raphafestive500

raphafestive500
Ruskigt halt på vissa ställen idag. Bästa fordonet hade nog varit en curlingsten ?

Bilagor

• IMG_4909.JPG
    IMG_4909.JPG
    406.8 KB · Besök: 111
raphafestive500
Ja, vila ni så kan jag cykla.
Listan ser ut som följer. Det är dock en lista över hur mycket gruppens medlemmar har cyklat denna veckan och inte sen julafton. Intressant notering att en skåning leder i klättrar-listan.

Capture.JPG

raphafestive500
raphafestive500
Raggamuffin sa:
:D

Fast det hade varit rätt kul att dra hela kustvägen med rejäl medvind.

Ja ser ju ut som ni blåsa fram!

"Mulet men först uppehåll eller bara lokalt något lätt regn. Sent i natt och i morgon bitti passerande regn, frampå dagen följt av växlande molnighet och skurar, främst på höglandet inslag av blötsnö. I natt milt med flera plusgrader, i morgon fram på dagen ca 5 grader. Den västliga vinden tilltar alltmer, från i morgon kväll med risk för stormbyar, 25-29 m/s."

raphafestive500
"Polisen Österlen

Under måndagskvällen och natten till tisdag varnar SMHI för stormbyar i Södra Skåne. De har gått ut med en så kallad klass-2-varning, vilket innebär vindbyar på minst 25 m/s. Skånetrafiken har också meddelat att de bland annat ställer in Pågatågen mellan Malmö-Ystad-Simrishamn, mellan den 26/12 kl. 22.00 till 27/12 kl. 15:00.
Med detta vill vi alltså påminna er om att byta till lågprofil-hjul och tänk på att stormvindarna kan skapa ordentlig oreda utomhus!"

raphafestive500
Raggamuffin sa:
"Polisen Österlen

Under måndagskvällen och natten till tisdag varnar SMHI för stormbyar i Södra Skåne. De har gått ut med en så kallad klass-2-varning, vilket innebär vindbyar på minst 25 m/s. Skånetrafiken har också meddelat att de bland annat ställer in Pågatågen mellan Malmö-Ystad-Simrishamn, mellan den 26/12 kl. 22.00 till 27/12 kl. 15:00.
Med detta vill vi alltså påminna er om att byta till lågprofil-hjul och tänk på att stormvindarna kan skapa ordentlig oreda utomhus!"

Ja fy för den lede med dischjul i 25 m/s... Ta det försiktigt där ute

raphafestive500
Hm. Det är 4 grader, ösregnar och blåser rätt mycket ute. "Stormbyar" säger de på radion.
Du hade rätt, Jeppe. Det kommer bli episkt.

Det finns ju inga dåliga kläder och vädret ser alltid värst ut genom rutan och andra floskler.

Blir kul detta :)

raphafestive500
Imponerande att sticka ut med sådana rapporter Jenny.
Här dånar vinden utanför fönstret och jag är faktiskt lite glad att frun jobbar så jag kan stanna inne och vila benen. Om det mojnat ikväll kanske jag sticker ut på en kortare tur bara för att skrapa ihop lite mer kilometer

raphafestive500
Trollskogen sa:
Sitter på lokala busshållplatsen och väntar på skjuts hem av frun. Punktering på båda däcken samtidigt.
Blir att köpa nya däck som är gjorda av stål bara!

Ha ha, den var dålig.
Motvinden hemåt var inte lika kul som medvinden ut va? ;)

Edit, glömde glada gubben.

Senast ändrad:
raphafestive500
Trollskogen sa:
Sitter på lokala busshållplatsen och väntar på skjuts hem av frun. Punktering på båda däcken samtidigt.

Trist. :(

Jag sitter på grillen i Olofström och laddar om efter 10 lätta mil i medvind. Nu vankas motvindsfest, lika långt tillbaka.

raphafestive500
Bengt-re sa:
Raggamuffin sa:
"Polisen Österlen

Asch. Smhi behagar som vanligt skämta när det gäller Skåne. Kommer vädret från sydväst, kolla DMI. Från alla andra håll YR.

raphafestive500
Pfaff sa:
Bengt-re sa:
Raggamuffin sa:
"Polisen Österlen

Asch. Smhi behagar som vanligt skämta när det gäller Skåne. Kommer vädret från sydväst, kolla DMI. Från alla andra håll YR.

Kan ju lajvrapportera att det just nu är behagliga 6-7m/s västliga vindar i Blekinge. Gött att ha i ryggen. En pina att ha i ansiktet. Blir segt att ta sig hem.

raphafestive500
Följde upp gårdagens lite för korta 65 runda med 85km idag, sen fick det räcka. Väldigt nyckfulla vindar längs den skånska västkusten. Tror det får bli en kortare tur i morgon och ladda inför extended jobbpendling resten av veckan :)

raphafestive500
Jag vek ned mig och försöker köra i år igen trots lite mindre tid än jag skulle velat.

Blev 123km på julafton, sen inget alls på juldagen.

I dag tänkte jag cykla lite längre igen (var ju trots allt sol utlovat i sthlm). Tack vare vinden fick man veva på lilla klingan och snitta typ 20km/h men det kändes rätt ok ändå. Efter strax över tre mil hände det mindre roliga. Dubbelpunka. Först lagade jag bak och sen när det var klart och jag skulle rulla iväg som var det tomt fram också. Bara byta och vända hemåt. Hade två slangar med mig så vågade inte riskera något. Efter någon mil till så fick jag en tredje punka! Förmodligen något skit jag inte hittat när jag bytte första. Fick bli att provisoriskt laga med en tjuga och sen stanna för att pumpa några gånger för att ta sig hem. Med typ 500 meter kvar så försvinner all luft ur framdäcket igen och dagen är fulländad.

Får bli att gå igenom däcken ordentligt sen och se om det kanske är dags att byta dem helt.

325km kvar. Får se hur det blir med tiden.

raphafestive500
Inte bara motvindsfest utan även punkafest! :D Min nya slang håller än så länge. Nyttjar faciliteterna på en kyrkogård någonstans mellan Bromölla och Kristianstad just nu.

raphafestive500
Befinner mig långt ner i ett svart hål för tillfället, inte bara träningsmässigt så såg fram emot både att utföra och att få en boost av det här men ser ut som jag kommer misslyckas i år. Och varför inte avsluta ett katastrofår med en bitter besvikelse?
Blev tvungen att köra till firman och har idag loggat 0 mil. Så ihop med gps-kraschen och min korta runda igår så har jag 421 km kvar och jag jobbar resten av veckan.

Frågan är om man ska ge sig ut i stormen i morgon bitti och cykla till jobbet, strax över 10 mil tur och retur så det hade egentligen räckt om man orkar det hela veckan. Inte så bra odds men kanske värt ett försök.

raphafestive500
Raggamuffin sa:
Befinner mig långt ner i ett svart hål för tillfället, inte bara träningsmässigt så såg fram emot både att utföra och att få en boost av det här men ser ut som jag kommer misslyckas i år. Och varför inte avsluta ett katastrofår med en bitter besvikelse?
Blev tvungen att köra till firman och har idag loggat 0 mil. Så ihop med gps-kraschen och min korta runda igår så har jag 421 km kvar och jag jobbar resten av veckan.

Frågan är om man ska ge sig ut i stormen i morgon bitti och cykla till jobbet, strax över 10 mil tur och retur så det hade egentligen räckt om man orkar det hela veckan. Inte så bra odds men kanske värt ett försök.

Fixar du det är du stark i både sinne och ben... Det är aldrig för sent att ge upp så går ju alltid försöka!

raphafestive500
Alltså så avundsjuk på folk som får cykla festive 500 utan dubbdäck... nu cyklar jag inte festive i år heller men hade inte varit någon jubelfest i år. Snö is o elände...

raphafestive500
Jeppe_E sa:
Lycka till idag Jenny. Jag ska ut på en kortare tur i regnet. Tyvärr är min höft inte tillräckligt bra för att följa med på din 200k.

Det råkade visst bli 133km idag. Men det är ju kort enligt vissa. :)

IMG_4288.JPG

Västersjön ligger blank. Klockan är nyss slagen 8.

IMG_4290.JPG

Gamla bron i Stidsvigklockan är precis 10 och min Garmin visade 50 km avverkade

IMG_4294.JPG

90-väg eller grusväg? Det fick bli grusvägsrally

IMG_4297.JPG

Omväg om Trollehallar, för där är så fint att cykla, trots grusvägen. Men mina Strada Bianca 28mm äter grusväg utan bekymmer.

Mina ben dog motvindsdöden de sista milen. Det blåser rejält här i NV-Skåne och värre skall det tydligen bli.

raphafestive500
Starkt jobbat av er! kämpa muffin, Ta en dag i taget. Varje enkelresa är en vinst!

När som helst kommer frun ringa och säga åt mig att byta om så jag är redo att sticka ut när hon kommer. Jag är verkligen trött idag, ovan att cykla långt flera dagar i rad..
Borde försöka komma iväg

raphafestive500
Ja jag kämpar på. Pausar i en busskur utanför Kristianstad. 55km kvar. Det går inte fort men jag mår otroligt bra. Bara cyklar omkring och småler och myser i ovädret. Inte ont. Fryser inte. Ny ska jag bara över åsen sen vankas kall öl och varm dusch.

raphafestive500
Motvindshelvete, hagel, regn & punka fick sätta färg på dagens runda.

De sista milen som skulle bli medvindsfest uteblev vid andra punkan och inga mer slangar fanns att tillgå. Fick ringa räddningspatrullen.

raphafestive500
Jenny W sa:
Ja jag kämpar på. Pausar i en busskur utanför Kristianstad. 55km kvar. Det går inte fort men jag mår otroligt bra. Bara cyklar omkring och småler och myser i ovädret. Inte ont. Fryser inte. Ny ska jag bara över åsen sen vankas kall öl och varm dusch.

Hemma snart??? Grymt imponerad.

raphafestive500
Hemkommen för en stund sen. Vind, regn, hagel och snöstorm på slutet. La alla kläder i en genomblöt och grusmättad hög på hallmattan. Hungrig, kall, knallröd i ansiktet. Wow! Vilken runda jag fick vara med om idag. Bland den bästa 200k jag gjort.

raphafestive500
1888 sa:
Trollskogen sa:

Ha ha, den var dålig.
Motvinden hemåt var inte lika kul som medvinden ut va? ;)

Edit, glömde glada gubben.

Nja. Hade motvind på vägen ut. Cyklar från bromma mot Ekerö.

Nu införskaffat bättre däck och nya slangar. Behöver en ny cykel. Får inte plats med större än 25mm.

Tillbaka
Topp