Jaha. Gick ju inte riktigt som jag hade tänkt mig. Maltodextrin i flaskan, och vatten i camelbacken enligt rutin. Efter cirka 25 km spräckte jag botten på flaskhållaren, så det var bara att stanna och trycka i sig så mycket som jag orkade, och sen dumpa flaskan. Blev naturligtvis superspeedad och plockade massa placeringar, men så lossnade styret :( . Så det var bara att stanna igen och skruva åt. Sen kändes det bra tills det var 25 km kvar, då började energin tryta rejält, men det var bara att pusha på så gott det gick. Tryckte i mig en gel när det var 10km kvar, men 200 meter senare hoppade kedjan av så fick stanna för att lägga på den, vilket resulterade i kramp i högra vaden. Tappade många placeringar där, men en eloge till killen som frågade om han kunde hjälpa till. "Nej tack, det är bara lite kramp" svarade jag. Efter det gick det bra men tempot var ganska lågt. Tryckte gelen alldeles för sent för energin återkom sista 2 km. Blev en topp 50 placering i motionsklassen trots allt strul, så jag får vara nöjd.
Arrangemanget var bra men som vanligt var det riktigt trångt på stigsektionerna i början. Många avstigningar för att leda upp cykeln på ställen som i normalfallet är fullt cykelbara om än utmanande och därför roliga. Folk som tränger sig till höger och vänster var det naturligtvis också gott om. Vill man starta långt fram i klassen får man ta sig till starten en halvtimme innan de öppnar till startfållan. Jag kom dit vid kvart i 10 men det var ändå mycket folk framför, start klockan 11.
Cykelvalet var som vanligt inget val då jag bara äger en 26tums ht. Hade gärna haft lite dämpning bak också på denna banan, speciellt då jag inte är något tekniskt geni. Blir ingen mer flaskhållare i plast iaf, sicket skräp.
Tack för i år. Banan var riktigt bra!