raphafestive500

raphafestive500
Kommer inte att få ihop 500km. För min del krävs det en nogran planering och en rejäl dos tur med vädret. Bilden från julaftonsturen där 49,21km avverkades på 4h, 4 minuter och 47 sekunder.

Bilagor

• 7056298B-1F8F-4562-A6BC-1513C8093D91.jpeg
    7056298B-1F8F-4562-A6BC-1513C8093D91.jpeg
    143.3 KB · Besök: 119
raphafestive500
Har nu kört 31 mil sedan i Söndags. Nu blir det vila i två dagar innan nästa distans på Fredag.... Antagligen första och sista gången jag kör denna utmaningen, iaf om man frågar min sambo. :-)

Kul att höra om allas turer iaf. Stor tumme upp!!!

raphafestive500
Att få det här att gå ihop med fru och barn är själva utmaningen för mig. Jag har tur som har lätt att komma upp ur sängen på morgonen. Har gränslat cykeln innan klockan fem två mornar. Idag blev det futtiga tre mil då jag plötsligt på cykeln kom på att bilen måste flyttas pga städdag. Så det var bara att vända hemåt. Ligger på 223 km hittills så det ska väl gå att få ihop det här!

raphafestive500
Segt idag men fick iaf ihop dryga 7mil idag så är nu uppe i 31mil varav 21 på Mtb och 10 på cx. Riktigt isigt och spårigt bitvis och blött/mjukt. Så imorgon blir det förmodligen bara asfalt på crossen.

raphafestive500
81k i lugnt tempo idag. Första kapellet samlat. Fråga till ateisterna här, var är bilden tagen?
En ledtråd är att den legendariska Maxi-backen ligger ett stenkast därifrån där mången backintervall är genomförda av bygdens cyklister.
66k kvar till 500k så tar en vilodag imorgon!

Bilagor

• IMG-20171227-WA0000.jpg
    IMG-20171227-WA0000.jpg
    191.5 KB · Besök: 71
Senast ändrad:
raphafestive500
Stumpy sa:
Konkret sa:
NLC sa:
Bengt-re sa:
mrholmiz sa:
371km 2mtb pass och 2 cx.

Bra och tjusigt komponerad bild!

Nej till bron, ingen bro!

Släpp ingen jävel över bron!

Vem f-n vill tura på en bro?

Men det är en fin bro!

Sommaren 1992 bidrog jag med sjömätningshjälp inför bygget så pytteliten del av tillblivelsen har jag bidragit till uppförandet. Och det ÄR en fin bro! Kanske inte höga kusten fin, men jag tycker om den.

Fast visst - tura är svårt på en bra, meeeen det går fortfarande cykelpendelbåtar ibland. Och där går det tura!

http://www.cykladanmark.se/helsingoer/sundbusserne.html

raphafestive500
Sista timmen gick i regn och 1 plusgrad idag, en klar favorit.

Imorgon ofrivillig vilodag och även så på fredag om det vill sig illa så jag kanske misslyckas i år :(

raphafestive500
Stumpy sa:
Konkret sa:
NLC sa:
Bengt-re sa:
mrholmiz sa:
371km 2mtb pass och 2 cx.

Bra och tjusigt komponerad bild!

Nej till bron, ingen bro!

Släpp ingen jävel över bron!

Vem f-n vill tura på en bro?

Vem fan vill tura o dricka blaskig dansk öl till en fesljummen plattfisk?

Nå, under tjugo års tid pendlade jag månatligen. Kan säga att de sista fjorton med bro var betydligt trevligare än de första sex med sura och griniga hoppilandkallar och biljettklippare eller vad dom nu var.

Åter till cykelmode...

Senast ändrad:
raphafestive500
På grund av lite längre julfirande än jag tänkt kom jag inte igång med mitt festive500 förrän idag, blev 169 km genom ett blåsigt men fint Själland, hoppas på ok ben imorgon med.

IMG_1572.JPG

IMG_1577.JPG

raphafestive500
Fina bilder!

Dagens aktivitet avklarad. 1-2 plusgrader och nästan ingen vind gjorde dagens 101km till en rätt behaglig historia. Totalen för mig ligger nu på 422km, ser ut att bli bra väder med lite mer vind imorgon så dom återstående kilometrarna avverkas då.

raphafestive500
Körde grusdistans idag på sugande blöta vägar. 19 mil på drygt 7 å en halv timme vilket förmodligen var årets långsammaste runda (med bockstyrecykel). 508 km på kontot och kanske något mer innan nyårsafton.

raphafestive500
Då var även jag klar efter dagens blöta 85km runda.
Totalt blev det 506km på min trotjänare.
Var första året jag prövar detta och vad jag förstår så har vi här haft väldigt bra väderförhållanden.
Visst lite regn, men vi har sluppit en massa snö och en massa minusgrader.

Bilagor

• Cube.jpg
    Cube.jpg
    520.5 KB · Besök: 123
raphafestive500
Bama sa:
SIsta anmälan för Vintervättern idag. Då är 35 mil fixade redan där och om man kör tävlingen dagen efter får man förutom ytterligare några mil även chansen att vinna 11 000.

Det varnas på radion att 100tals cyklister kör Vättern idag. Någon som kör? hittar ingen sida här.

raphafestive500
NLC sa:
janolle sa:
Bama sa:
SIsta anmälan för Vintervättern idag. Då är 35 mil fixade redan där och om man kör tävlingen dagen efter får man förutom ytterligare några mil även chansen att vinna 11 000.

Det varnas på radion att 100tals cyklister kör Vättern idag. Någon som kör? hittar ingen sida här.

Crazy

Abloccamps på insta. https://instagram.com/p/BdP-cPVjdbt/. #ablocwinterchallenge

Senast ändrad:
raphafestive500
Bra jobbat alla, inspirerande med hängivenheten att klara målet! Själv har jag inte cyklat en meter, varken IRL eller virtuellt, passar på att åka skidor när det ändå ska envisas med att vara vinter :-)

Tillbaka
Topp