[Randonnée] 400 km från Täby 11/9

bsandborgh

Aktiv medlem
Det är dags för årets sista möjlighet att köra ett 400 km Brevet de Randonneur Mondiaux: Mälaren Runt XL. Vi har rekat en ny sträckning mellan Enköping och Uppsala för att slippa den otrevliga 2+1 vägen på 55:an.

Länk till GPS-spår:http://www.gpsies.com/map.do?fileId=yavcdtryotdlwofj
Länk till noter: http://www.randonneurs.se/Malaren_XL.pdf

Starten går 05:00 som vanligt. Från Klubbstugan, Täby

Anmälan till anmalan@randonneurs.se senast torsdagen den 9 september. Frågor till bengt.sandborgh@randonneurs.se eller 070-364 05 44.

Fredrikshofs Randonneurkommitté genom Bengt Sandborgh

(Edit datum för anmälan)

Senast redigerad av en moderator:
He he, ni kommer att passera ca 100m från mig. Ska jag agera stämpel? :-)

Kan tyvärr inte köra den här men har planerat in 25/9 och 9/10.

Kommer nog inte heller köra denna men du kan ju kasta lit eglåpord åt de passerande så att de inte sitter och mesar.... :)

Heja, heja! Ni passerar mig på Lurbovägen strax söder om Uppsala. Jag passar på den här men planerar att köra den 9/10.

Ser ut att bli en lite småblöt runda. Jag ska åka!

Ska försöka att inte använda hela maxtiden den här gången som jag gjorde på 60-milaren.

Kuggfråga eller? Alla planer jag gör för såna här lopp brukar gå åt fanders men jag tänkte väl i alla fall komma runt medan det fortfarande är lördag. Jag hoppas kunna hålla 25-30 i rullsnitt och anpassa fikandet därefter. Typ - ett riktigt "goddag yxskaft"-svar jag vet men det är det bästa jag har att komma med, det får ge sig eftersom.

/CS

Hm, jag måste vara galen, men jag blev faktiskt lite sugen. Får fundera på det någon timme och vädersurfa lite. Har man tur hittar man någon prognos med rejäla regnmoln så att man slipper anmäla sig ... ;-)

:o) Regnet i prognosen har faktiskt minskat under hela veckan - jag räknar med att det är helt borta till på lördag. För prognosen kan väl inte ha fel eller?

Jaha, då var ångesten över för denna gång och man är anmäld. Så lördagen torde vara räddad(?) och söndagen lär väl gå åt till att bli människa igen. Lär med transportcykling bli nytt pers vad gäller längd.

GoranS skrev:
-------------------------------------------------------
> Måste man inte starta i Täby?

Trodde jag också? Fast jag har haft fel förr :)

Nåja, om man ska köra 40 mil så kan man väl köra 6-7 mil transportcykling till och från Täby också ... Hoppas bara att jag inte blir ifrånåkt för att köra 40 mil solo vet jag inte om jag pallar.

Sant, men sannolikheten för att någon håller lagom tempo borde ju öka också (liksom risken att det går fort i början).

bsandborgh skrev:
> Fn 15 anmälda varav 5-6 utsocknes från södra
> och västra Sverige.

Traditionen bjuder på att man tar hand om de utsocknes och hjälper dem igenom Stockholm.
Jag och Åsa tar hand om de som vill njuta av färden genom Stockholm. Det vore bra om ni andra tar hand om de utsocknes som har myror i brallan!

Vet inte om jag som Skogåsbo räknas som utsocknes, men jag hoppas också på lite hjälp från Liljeholmen ner mot Skärholmen, för den biten har jag aldrig cyklat. Ser dessbättre dock inte ut att vara så besvärligt ...

Vi var 16 som startade. Det jag uppfattade var att det var 2 skåningar, 2 göteborgare och en från Linköping, Åsa och Henrik var där liksom Bengt och (med reservation för att jag totalt missuppfattade det) Niklas. Bengt eller någon annan kunnig person får fylla i detaljerna.

Första halvan var relativt blöt. Dels var det ett lätt duggregn som kom och gick och dels var det för det mesta blött på backen. Var dock tillräckligt varmt i luften för att man inte skulle bli direkt nerkyld. Efter lunch i Köping var det huvudsakligen torrt på vägarna. Vindarna var över lag riktigt fina - inte så kraftiga och, som det kändes, mer med än mot oss. Vi var i slutänden sju st som kom tillbaka till Täby efter knappt 16 timmar. Tror det var knappt 13.20 i rulltid.

Själv tycker jag det kändes bra fram till strax innan Vallentuna då benen helt plötsligt inte alls ville vara med och jag fick käka styrlinda och stå över dragningar för att hänga med gänget in i mål. Var väl randonneurguden som inte ville att jag skulle känna mig alltför nöjd med mig själv efter avklarad 40-milspremiär.

Jag kom runt! Idag struntade jag i att jag inte kan cykla och hängde med den stora gruppen även om jag var på väg att kliva av några gånger. De sista 4-5 milen var jag ganska urvriden och hängde som en jojo längst bak i gruppen.

Tack till alla som drog mig runt! Och tack för gott sällskap.

/Marcus

Insåg att jag glömde att tacka alla som var med och drog i "tätklungan". Var jämna och bra förningar och hyggligt kontrollerat tempo uppför. Tror att det faktum att vi hade ganska långa förningar, runt tio minuter, bidrog till att det inte blev så "sprättigt".

Om det inte hände så är det någon som har skitat ner min cykel. Jag kräver i så fall att den personen kommer hit omedelbart och gör rent den!

Funderade faktiskt på om jag skulle dra med en kamera, men då min sadelväska bara precis rymmer en slang så fick den inte plats då det skulle finnas plats till lite kläder och lagningsprylar i ryggfickorna. Och, jo, en Hisinge-kille tog ett gruppfoto utanför pizzerian i Köpinge. Om han hänger här kanske det dyker upp en bild vad det lider ...

GoranS skrev:
> Jag kräver i så fall att
> den personen kommer hit omedelbart och gör rent
> den!
>

Bra! Säg till när han/hon kommer; det finns fler nerskitade cyklar i Skogås att göra rent :-)

Bra kört!

schture skrev:
> Blir det inga bilder, bloggar osv, m.a.o har det
> hänt? :-)

Hej alla glada Stockholmare!

Tack för en härlig tur tillsammans runt Grodhavet. Detta var det sista loppet för att fullfölja min min super randonneur suite. Hoppas också att detta skall räcka för att få åka till Frankrike också.

Som utsocknes Göteborgare var det skönt att få vägledning genom Stockholm men också från Vallentuna in i mål där det var lite trixit att hitta. Våra två Skånska vänner som försvann innan Uppsala kom väl i mål lite efter 22. Ett fint tempo med tanke på att de läste noter i okänt land.

Kom gärna till Göteborg så skall vi se till att visa vägen genom vår lite mindre stad.

Detta är min bild efter lunchen i Köping där vi vistades tillsammans med den motorburna ungdomen.

Uffe från HCK i mitten med Bengt och Niklas. Till höger en av killarna från Skåne. Till vänster en av de dragvilliga Stockholmsvännerna.

På bild två visar Uffe hur pigg han fortfarande var i Köping.

:-) Stefan från Hisingens Cykelklubb

Bilagor

• 20100911612.jpg
    20100911612.jpg
    92.7 KB · Besök: 54
  • 20100911611.jpg
    20100911611.jpg
    68.3 KB · Besök: 56
Senast redigerad av en moderator:
GoranS skrev:
> Om det inte hände så är det någon som har
> skitat ner min cykel. Jag kräver i så fall att
> den personen kommer hit omedelbart och gör rent
> den!
>

Det är väl en kompis till Dieselmannen antar jag. Han var hemma hos mig inatt också och smutsade ned. Han eller någon av hans kollegor passade också på att ge mig ett par slag över knäna med basebollträ :-)

Trevlig runda hsh!

17 startande, 17 i mål. Tider mellan 15h50 och 21h50.
Så när som på duggregnet på förmiddagen en bra runda. Jämn och fin fart hela dagen. "Lucka" ropades inte en enda gång!

Tack alla och särskilt till våra gäster. Alltid roligt med nya dragvilliga!

rising skrev:
> Han eller någon av hans kollegor
> passade också på att ge mig ett par slag över
> knäna med basebollträ :-)

Den snubben måste varit på besök hos mig med - fast han missade höger knä. Nåja knäna var inte helt ok innan turen så det var kanske inte så konstigt. Nu ska knäna i alla fall få cykelledigt en vecka.

Tack Bengt för den nya sträckningen från Enköping till Uppsala. Den var underbar!
"Lanterne Rouge" kom i mål efter drygt 18 timmar. Vår lilla grupp växte efterhand och vi var sju som gick i mål tillsammans.

Jag drog på mig kramp redan på vägen till Stallarholmen men efter en grundlig stretchning så kändes det mycket bättre. Det var tur för mig att vi fick så många starka och dragvilliga till vår grupp.

/ Åsa

CaptainSlow skrev:
> Den snubben måste varit på besök hos mig med -
> fast han missade höger knä. Nåja knäna var
> inte helt ok innan turen så det var kanske inte
> så konstigt. Nu ska knäna i alla fall få
> cykelledigt en vecka.

Högerknäet slog han till hos mig istället! Fast egentligen är det slarv med stretchning av lårets framsida som ligger bakom ...

Håller med Grimpeuse om att Enköping-Uppsala-biten var riktigt fin. Mindre vägar men ändå möjliga att hålla bra fart på utan att tulla på säkerheten.

Tillbaka
Topp