raphafestive500

nille

Ny medlem
raphafestive500
Någon mer som försöker sej på den,letade tråd men hittade ingen.Dag 2 försöker mej på 65 km normalt sett skulle jag inte köra 65 i denna blåsten,men nu gäller det o hänga i!!!3 nattskift på gång blir en utmaning o få ihop km i samband med det kan bli ett failure där.

raphafestive500
Bra, nu blev jag peppad! Själv tvekade jag i morse när jag hörde hur mycket det blåste, men nu har det avtagit (något). Ligger på plus i distans sedan igår och siktar på en lite kortare tur idag. Blev bra sliten i motvinden igår och dessutom så var det grusat på cykelvägen som jag planerat att köra. Ser ut som att jag kan bli rejält blöt idag också.

raphafestive500
Planen idag är 100km, men jag har lagt upp det så jag kan avbryta efter 50 ungefär om det blir för besvärligt. Sticker efter lunch så det blir en del mörkerkörning.

raphafestive500
För första gången är det bara en resdag mellan jul och nyår inplanerad så jag tänkte ge det ett försök. Men efter dagens slit är jag lite osäker, det ska ju vara lite roligt också.

raphafestive500
Det är inte roligt första dagarna. Sitter o laddar me latte o bok. Ute blåser det och här inne surrar det i benen efter gårdagens 70 km. Hade bara löven suttit kvar på träden hade man fått lite lä tänkte jag igår typ 30 gånger. Undrar hur många gånger idag? Harden the f..k up!

raphafestive500
sådär 65 km gjorda ligger i fas....men alla väder och värsta blåsten,skitsamma nu är det gjort sitter med kaffet o julgodiset hade inte smakat lika gött utan dom där dryga 2 timmarna misär:)

raphafestive500
I år är jag för en gångs skull inte bortrest under mellandagarna så klart att jag kör!
Siktade på 10 mil idag men blåsten gjorde så det bara blev dryga 8, får ta igen det resten av veckan.

raphafestive500
Min fru tyckte att jag började bli lite rastlös, så hon sparkade ut mig. Lyckades få med mig tjurskallen ut, tur det annars hade det aldrig blivit 105km i blåsten.

raphafestive500
De blev blåsigt. Men fin dag o torra, bilfria vägar. Sista 2 milen blev intressanta, växelwiren gick av så det blev lågkadens hemåt. Luften pyste ur framdäcket med ca. 5 km kvar så då kramades det sista ur. Blir intressant imorgon att känna hur spirorna mår.

Bilagor

• 20151225_170526.jpg
    20151225_170526.jpg
    114.1 KB · Besök: 287
  • 20151225_150304.jpg
    20151225_150304.jpg
    82.9 KB · Besök: 272
raphafestive500
Blev 102 km i blåsten och delvis ösregn. Glad att jag klädde på mig ordentligt för det var rejält kallt speciellt när det öste ner så jag knappt såg vägen i navdynamons sken. Då funderade jag allvarligt på att bryta och ta korta vägen hem. Hade ju ändå blivit helt OK 60+ km. Men regnet hann sluta 3 minuter innan jag var vid vägskälet där jag behövde bestämma mig. Så jag körde. Det gick bra. Nu är jag död. Typ.

raphafestive500
Gick ut starkt igår med 134 km men idag fanns det dåligt med tid och blåsten gjorde det inte bättre. Men ser okej ut imorrn så då siktar jag på 100-120 km.

Bilagor

• thumb_IMG_3019_1024.jpg
    thumb_IMG_3019_1024.jpg
    57.2 KB · Besök: 280
raphafestive500
Skärmar har jag men känner mig inte charmig idag, laddar med kaffe och en sambo som faktiskt säger att jag måste ge mig ut. Men planen med 7 mil gånger 8 dagar spricker nog idag. Jag har lagt 3 timmar på cykeln som skiner och funkar perfekt men nu ska den skitas och slitas ner, härlig passion man har! Harden up funkar inte, benen är hårda och stela som frusna ekstockar, får bli: No pain, no gain!

raphafestive500
NLC skrev:
-------------------------------------------------------
> Man mår mycket bättre med skärmar ;-)

Orkade inte sätta på dem, precis som jag inte orkade byta däck. :p

Vart lite smutsigt på ryggen :)

Värre med fingrarna. Kunde knappt vrida om nyckeln i låset när jag kom hem. Trodde det skulle räcka med dubbla par, men när de blev blöta blev det inte så varmt längre.

raphafestive500
Jeppe_E skrev:
> Värre med fingrarna. Kunde knappt vrida om
> nyckeln i låset när jag kom hem. Trodde det
> skulle räcka med dubbla par, men när de blev
> blöta blev det inte så varmt längre.

Diskhandskar mellan...

raphafestive500
Utan känsel i fötterna sista 2.5 timmen, gore-texskorna läckte in vid pedalerna, klisterlappen har väl släppt :/ försöker värma mig med te och en mazarin nu.

Kall och rätt nöjd ändå kommer man hem bara för i vanlig ordning se att NLC kört längre :D
Tycker det räcker med windstopper-handskar, mina var våta hela tiden men inte förren sista milen jag blev kall om fingrarna.

raphafestive500
Fick ihop 63 km idag,betydligt bättre väder torra väggar nästsn ingen vind höjde tempot lite.Det som var kämpigt idag var att man jobbat natt,lite för dåligt med sömn,men är nog tvungen att ligga på ca 60 i morgon med för att klara det.Tydligen väntar snö i natt så kanske blir mtb med dubbdäck i morgon då.Gör nog en treklöver med glöggpaus hemma:)

raphafestive500
Härligt foto där,med stålcykkeln lädersadel o kyrkan i bakgrunden,är ju bilder som den som gör att man vill ut igen:)fn vädret på tv,n ser för jävligt ut"#¤%&/

raphafestive500
Har mindre än halva kvar nu, men nu kommer misären. Imorgon kansle jag vågar sticka ut utan dubb. Minusgrader men torrt, nederbörd på eftermiddagen, men då är jag redan hemma.
Hmm, får se om jag står där imorgon och panikkränger däck =)

raphafestive500
Här ser det ut att bli rejält med plus grader efter lunch. Blir förmodligen så att jag väntar ut morgonens misärväder och kör lite senare. Hoppas slippa lägga på dubbdäcken.

raphafestive500
nille skrev:
> Härligt foto där,med stålcykkeln lädersadel o
> kyrkan i bakgrunden,är ju bilder som den som gör
> att man vill ut igen:)fn vädret på tv,n ser för
> jävligt ut"#¤%&/

Tack (fast det är en alu).

raphafestive500
Raggamuffin skrev:
> Utan känsel i fötterna sista 2.5 timmen,
> gore-texskorna läckte in vid pedalerna,
> klisterlappen har väl släppt :/ försöker
> värma mig med te och en mazarin nu.
>
> Kall och rätt nöjd ändå kommer man hem bara
> för i vanlig ordning se att NLC kört längre :D

Får se om det håller i sig, sitter på båten till "solen och vindarnas ö" nu och om väderleksprognosen stämmer lär det åtminstone bli bra blåsigt fram till nyår. Dessutom var det bara Bromptonen som fick plats i bagaget, men med tur kanske jag har en låne-CX att tillgå.

> Tycker det räcker med windstopper-handskar, mina
> var våta hela tiden men inte förren sista milen
> jag blev kall om fingrarna.

Man kanske skulle investera i det då, har några slitna Endura med "Wind defender" som funkar ungefär lika bra som tvättsvampar.

raphafestive500
NickPick skrev:
> Någon som försöker på MTB?
>
> Jag cyklar 200 mil på ett år så 50 mil på en
> vecka är inte dödsrealistiskt.

Kommer dödsblåsten igen så blir det mtb.

raphafestive500
NickPick, jag försöker på MTB men det är svårt att få ihop tillräckligt med km utan att köra asfalt. I morgon så blir det att rulla lite asfalt till Högbo och lite stig + Fika där för att sedan rulla lite asfalt hemåt igen.
Några bilder från dagens tur.

Bilagor

• 20151226_102159.jpg
    20151226_102159.jpg
    115 KB · Besök: 264
  • 20151226_110234.jpg
    20151226_110234.jpg
    129.9 KB · Besök: 268
raphafestive500
Gaastra skrev:
> NickPick, jag försöker på MTB men det är
> svårt att få ihop tillräckligt med km utan att
> köra asfalt. I morgon så blir det att rulla lite
> asfalt till Högbo och lite stig + Fika där för
> att sedan rulla lite asfalt hemåt igen.
> Några bilder från dagens tur.

Mtb på asfalt är ju fortfarande mtb :)

Lite väl kyligt för mig idag. Blir nog en "stgtur" eller innesittande.

Tillbaka
Topp