Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Var faktiskt enda gången jag blev sur på att folk gick och det var när 2 framför mig gick nedför där de valt svårt vägval .. Ropade lite surt flytta på er sen åkte jag förbi :p kanske inte det trevligaste men varför väljer man svårt vägval om man ändå sen går nedför det ? (Dock var det inte damelit utan längre ner i fältet men mer principen välj lätt om du tänker fega :p )Rompa sa:Sen undrar jag varför i hela helvetet damelit kör "svår" när det finns "lätt", när dem själva inte klarar av "svår" och får kliva av, och då tvingad dem som ligger bakom att kliva av oxå...
På xco blir man väl diskad om man går i A-spår?
Rompa sa:Sen undrar jag varför i hela helvetet damelit kör "svår" när det finns "lätt", när dem själva inte klarar av "svår" och får kliva av, och då tvingad dem som ligger bakom att kliva av oxå...
Fulkinesen sa:Rompa sa:Sen undrar jag varför i hela helvetet damelit kör "svår" när det finns "lätt", när dem själva inte klarar av "svår" och får kliva av, och då tvingad dem som ligger bakom att kliva av oxå...
Jag tror att du generaliserar lite. Hur många i damelit såg du gå A-spåren? Jag vet åtminstone en som inte gick något av A-spåren på Ränneslätt igår och som dessutom under träning har tagit alla A-spåren på årets SM-bana (XCO) i Värnamo.
Meningen är väll inte att det ska vara supersvårt men upperbart är det ju för svårt för många . Man tjänar i runda slängar mellan 5 och 20 sekunder (per svårighet) på att köra de svåra jämfört med de lättare under förustättningen att ingen börjar gå och man inte gör bort sig. I samtliga fall där jag valde svår så körde jag förbi 2-3 personer som tog det lätta alternativet :) Stenkistan är faktiskt den del man tjänar minst på :)Johan1978 sa:Angående lätt/svår alternativen. Det enda svåra svår-alternativet tyckte jag var de där stenbumlingarna. Resterande svår-alternativ var ju bara en lite brantare backe i princip, svårt? knappast.
Purra sa:Stenkistan är faktiskt den del man tjänar minst på :)
JockeP sa:Jag tror Rompa menade just de/dem ur damelit som han inte ännu hade hunnit passera. :-)
Men frågan, utan den underliggande generaliseringen, är felaktigt ställd.
Det finns väldigt många deltagare som uppenbart är starkare och mera uthålliga än de är tekniska. Speciellt märks det i köbildningen när det blir lite stökigt i terrängen. Men sån är ju nu sporten. Långlopp = 95% otekniska stigar/grusvägar och resten sånt som börjar likna trenduro / AM. Så frågan är snarare om vi (jag och Rompa och våra gelikar som klagar på otekniska cykelkamrater) valt fel sport?
Enda som krävs för att köra elit är att pröjsa 700 kr för en licens. Inga som helst krav på att man ska kunna cykla. =)slr9000 sa:A-spår, vadå gå?
Lär er att cykla mtb.
Svårt att tänka mig att damer elit går i A-spåren
Johan1978 sa:Angående lätt/svår alternativen. Det enda svåra svår-alternativet tyckte jag var de där stenbumlingarna. Resterande svår-alternativ var ju bara en lite brantare backe i princip, svårt? knappast.
kay sa:Johan1978 sa:Angående lätt/svår alternativen. Det enda svåra svår-alternativet tyckte jag var de där stenbumlingarna. Resterande svår-alternativ var ju bara en lite brantare backe i princip, svårt? knappast.
När jag dundrade in i svåra stenkistan, så låg det 4 cyklister utspridda där i, Så då vart den helt plötsligt ännu svårare att ta sig förbi. Men jag lyckades iaf ta mig förbi 5 cyklister som valde lätta spåret. Hehe!
Kul grej det här med olika vägval. Varför har inte alla långlopp i cupen det?
Fulkinesen sa:JockeP sa:Jag tror Rompa menade just de/dem ur damelit som han inte ännu hade hunnit passera. :-)
Men frågan, utan den underliggande generaliseringen, är felaktigt ställd.
Det finns väldigt många deltagare som uppenbart är starkare och mera uthålliga än de är tekniska. Speciellt märks det i köbildningen när det blir lite stökigt i terrängen. Men sån är ju nu sporten. Långlopp = 95% otekniska stigar/grusvägar och resten sånt som börjar likna trenduro / AM. Så frågan är snarare om vi (jag och Rompa och våra gelikar som klagar på otekniska cykelkamrater) valt fel sport?
Du menar om ni har varit fel tävlingsform att delta i genom att köra långlopp istället för en XCO-tävling? Det enkla svaret är nog: JA.
Jag hör ganska ofta den här sortens kommentarer från olika lopp: Cyklister som är tekniskt duktiga men för lata för att träna (eller kanske för feta) blir irriterade när de kommer till den första sektionen singletrack och det blir stopp. Orsaken till att det är stopp är naturligtvis för de är ganska långt bak i fältet.
Alternativen är:
1. Välj en annan tävlingsform
2. Accepterar att det blir stopp (och sluta gnälla över det)
3. Jobba på kondisen
För min egen del så kom jag in i sporten efter att ha cyklat landsväg och har behövt jobba på min teknik för att kunna hänga med där fram. Det ser jag som en naturlig del av att bli bättre på sporten. Hade kondisen varit min svaga sida så hade jag jobbat mer på den.
Silent sa:Bilder, någon som sett några från gårdagen?
+142Hz sa:Tänk om hetsflåsarna kunde träna lite teknik istället? Snacka om att det finns mängder av tid att tjäna!