Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
xyklisten sa:Ruskigt halt på vissa ställen idag. Bästa fordonet hade nog varit en curlingsten ?
Spacekitty sa:Raggamuffin sa:Det är ju sant :P
Kvastbil sökes.
Jag kan köra och hämta dig. Hör av dig när du cyklat dig trött.
Raggamuffin sa:Spacekitty sa:Raggamuffin sa:Det är ju sant :P
Kvastbil sökes.
Jag kan köra och hämta dig. Hör av dig när du cyklat dig trött.
Ser ut som medvinden kan ta mig till Simrishamn, borde vara där till lunch ;)
Får tyvärr hoppa den långa rundan imorgon och köra nåt kortare. Västerut så man kan surfa hemåt.
Raggamuffin sa::D
Fast det hade varit rätt kul att dra hela kustvägen med rejäl medvind.
Raggamuffin sa:"Polisen Österlen
Under måndagskvällen och natten till tisdag varnar SMHI för stormbyar i Södra Skåne. De har gått ut med en så kallad klass-2-varning, vilket innebär vindbyar på minst 25 m/s. Skånetrafiken har också meddelat att de bland annat ställer in Pågatågen mellan Malmö-Ystad-Simrishamn, mellan den 26/12 kl. 22.00 till 27/12 kl. 15:00.
Med detta vill vi alltså påminna er om att byta till lågprofil-hjul och tänk på att stormvindarna kan skapa ordentlig oreda utomhus!"
Trollskogen sa:Sitter på lokala busshållplatsen och väntar på skjuts hem av frun. Punktering på båda däcken samtidigt.
Blir att köpa nya däck som är gjorda av stål bara!
Trollskogen sa:Sitter på lokala busshållplatsen och väntar på skjuts hem av frun. Punktering på båda däcken samtidigt.
Bengt-re sa:Raggamuffin sa:"Polisen Österlen
Under måndagskvällen och natten till tisdag varnar SMHI för stormbyar i Södra Skåne. De har gått ut med en så kallad klass-2-varning, vilket innebär vindbyar på minst 25 m/s. Skånetrafiken har också meddelat att de bland annat ställer in Pågatågen mellan Malmö-Ystad-Simrishamn, mellan den 26/12 kl. 22.00 till 27/12 kl. 15:00.
Med detta vill vi alltså påminna er om att byta till lågprofil-hjul och tänk på att stormvindarna kan skapa ordentlig oreda utomhus!"
Ja fy för den lede med dischjul i 25 m/s... Ta det försiktigt där ute
Pfaff sa:Bengt-re sa:Raggamuffin sa:"Polisen Österlen
Ja fy för den lede med dischjul i 25 m/s... Ta det försiktigt där ute
Asch. Smhi behagar som vanligt skämta när det gäller Skåne. Kommer vädret från sydväst, kolla DMI. Från alla andra håll YR.
Stumpy sa:Cykla vidare till Karlskrona och ta tåget hem.
Jenny W sa:Stumpy sa:Cykla vidare till Karlskrona och ta tåget hem.
:D ingen dum idé.
Bengt-re sa:Jenny W sa:Stumpy sa:Cykla vidare till Karlskrona och ta tåget hem.
:D ingen dum idé.
Låter oneklingen som en bra ide!
Jenny W sa:Trollskogen sa:Sitter på lokala busshållplatsen och väntar på skjuts hem av frun. Punktering på båda däcken samtidigt.
Trist. :(
Jag sitter på grillen i Olofström och laddar om efter 10 lätta mil i medvind. Nu vankas motvindsfest, lika långt tillbaka.
Jenny W sa:Skit oxå. Punka. En slang och en patron med. Be en bön till randonneurguden att detta funkar.
Jenny W sa:Inte bara motvindsfest utan även punkafest! :D Min nya slang håller än så länge. Nyttjar faciliteterna på en kyrkogård någonstans mellan Bromölla och Kristianstad just nu.
Raggamuffin sa:Befinner mig långt ner i ett svart hål för tillfället, inte bara träningsmässigt så såg fram emot både att utföra och att få en boost av det här men ser ut som jag kommer misslyckas i år. Och varför inte avsluta ett katastrofår med en bitter besvikelse?
Blev tvungen att köra till firman och har idag loggat 0 mil. Så ihop med gps-kraschen och min korta runda igår så har jag 421 km kvar och jag jobbar resten av veckan.
Frågan är om man ska ge sig ut i stormen i morgon bitti och cykla till jobbet, strax över 10 mil tur och retur så det hade egentligen räckt om man orkar det hela veckan. Inte så bra odds men kanske värt ett försök.
Jeppe_E sa:Lycka till idag Jenny. Jag ska ut på en kortare tur i regnet. Tyvärr är min höft inte tillräckligt bra för att följa med på din 200k.
Jeppe_E sa:90-väg eller grusväg? Det fick bli grusvägsrally
NLC sa:Jeppe_E sa:90-väg eller grusväg? Det fick bli grusvägsrally
Äro detta norr om Rössjön?? Måste fixa en grusbrevet i NV-Skåne snarast...
Jenny W sa:Ja jag kämpar på. Pausar i en busskur utanför Kristianstad. 55km kvar. Det går inte fort men jag mår otroligt bra. Bara cyklar omkring och småler och myser i ovädret. Inte ont. Fryser inte. Ny ska jag bara över åsen sen vankas kall öl och varm dusch.
1888 sa:Trollskogen sa:Sitter på lokala busshållplatsen och väntar på skjuts hem av frun. Punktering på båda däcken samtidigt.
Ha ha, den var dålig.
Motvinden hemåt var inte lika kul som medvinden ut va? ;)
Edit, glömde glada gubben.