sjönk tempot ytterligare då Johan signalerade något om kokta ben eller det kanske var hela kroppen som var kokt.

Emellertid var han inte mer kokt än att kunna lägga på en jättespurt till Barkarbyskylten. Jag försökte få hjälp med uppdraget av Toni men han ruskade bara på huvudet och mumlade något om "inte i dag". Själv är ju bäste dräng sägs det så lite dumdristigt lade jag på en tokspurt och passerade gruppen på vänstersidan. Problemet var att skylten var typ en kilometer bort och min spurt var över efter mindre än hälften. Tror det var Stefan som tog skylten. Niklas tog Stockholmsskylten, bra jobbat! Tack alla för en rolig dag och efterföljand snack på WH.

Senast ändrad:
Randonnée 300km Barkarby
Det var såhär jag minns det...

Vi rullade från Welcome Hotel ett lugnt tempo, efter någon kilometer så fick någon punka, bra start! Vi andra rullade på genom Sollentuna, de andra fick komma ikapp. Det tog någon mil innan vi fick upp tempot, det var långa förningar och ingen hade bråttom. Tillslut började hastigheten att gå upp, vi blev färre och färre i klungan. Inga enorma hastigheter men motvinden var envis, då får man vara nöjd om man ligger över 30 km/h...

Innan Rånäs kom den klungan med punkan ikapp, då var det plötsligt någon som fick för sig att cykla fort, jäkligt fort, så innan Rånäs hade några till droppat av. Som tur var lugnade folk ner sig och jag fick en välbehövlig paus i form av ett Toni dubbelpunkade. Det var bara någon kilometer till första stämplingen i Knutby så vi lämnade några bakom oss och fortsatte till ICA. I Knutby blev det banan, dricka och snickers. Sen var vi 3 st som rullade vidare på egen hand. Vid Gimo rakan, fick Amir punka och vi stannade en stund. Den snabba klungan var fortfarande bakom oss, men precis när jag skulle stoppa ner pumpen i fickan passerade dom och jag hade inte en chans att hänga med... Planen blev då att ansluta i Öregrund. Vi tragglade på i motvinden och rullade in i Öregrund en bit efter den första klungan. Det blev ett snabbt stopp, jag kastade i mig lite bananer och annat gott jag hittade på ICA. Sen drog första klungan, jag jagade ikapp, men efter någon km så skulle det pissas...så det kändes ju helt onödigt :-) Amir lyckade också ansluta efter en supersnabbt stopp.

Sen blev det åka av!!! Soligt väder, och en bra medvind! Det som hade varit kämpigt blev plötsligt så lätt! Det gick bra fort! Vissa i gruppen var superstarka och drog upp tempot vid varje förning. Men det är ju kul att cykla fort så jag hängde med. Efter 7 mil i Tour de France tempo började det bli lite slitigt, benen svarade inte när monster cyklisten på Canyon hojen (Stefan?) var uppe och härjade. Han var så jävla snabb. Jag låg sexa i ledet och fick gå ner i bocken och farten gick upp och låg konstant över 40km/h. Någon kilometer innan stämpling i Knutby slog jag av på takten för att inte bonka. Jag rullade in någon minut efter snabbklungan med ben som två sura stockar. Jag stapplade in på ICA....jag tryckte i mig en påse "salt & blandat" och en massa andra saker jag fick mig mig från affären. Efter en stud rullade Amir också in och vi bestämde att skita i snabbklungan och köra själva resten. Han hade bråttom till någon fest och tycke 33 km/h i snitt var lämpligt, javisst sa jag och hängde på, med en förhoppning om att mina sura stockar skulle vakna...

Benen funkade hyggligt, och vi växeldrog, jag lite mindre, Amir lite mer :-) Mina ben kom igång hyggligt men sen dog dom igen...de sista 4 milen fick jag inget svar från benen. Jag tog rygg på Amir som skjutsade mig resten av resan. Han hade ju dessutom en tid att passa så farten var ju helt ok! Men jag tror att han blev lite trött på Frestavägen....som är en jävla skitväg om man inte har några ben!
Vi rullade in på Welcome hotel 18.45, då satt snabbklungan och drack öl och hade det bra! Sen blev det skitsnack, öl, hamburgare och därefter tåget hem till Kungsängen.

Grymt kul dag! Tack Amir för hjälpen sista biten! För jävla roligt de här!!!

Senast ändrad:
Randonnée 300km Barkarby
JLarsson skrev:
> Vilken härlig läsning!

+1 vilket drama!

"då var det plötsligt någon som fick för sig att cykla fort, jäkligt fort" - underbar och talande mening, man känner igen beteendet. :)

Randonnée 300km Barkarby
S.Englund skrev:
> DH klippte
> knutbyskylten på ett imponerande sätt och det
> var förstås bara att gratulera.

DT hette han som tog skylten...

> I ärlighetens
> namn var det väl ingen annan som försökte men
> ändå.

Skojar du, det var ju rena klungspurten!!

Som några också har konstaterat så var det en starking på Canyon (Stefan) som höll ett jäkla tempo på tillbakavägen. Jag låg bakom honom och det var "roligt" med såna där 5km-förningar i 40+ när man själv skulle upp och försöka dra lite sedan... :-)

Randonnée 300km Barkarby
DT skrev:

> Som några också har konstaterat så var det en
> starking på Canyon (Stefan) som höll ett jäkla
> tempo på tillbakavägen. Jag låg bakom honom och
> det var "roligt" med såna där 5km-förningar i
> 40+ när man själv skulle upp och försöka dra
> lite sedan... :-)

Ha ha! Jag låg något led bakom och tänke, stackars sate! Du såg ut som en Duracell kanin på spreed, fasen va du fick slita!

Randonnée 300km Barkarby
Kul läsning! Efter den inledande punkan låg jag i dåvarande tätgrupp och det rullade på riktigt bra i mitt tycke. Tänkte att det här måste ta en stund att ta in för de snabba som stannade och hjälpte till med punkan..
Jo tjena, det tog inte många mil innan de passerade som om vi vore ett möte; Swish!

Fast det är ju lite fusk att cykla så där fort, då tar det ju inte lika lång tid = inte lika jobbigt :P

Apropå Swish, jag har ju inte betalat ännu (måste fixa).

Randonnée 300km Barkarby
kontrapunkt skrev:
> Någon bild på "raketen" dvs velomobilen?

Jag har bild från förra helgens 20-milare:

velomobil.jpg

Randonnée 300km Barkarby
Jag ville inte ha en upprepning av förra årets knämisär, så jag bestämde mig för att prova mig fram och släppa så fort det började kännas minsta lilla obehag. Släppte tätklungan efter några mil och hakade på Nypan mfl. Gränsen när knät började klaga var väldigt tydlig, så jag släppte några gånger och kom ikapp lika många.

Det positiva är att det inte känns något alls idag. Tack till alla inblandade, vi ses kanske på nästa 40-milare :)

Randonnée 300km Barkarby
Ah, såklart. Ber om ursäkt. Min fantasi spelade mig ett spratt. Jag såg en ensam man i skogen, tighta kläder, blöjbyxor, rosa topp och en GIGANTISK dildo.

Randonnée 300km Barkarby
Jag körde bort gårdagens slagg med en 22 km tur från Hässelby villastad till Enskede IP för att kolla av grabbens match. Bra spinn på påkarna men dåligt med pulver för backarna.

En fin och minnesvärd tur igår. Faktiskt skönt att ha de två solosträckorna jag fick. Först 3 mil från Knutby innan jag hakade på snabbgänget och sedan ett par till innan Michel och Wei plockade upp mig innan Knutby. Inte för tempot höjdes ensam utan att det kändes lit mer som soft rando.

Randonnée 300km Barkarby
Mr Orange skrev:
> Ah, såklart. Ber om ursäkt. Min fantasi spelade
> mig ett spratt. Jag såg en ensam man i skogen,
> tighta kläder, blöjbyxor, rosa topp och en
> GIGANTISK dildo.

Man ser vad man vill se. :-)

Randonnée 300km Barkarby
DT skrev:
> S.Englund skrev:

> > DH klippte
> > knutbyskylten på ett imponerande sätt och det
> > var förstås bara att gratulera.
>
> DT hette han som tog skylten...
>
> > I ärlighetens
> > namn var det väl ingen annan som försökte
> men ändå.

> Skojar du, det var ju rena klungspurten!!

Daniel, ursäkta nickmissen men det är fixat nu.

Angående "klungspurten" borde du väl kunna se hur många watt du plågade de stackars benen med?

Senast ändrad:
Randonnée 300km Barkarby
S.Englund skrev:
> Angående "klungspurten" borde du väl kunna se
> hur många watt du plågade de stackars benen med?

Det är så lägligt att jag bara har effektdata (och pulsdata) från första halvan, sedan lade min Garmin av att både visa och logga det. Det brukar hända på långrundor. Antingen är det något knas med ANT+ på min Garmin (eftersom både effekt och puls lägger av samtidigt så har det ingenting med effektmätaren eller pulsbandet i sig att göra), eller så är det någon begränsning på hur mycket data den kan lagra per aktivitet. Ska testa "smart recording" nästa gång för att se om det hjälper mot den senare.

Hursomhelst, jag uppskattar effekten till 1500-1600W baserat på känsla. :-)

Tillbaka
Topp