Randonnée 600 km, Uppsala - Järvsö 25/8 2018

Hej P.

Jag funderar på saken.
Fast jag vill nog kvarta ett par timmar någonstans mitt i och äta nåt gott.
Tyckte det var för destruktivt att köra hela i ett svep.
Hur känner du?
Är det många anmälda tro?

Mike

Havoc 5 sa:
Hej P.

Jag funderar på saken.
Fast jag vill nog kvarta ett par timmar någonstans mitt i och äta nåt gott.
Tyckte det var för destruktivt att köra hela i ett svep.
Hur känner du?
Är det många anmälda tro?

Mike

Kul att du funderar påt!

Ryktas att Granman ska köra och jag håller tummarna för att Anton kommer loss från jobbet. I övrigt vet jag inte hur det ser ut med anmälda.

Har ett boende i Bollnäs efter ca 40 mil, bara ett par meter från vägen. Blir eventuellt sova och påfyllning där.

Hepp! Jag ska köra!

Hade tänkt mig ett första pass till Edsbyn (25 mil) och stanna där två timmar eller så och äta/vila, sedan ett nattpass till Bollnäs (40 mil) och stanna där ett tag (nattöppen mack) om koman slår till. Annars bunkra i Bollnäs och fortsätta mot kusten och ta en längre mat- och sovrast när solen kommit upp nog för att värma. Sista 15-20 milen får visa sig hur de blir. Nåt sånt. Men blir det skitväder blir det att sova i Järvsö.

Peth, du kör möjligtvis inte norröver på eftermiddan, fredag den 24/8?

Jag drar mig norrut redan på torsdag kväll, för att sedan rulla (i bil) mot Uppsala på fredagen.

Det är ju en sträcka på ett par mil med grusväg. Körde där för ett par veckor sedan, och det var inget toppenunderlag då. Funderar på att ge mig ut i helgen och reka lite. Kan vara bra innan en bestämmer vilken cykel/vilka däck som ska användas. Jag vet inte exakt hur den alternativa bansträckningen över Bollnäs ser ut, men jag antar att den är något längre.

Sedan undrar jag lite över hur man tänker sig spendera ett par timmar i Edsbyn? Det går ju bara inte. :-)

GoranS sa:
Du får väl gå på bandy!

Synd att Sommars konditori stänger redan kl 14 på lördagar. En räksmörgås med kaffe hade inte varit fel. Och med påtår och tretår så hade man nog kunnat spendera lite tid där.

ooms sa:
Peth sa:
Sedan undrar jag lite över hur man tänker sig spendera ett par timmar i Edsbyn? Det går ju bara inte. :-)
Köra lite backintervaller i "knöa-hian"?

Låter som ett bra sätt att vila upp sig på! Undrar om jag inte ska få herr Kontrapunkt att ändra bansträckningen lite och låta den gå över Långhed. Backen mellan Långhed och Knåda är ju till och med jobbig att köra med bil.

Äh, helt dött i bandyarenan lördag den 25:e. Varken bandy eller skridsko disco.
.
FD9B98C1-74BA-4D96-9C4C-C49C64A13DD8.png

Får bli dubbla pizzor och sen koma på en bänk. Är ju ändå rando det handlar om.

Mors! 5 st anmälda vad jag kan se. För egen del krockar det med familjeaktiviteter. Är det någon som har koll på om man kommer att cykla i genom något område som drabbades av skogsbränderna? Om ja, funkar vägarna där?

Borde inte vara nåt problem, banan kommer väl upp och vänder vid Färila. Bränderna var några mil ytterligare mot nordväst.

Kommer troligtvis att cykla, jag med. Måste bara fixa en grej på cykeln innan jag anmäler mig.

Min strategi blir sovsäck, en eller två timmar i nåt lämpligt dike.

Är de nån annan som siktar på pendel (6:42 framme 7:36, borde väl hinna fram i tid?) från Sthlm eller får man ta bilen?

Senast ändrad:
Tidigare har det varit Metal park i byn,men såg att det var redan i Juli i år Det kommer att finnas enklare mat på vandrarhemmet i Järvso, typ frukost

Någon mer än jag som planerar sova i Järvsö?

Utan att veta exakt dragning av den alternativa vägen över Bollnäs, så blir det ca 4 mil längre om en ska cykla asfalterade vägar från Åmot.

Just nu ser inte väderprognosen allt för lovande ut heller, så mycket pekar på gruscykel med rejäla skärmar och feta däck. Det gick att cykla 40 mil med den uppsättningen tidigare i sommar, det kommer nog funka nu också.

Tillbaka
Topp