Ränneslättsturen 2012

gunners

Medlem
Ränneslättsturen 2012
Anmälan är nu öppen. Om ni har frågor om tävlingen eller banan, fråga på?
Sista anmälningsdag tis 19 juni 24.00, därefter efteranmälan 150 kr.

Senast ändrad:
Ränneslättsturen 2012
i år vill jag ha medalj när jag går i mål och inte någon plakett!
dessutom en 5år-på-raken medalj!

vore jätteroligt, årets bästa tävling!

Ränneslättsturen 2012
Vet inte om vi kan lova medalj, får ta med det till styrelsen. Vad jag däremot kan lova är en riktigt bra bana med mycket snabba stigar.

Ränneslättsturen 2012
johan44 skrev:
-------------------------------------------------------
> Blir det regn?

Banan brukar ju klara en hel del regn om jag inte minns helt fel så regnade det ganska mycket veckan innan förra årets tur men var inte så lerigt under loppet vad jag kan minnas..

edit: stavfel :)

Senast ändrad:
Ränneslättsturen 2012
Man kan säga att banan är indelad i 5 sträckor. Sträcka 1 är ganska lättkörd med grusväg i början med några avstickare i skogen för att sista ca 3 km gå på stigar in till varvning. Sträcka 2 är längre och med mycket stig varierat med grusväg för att hämta andan och dricka. Stäcka 3 går på vårat teknikspår och är ca 7km singeltrack inte mycket rötter och sten utan snabba stigar, det är en väldigt uppskattad del av banan och är du pigg kan du stå på rejält. Sträcka 4 är en förflyttning till sista delen av banan. där är längsta asfaltspartiet som är ca 1 km. Sträcka 5 går runt skidstugeterrängen. Den sträckan består mest av stig och kan upplevas ganska tuff efter 5,5 mils cykling i benen. Det är givetvis skogsvägar och grusväg även på denna sträcka så man kan hämta andan.
Sista 5 km på sträcka 5 är bara stig in till målet, så om man är pigg kan man ta många placeringar.
Träna på nu så ni är pigga i benen till den 1 juli. Varmt välkomna.

Ränneslättsturen 2012
Körde halva förra året, mitt första race i livet dessutom och detta gav mig bara mersmak. Mycket varierande körning, en del snabba, en del långsamma och en del tekniska. Lerigt, torrt och tungkört bitvis. Avskydde verkligen delen där man skulle uppför en gräsäng. Denna efter regn, jösses va tungt det var uppför där..

Ser verkligen fram emot att köra 75 km detta året...

Ränneslättsturen 2012
JockeS skrev:
> Körde halva förra året, mitt första race i
> livet dessutom och detta gav mig bara mersmak.
> Mycket varierande körning, en del snabba, en del
> långsamma och en del tekniska. Lerigt, torrt och
> tungkört bitvis. Avskydde verkligen delen där
> man skulle uppför en gräsäng. Denna efter regn,
> jösses va tungt det var uppför där..
>
> Ser verkligen fram emot att köra 75 km detta
> året...

Kul att du ska köra långa då får du en extra backe ...minst.... Ganska tung sådan dessutom ;)

Ränneslättsturen 2012
Klicka and do magic
rannan.jpg

Ränneslättsturen 2012
JockeS skrev:
> Christian: absolut inte. Ränneslätt var mi
> första och jag tog 45an. Klarade det galant med
> jag hade inte klarat längr.

Tack! Du övertygade mig :)

Ränneslättsturen 2012
Körde en del av banan igår fredag efter några timmars regn. Jag kan meddela att banan tål mycket
mycket regn, bara några få pölar på min 2 mils runda. Vi har dragit om banan vid banans värsta surhål
och går nu upp i skogen på en fin nygjord singletrack. Nu är det bara Lida kvar innan Ränneslättsturen anmälan är öppen.

Ränneslättsturen 2012
fredrick skrev:
> Finns det några videoklipp på banan? Vill locka
> ner lite Norska vänner.

Vet inte om den delen är med i tävlingen eller ej dock men en liten del av terrängen är det iallafall :) Gunners har nog mer koll på banan än vad jag har :)

Ränneslättsturen 2012
Den delen är ny för året på banan, vi slipper banans värsta surhål. Vet ej om det finns mer videoklipp på banan. Jag kommer ta lite bilder nästa vecka på stigpartier som jag kommer lägga ut.

Ränneslättsturen 2012
Hoppas det gick bra för er som körde Lida, nu är det dags för nästa deltävling i långloppscupen Räneslättsturen i Eksjö 6 mil sydöst
om Jönköping.

Ränneslättsturen 2012
För att köra i H 30 krävs tävlingslicens, det behövs ej i motion. Tävlingslicens kostar ca 600 kr för en hel säsong. Om du ej har tävlingslicens men vill stå i tävlingsstartled kan du köra i Herrar Sport, där löser man en engångslicens på 120 kr pluss startavgift.

Ränneslättsturen 2012
Här är lite bilder från banan.

Bilagor

• IMGP0015.JPG
    IMGP0015.JPG
    179.1 KB · Besök: 14
  • IMGP0016.JPG
    IMGP0016.JPG
    173.2 KB · Besök: 21
  • IMGP0017.JPG
    IMGP0017.JPG
    175.4 KB · Besök: 16
  • IMGP0018.JPG
    IMGP0018.JPG
    181.2 KB · Besök: 17
  • IMGP0019.JPG
    IMGP0019.JPG
    180.1 KB · Besök: 35
  • IMGP0021.JPG
    IMGP0021.JPG
    158.7 KB · Besök: 18
  • IMGP0022.JPG
    IMGP0022.JPG
    112.4 KB · Besök: 15
  • IMGP0023.JPG
    IMGP0023.JPG
    149.5 KB · Besök: 15
  • IMGP0024.JPG
    IMGP0024.JPG
    166.5 KB · Besök: 20
  • IMGP0025.JPG
    IMGP0025.JPG
    156.3 KB · Besök: 15
  • IMGP0026.JPG
    IMGP0026.JPG
    156.8 KB · Besök: 26
  • IMGP0027.JPG
    IMGP0027.JPG
    163.1 KB · Besök: 16
  • IMGP0028.JPG
    IMGP0028.JPG
    157.5 KB · Besök: 20
  • IMGP0029.JPG
    IMGP0029.JPG
    159.9 KB · Besök: 16
  • IMGP0030.JPG
    IMGP0030.JPG
    178.1 KB · Besök: 18
Ränneslättsturen 2012
Klavikel skrev:
> Är hela banan sån? Såg inte så värst brötigt
> ut..

Brötigt kanske är fel ord men ska inte underskatta stigarna där, finns en hel del rätt stökiga.

Men galet sugen jag blev när jag såg bilderna då. Synd bara att jag lämnar Sverige dagen före och kommer sitta i en bil på väg till Trondheim när tävlingen går.

Ränneslättsturen 2012
Körde 3 mil på banan nu ikväll efter 25mm regn under lördagsnatten. Kan meddela att banan tål mycket regn, det är mycket tallskog som suger upp vattnet bra. Bara två dagar kvar nu för ordinarie anmälan.
Två veckor kvar till tävlingen.

Ränneslättsturen 2012
Sluttiden för att hämta ut nummerlapp på söndagen, 09:30, är den hårt hållen eller går det att ramla in strax innan 10 för att få ut den?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp