Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Ja, är inte det grejen med chip, att det ska gå smidigare med resultaten!? I övrigt ett strålande arrangemang! Partiet efter andra matdepån är fantastiskt!
Riktigt kul lopp! Andra gången jag körde det. Nu är jag också nyfiken på resultatet.
Lerigt var det, fast det blöta sugande gräset var värre. Men vem kommer ihåg det efter alla fina stigar som inte ens var blöta?
Här är iallafall resultat för 50 första http://erikwickstrom.se/
Idag var det riktigt spännande åkning, från att ligga o känna "idag kommer det gå fort" till att känna "lervälling sucks!". Fick en riktig skräptid pga flera stopp och strulande mage.
....det jobbgaste pass jag kört hittills i livet! Gick ut lite väl hårt och låg riktigt bra med undetr de första 4,5 milen, dock med alldeles för hög puls... sedan kom väggen och slog mig som en flugsmälla (en 100 kg tung flugsmälla i hårdbetong)! Fruktansvärt jobbigt. fick sänka tempot med säkert 50% och ändå kom jag knappt i mål. Oerhört tungt och simultankramp i båda benen..
Men detta var mitt första långloppp på mtb och jag är klart nöjd ändå!
Kom in på 04.15...
Kul som fan, det blir fler gånger. Jättebra arrangerat också....
Med facit i hand (regnskur, lera, blött gräs mm) vilka däck hade varit bäst? På en sån här bana med blandat snabbt underlag och blött och lerig, är Continental Race King's egenskaper i lera tillräckligt bra för att fortfarande vara bästa däcksvalet?
jag körde x-king racesport fram och bak, tyckte det funkade ok även om bakdäcket satte igen rätt ordentligt på de lerigaste partierna, där hade det nog krävts ett smalt lerdäck för att hitta ner till fästet. Sidogreppet var det iaf inget fel på för mig.
skier: jag körde samma däck, 2.0 i tryck.. tyckte dock att sidogreppet kunde varit bättre på grusvägarna. I skogen var det ok, men på grusvägarna ville cykeln ogärna gör som jag ville
Körde på Race King 2.2, 1,8 i tryck. Tyckte det funkade kanon både i lera, stigar och väg. Hade ok grepp förutom i de värsta backarna. På väg var det inga problem utan där tror jag att jag tog igen tid med råge som jag förlorade i geggan.
Körde RR 2,25 fram och RK 2,2 bak (2,4 respektive 2,6 i tryck...gillar inte genomslag och väger runt 90 pannor)...ok kombo utom i de värsta lerhålen. Cykeln spökväxlade några gånger vilket jag trodde berodde på all lera. Visade sig när jag grävt fram en cykel under smutsen idag att bakre hjulaxeln var knäckt!
Körde Bontrager Team 29-1 2,2". Eg ett torrdäck men med ruggigt bra lerrensning. Ingen riktigt bra styrsel i geggan men det drev på bra. Såg många med grövre mönster i skidbacken som kläggade igen. 1,7 resp 1,6 bar bak resp fram. Ca 80 kg och ht. Vill åka bekvämt :)
Robisak skrev:
-------------------------------------------------------
> Bidrar med min upplevelse från Ränneslättsturen
> 41 km. Håll till godo och välkomna tillbaka till
> Eksjö 2013.
>
>
> =plcp
Tänk att man fastnade på film. Tack själv hälsningar 7203 ;)
Det finns bilder på ränneslättsturens hemsida. Stor eloge till alla cyklister, min fru och yngste grabb langade vid energidepån bjälmen, alla cyklister var på gott och trevligt humör. frugan har muttrat förr om åren att det är en hel del vresiga cyklister, men inte i år. Vi inom Ränneslättsturen är tacksamma för positiv som negativ feedback för att vi ska kunna utveckla våran tävling ännu mer. Så vad var bra eller mindre bra på Ränneslättsturen.
Som vanligt kanon. Det enda jag saknar är gratis kaffe vid målet. Jag vet att det finns att köpa men pengarna var i bilen och dit var jag inte pigg på att gå med krampiga t toppen tävling! :)