[Randonnée] 600 km från Tumba 18/6 starttid 06:15

Grimpeuse

Aktiv medlem
Inget startbevis till Vätternrundan? Eller tycker du rent av att Vätternrundan är för kort?

Gillar du nattöppna ställen så är denna rutten ett måste! Vi har lagt rutten så oavsett om du är snabb eller långsam så kan du få njuta av den goda och näringsriktiga 24 h maten hela natten. Det är ungefär 5 mil mellan stämplingarna och skulle du inte få nog så finns det möjlighet till lite fler stop för 24h-gourmanden, exempelvis i Mantorp och Järna, eller varför inte skogstigen till Herrbeta. Det kommer bli en matnatt du sent kommer att glömma. För den cykelintresserade så blir det även en och annan småväg. Mina favoriter är inresan till Vingåker, utsikten från Omberg, de slingrande vägarna kring Tjurtorp och givetvis nattodyssen mellan de kulinariska fyrarna.

Datum: 2011-06-18
Tid: Start 06:15, senaste tid för ”incheckning” 06:00
Plats: Start och mål på Statoil Dalvägen Tumba

Beskrivning:
Vägnoter: http://www.fredrikshof.se/5780
GPS-spår: http://www.gpsies.com/map.do;jsessionid=1789F79627A62E773C4FEE07D3673DFA?fileId=bwdhvbtpdetfpjrr
Pris: 100 kr i startavgift + 50 kr om man vill ha chans att erövra den stiliga medaljen
Anmälan för loppet görs till anmalan@randonneurs.se senast 16/6. OBS! Ingen efteranmälan.

Vi har bokat hela grupplogin (12 bäddar) på vandrarhemmet i Mjölby. Vi har bokat ett separat hus där vi inte stör andra nattgäster och där vi nattetid får ha cyklarna i rummet om vi lovar att inte olja ner sängarna. Kostnad för sovplats inklusive lakan & handduk: 200:-/250:- för medlem i STF/icke medlem. Bokning av logi görs på anmalan@randonneurs.se snarast, dock senast 16/6. Ange ”vandrarhem”, namn och ev. STF-medlemsnummer. Först till kvarn gäller. Betalning sker till Åsa vid start.

Arrangör: Fredrikshofs Randonneursektion
Anmälan: anmalan@randonneurs.se eller 0735-45 70 99 (Åsa)

Missa inte "Hästskosten" mitt på länsgränsen Södermanland-Östergötland mellan Vingåker och Regna. Det är skyltat med vit skylt. I tidigare tider var detta gränsen mellan Svealand och Götaland, och tull togs av förbipasserande. Ett obetydligt minnesmärke som faktiskt är värt ett besök...
Hur dags passeras Vingåker?

mattel skrev:
-------------------------------------------------------
> jahaja.. sista anmälningsdag idag, hur många
> kommer till start på lördag? :)

Också väldigt nyfiken... hoppas på en kommentar från ledningen?

(och jag tänkte komma till start)

se92923 skrev:
> mattel skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > jahaja.. sista anmälningsdag idag, hur många
> > kommer till start på lördag? :)
>
> Också väldigt nyfiken... hoppas på en kommentar
> från ledningen?
>
> (och jag tänkte komma till start)

Ska du cykla också? ;)

Eftersom jag inte kan cykla med funderar jag på att hänga på Sillekrog och vara full och dryg tillsammans med mopedungdomarna.

Tille skrev:
> Eftersom jag inte kan cykla med funderar jag på
> att hänga på Sillekrog och vara full och dryg
> tillsammans med mopedungdomarna.

Tror inte moppeungdomarna vill hänga med en RandonööörGubbe.

Ari Iivonen skrev:
> Tror inte moppeungdomarna vill hänga med en
> RandonööörGubbe.

Jag kommer ha trenchcoat, godis och fulsprit. Det är i princip redan kirrat.

Herz skrev:
> Anmäld. Hoppas vädret blir lika gött som förra
> året.

Håll tummarna hårt! / Åsa

Tille skrev:
> Ari Iivonen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tror inte moppeungdomarna vill hänga med en
> > RandonööörGubbe.
>
> Jag kommer ha trenchcoat, godis och fulsprit. Det
> är i princip redan kirrat.

Jag har redan länge gått vid din sida...
Godis, fulsprit och en trenchcoat att låna emot regnet säger jag inte nej till. Med lite tur hinner vi med ett parti schack!

Henrik

I skuggan av Sjöloppet tänkte jag meddela de jag tror är tättruppen nu befinner sig i Linköping. 409 km

Stannade vid Nyköpings Bron på vägen hem från Motala ca kl 2 på morgonen och hoppades se en stapel randonné cyklar utanför :-) Undrar vilken tid de stämplade där?

Nu vill vi höra rapporter om rundan. Tror jag ringer Bjorre och Matte nu så de får berätta. De har ju ändå sovit 2 timmar nu!

bigmollo skrev:
> Nu vill vi höra rapporter om rundan. Tror jag
> ringer Bjorre och Matte nu så de får berätta.
> De har ju ändå sovit 2 timmar nu!

Hur vore det om du själv bloggade lite, latmask.

kitzblitz skrev:
> Stannade vid Nyköpings Bron ... Undrar vilken
> tid de stämplade där?

Bjorre, Mattel och Bengt stämplade ca kl 03:30 vid Nyköpingsbro.
Bengt tog en kaffe medan bjorre och mattel trampade vidare. Jag mötte upp dem strax efter 5 vid Sillekrog.

Självfallet inte, men de här grabbarna har lagt upp 20 frågetrådar om klädval, träning och optimalt däcktryck på Funbeat. Så de är verkligen väl förberedda.

Nu har jag sovit lite. Känner mig inte så mycket starkare för det.
Mattel: Skall vi ta ett varv till? Vädret lockar....

Senast ändrad:
Sådärja, inga ekorrar men några rådjur, undvek dem dock. Revansch! KLart för PBP.

Black planet: det kan ha varit oss du såg simmandes vid Vagnhärad.

Ett varv till vore ju lagom. Hur svårt kan det vara?

Sjukt flyt m vädret, en skur fick räcka. :)

Härligt cerberos! Bra kört. När var ni inne?

Fy vad jag dog efter Nyköping. Snitthastigheten därifrån och in till mål är och kommer att förbli en väl förborgad hemlighet. (Evigt tacksam för att Tille inte var kvar i Sillekrog så jag slapp hamna på några fler förnedringsbilder.)
När jag till och med började se syner och microsova på cykeln var det dags för 20 minuters power napping i en busskur. Jag nickade till, vaknade och det jag ser får mig för någon bråkdel av en sekund vara övertygad om att jag håller på att cykla rakt ner i ett svart hål. Det visade sig dock vara en lagning i vägen med mörkare asfalt!

//Bengt

bsandborgh skrev:
> (Evigt tacksam för att Tille inte var kvar i Sillekrog
> så jag slapp hamna på några fler förnedringsbilder.)

Funderade ett tag på att cykla tillbaka längs banan för att se om man kunde hitta fler tappra randonöner, men valde att ta vägen över Södertörn och Mörkö. Hade jag varit lite långsammare hade jag dock troligtvis träffat på cerberos mfl mellan Mörkö och Vagnhärad.

Det var festligt att det var ösregn, motvind, och som lök på laxen, motströms i backarna mellan Nyköping och södertälje.
Banan är ju fantastisk. Små härliga vägar i början när man är pigg och stora lättnavigerade mot slutet. Däremot känns det som om det är rejält uppför sista tio milen.
Rullade in strax efter 13 och kände mig rätt ok, jag var betydligt klenare mellan Ödeshög och Norrköping.

/r

Vi kom in vid 12.30-tiden. Jag fick en rejäl svacka under natten, brist på mineraler så vätskan gick rakt igenom. Fick några resorb av Stefan, kollega från jobbet som också körde, sedan började det pinna på igen.

Omberg var riktigt roligt att cykla, oerhört vackert och rolig väg.

Några saker jag minns:

1. Buss 666 har ändhållplats i Skänninge
2. Det var Vätternrundan den här helgen, fick frågan vid varje stopp.....
3. Banan är väldigt platt förutom Omberg och vägen in.

Jag är nöjd med att genomföra i detta läge med tanke på den riktigt usla vår jag haft. Innan detta lopp hade jag haft bihåleinflammation och träningsuppehåll i sex veckor. Gjorde en provtur på färsta träningen på sex veckor på 15 mil förra helgen som test och tyckte att jag hade tryck nog att ge mig på 60 milaren om så på maxtid....

Känner mig oförskämt fräsch i dag när jag fått ordning på vätskan och mineralerna.

Det kommer bli två tuffa månader fram till PBP...... :)

mattel skrev:
> Ett varv till vore ju lagom. Hur svårt kan det
> vara?
>
> Sjukt flyt m vädret, en skur fick räcka. :)
>
> Härligt cerberos! Bra kört. När var ni inne?

Som sagt 12.30 kom vi in, ni måste haft bra tempo för att slippa regnet hur mycket sub 24 blev det?

Ni såg sjukt pigga ut hela tiden jag hängde med (som vanligt)

nu lite mer datoriserad än igår.

TACK till åsa och henrik för en finfin runda, ner till vändningen och upp till mjölby är det lyxvägar. sen blir det tacksamt nog rakt fram på gamla riksettan/E4an från norrköping hem. :)

bjorre och jag var tillbaka och slutstämplade på statoil i tumba 07:38, ungefär samtidigt som det började regna. så totaltiden blev 25h18min vilket ändå känns helt OK. :)

vi tappade bengt någonstans efter nyköpingsbro, bjorre tog en förning och när han efter 12-15 min gick bak så var inte bengt kvar. vi tog beslutet att köra vidare då inte bengt sagt något när han släppte rullen.

cerberos: du skulle sett mig efter sillekrog.. inte lika pigg då jag missade att äta något där, jag var väl för uppspelt av att se en pigg och glad tille. :)

bra kört allihopa, 608km är ganska långt när man tittar på en karta. :)

Starkt kört. Håller med om rundan. Vägarna ner till Ödeshög är magiska och hemvägen är lätthittad och enkel. Mycket bra planerat av Henrik och Åsa.

mattel skrev:
>
> vi tappade bengt någonstans efter nyköpingsbro,
> bjorre tog en förning och när han efter 12-15
> min gick bak så var inte bengt kvar. vi tog
> beslutet att köra vidare då inte bengt sagt
> något när han släppte rullen.

Det var helt ok. Jag hade inte klarat att ligga på någons rulle vid den tidpunkten;-) Jag stämplade 9.01 så det tog sin lilla tid på slutet....

//B

cerberos skrev:
> Sådärja, inga ekorrar men några rådjur, undvek
> dem dock. Revansch! KLart för PBP.
>

Grattis.

600 km utan vurpa känns som ett framgångsrecept, jag testade det tidigare iår jag också.

Tillbaka
Topp