raphafestive500

raphafestive500
Gårdagen vill jag helst glömma med tanke på vinden och det snöblandade regnet som vräkte ned. (Det är sånt man skryter om när man kommer tillbaka på jobbet sen)

I dag däremot var nog en av de finaste cykeldagarna i år faktiskt. Enda negativa jag kan komma på var nog att jag inte hade tid att cykla längre. Några minusgrader, strålande sol, ingen vind och perfekt klädd. Hade inga hela dubbdäck hemma så jag slängde på Racing Ralph på crossen och chansade. Visade sig vara en bra chansning, knappt någon is alls och torra fina vägar. Fick ihop 75km och 338km totalt.

raphafestive500
Fantastisk dag idag. -5 när det bar iväg kl. 8. Vilodag igår pga. allmänt sliten och avsaknad av slangar efter punkteringsfesten i måndags.

Nyinköpta cykelkläder på Sveriges största varuhus funkade prima. El-sulorna räddade antagligen mina fötter idag, men hade behövt mer effekt för dagens temp (kör sommarskor + överdrag bara).

Tyvärr har jag bara kommit halvvägs i utmaningen och jag vill inte cykla på nyårsafton. Tveksamt om det kommer gå, men kastar inte in handduken än iaf.
IMG_3492.JPG

raphafestive500
men vilka muntergökar det var här då ;) Tänk på det ni har åstadkommit istället för det som inte blev.

Själv tog jag ledigt från jobbet idag för att cykla. Torr asfalt och sol. Nästan vindstilla. Sitter på en pizzeria i Broby och masserar mina frusna tår.

raphafestive500
Kastar mig in i tråden - har kört ihop 36 mil hittills så räknar med att bli klar på fredag - en niomilsrunda är planen för morgondagen och måste säga att jag är mkt nöjd. Har kört i regn, blåst och minusgrader så nu är det bara lite värme så har jag tagit mig genom samtliga årstider också. Min första 500 och har inte cyklat cå här mkt på fyra dagar någonsin.

raphafestive500
52 km till jobbet idag med start 06.00. Hem råkade det bli 91 km. Raka pendlarvägen är 27 km så det blev inte riktigt raka vägen om man säger så. Dubbdäcken rasslade gott i asfalten.
99km kvar och det löser jag på fredag. Nu ska jag ta en öl...

Senast ändrad:
raphafestive500
Fy för satan vad det var dimmig i kväll. Såg typ 5 meter framför mig. Tur att man har cyklat där några gånger tidigare. Lyckades skrapa ihop 62,5 km (ja, nu jäklar skall alla meter räknas ;)) Blöt dimma, blöta vägar, kalla tår, frusna tår. Inga bilder i kväll. 224 km kvar.

Skarmavbild2016-12-28kl.21.36.28.png

raphafestive500
Tog en semesterdag igår när vädret visade sig från sin bästa sida. Skrapade ihop 17,6 mil. Bivis ganska kallt men humana vindar och fin cykling under dagen!

10,5 mil kvar.

När cykeln skulle tas fram imorse för pendling som jag ej räknar så var det punka. Blir hem att fixa och sen några mil efter jobbet!

Detta borde gå :)

Slutar utmaningen 23.59 nyårsafton eller räknar de på nåt annat sätt?

raphafestive500
micro553 sa:
Tog en semesterdag igår när vädret visade sig från sin bästa sida. Skrapade ihop 17,6 mil. Bivis ganska kallt men humana vindar och fin cykling under dagen!

10,5 mil kvar.

När cykeln skulle tas fram imorse för pendling som jag ej räknar så var det punka. Blir hem att fixa och sen några mil efter jobbet!

Detta borde gå :)

Slutar utmaningen 23.59 nyårsafton eller räknar de på nåt annat sätt?

Härligt!

Ja, som jag förstått reglerna så är det 23.59 lokal tid. Om man ville haft lite mer tid på sig, så skulle man startat i Australien och Avslutat i USA ;)

raphafestive500
En dag fick man utan blåst efter Urd :( Visserligen inga jättevindar idag men tillräckligt för att det ska kännas efter 5 dagar. Mitt ena knä protesterar och jag har varit nära att kasta in handduken flera gånger men det är bara att sänka farten och cykla på. 10 mil kvar.

Är det bara för att det stundar ett vasalopp och snön lyser med sin frånvaro eller är det alltid så här många rullskidåkare längs ribban? I går på väg hem mötte jag säkert 7-8 st.

raphafestive500
Vegan sa:
Är det bara för att det stundar ett vasalopp och snön lyser med sin frånvaro eller är det alltid så här många rullskidåkare längs ribban? I går på väg hem mötte jag säkert 7-8 st.

Oklart, tycker man ser dem i maj också men det kanske är lång säsong?

raphafestive500
Åhhhh. Jag känner mig så slööö...
Hade feber igår så jag är hemma idag och vilar. Undrar om jag kommer iväg för att cykla nått imorn. Hade ju varit kul att fixa festive500, men men... suck.

raphafestive500
Jag är febrig var kväll vid såna här strapatser, räknar kallt med att det bara är höjd temperatur för kroppen arbetar. Brukar få det efter race med. 78 km till imorse. Snart ut på en runda till.

Du kan inte ha så långt kvar?

raphafestive500
Raggamuffin sa:
Jag är febrig var kväll vid såna här strapatser, räknar kallt med att det bara är höjd temperatur för kroppen arbetar. Brukar få det efter race med. 78 km till imorse. Snart ut på en runda till.

Du kan inte ha så långt kvar?

Jag har ca 10 mil kvar. Det är ganska precis vad jag har tor till jobbet. Även om jag känner mig bättre nu så får jag svårt att få ihop logistiken. Surt, är det, men jag är ändå rätt nöjd över att ha kammat ihop 40 mil på 6 dagar denna tiden av året

raphafestive500
Yes! Idag stängde jag #Festive500. Körde 63km tidigt i morse. Och kom nyss hem från en avslutande tur på 38km. Totalt 504km.
Nu ska det blir skönt att inte cykla ett par dagar. Kanske sova lite mer.

raphafestive500
Väder och vind var väl inte överjävliga idag men de var inte direkt hjälpsamma heller men 98km fick jag ihop, 5 mil 3km och 600m kvar, fixas imorgon!

raphafestive500
Jenny W sa:
Jag har ca 10 mil kvar. Det är ganska precis vad jag har tor till jobbet. Även om jag känner mig bättre nu så får jag svårt att få ihop logistiken. Surt, är det, men jag är ändå rätt nöjd över att ha kammat ihop 40 mil på 6 dagar denna tiden av året

Inte sista dagen imorgon ;)
Din 20 milare gav kudos så det räckte.

115 km kvar, ska väl gå imorgon. Hittills har jag haft den svindlande snittfarten av 25 km/h.

raphafestive500
Raggamuffin sa:
Jenny W sa:

Inte sista dagen imorgon ;)
Din 20 milare gav kudos så det räckte.

115 km kvar, ska väl gå imorgon. Hittills har jag haft den svindlande snittfarten av 25 km/h.

Ja, jag får se. Jag känner inte att jag måste :) Väldigt nöjd med 20milaren och förresten så tycker jag att 25 i snitt så här års är helt ok. Särskilt på solorundor.

raphafestive500
Urk.. Jag är helt slut... snorkalla fötter efter nästan 5h utomhus. Kändes ändå pigg i början, så tänkte att jag förlänger rundan. Det var dumt ;)

104km... 120 kvar.. två dagar.. hur jag skall orka cykla i morgon vet jag inte.

raphafestive500
Jeppe_E sa:
Urk.. Jag är helt slut... snorkalla fötter efter nästan 5h utomhus. Kändes ändå pigg i början, så tänkte att jag förlänger rundan. Det var dumt ;)

104km... 120 kvar.. två dagar.. hur jag skall orka cykla i morgon vet jag inte.

Du kämpar sjukt imponerande!

Flossade överdrag utanpå vinterskorna och dubbla strumpor körde jag med i 5+ timmars rundan härromdagen. Det fungerade trots kulingbyar, snö, hagel och lite regn. Testade utan flossade överdragen någon dag nyligen och då kommer kylan krypande in på tårna efter en dryg timme redan.

raphafestive500
Med 45 km kvar och ganska sliten kropp ger jag mig iväg innan jobb för att avverka 30 km. Tänkte att det ska ju blåsa ännu mer i eftermiddag.

Efter 5 km! Får jag punka. Tredje punkan. Flera dubb har försvunnit trots korrekt inkörning och i hålen där dubben satt kommer jävla småsten in och orsakar förmodligen punkteringar.

Låg på energi och sega ben ringer jag servicebilen ?

Väl på jobbet finns det fina grejer så jag kunde laga i lugn och ro.

IMG_3824.JPG

Nya tag i eftermiddag!

raphafestive500
Diogenes sa:
Rullade i mål vid 20 igår. Bland det tråkigaste jag har gjort. Överlevde pga trevligt sällskap.

Sällskap? Jag har kört själv och tycker det varit helt okej :)

Men är lite glad att det inte är Rapha1000 :)

41 km (Förmodligen 40 egentligen) kvar så försöker plotta en runda med så lite motvind som möjligt!

raphafestive500
Lever fortfarande i drömvärlden att jag ska cykla 120k i morgon bitti. Just nu känns det sådär i kroppen. Har kommit lite snett på det, eftersom det blev sent i går kväll, sov länge och i em är det kalas.

Grattis till alla er som klarat av det. Starkt trampat. Just nu har 44 av 303 svenskar klarat utmaningen.

Senast ändrad:
raphafestive500
Klarade det vid lunchtid idag, min garmin kukade ur delux och först tappade jag 26km, startar om den och vid fikat efter ~50km så har den tappat bort de nya kilometrarna.
Tur i oturen har jag sällskap på rundan och ska få en .fit fil för att bli officiellt klar.
Har cyklat över 15000km i år nu också, så det är dubbel seger för min del =)
Ska kasta min 510, var finns det bästa pris på 820?

Grattis alla i målgång! och ni andra, kämpa! Det är inte långt kvar nu!

Tillbaka
Topp