raphafestive500

raphafestive500
Jenny W sa:
Hemkommen för en stund sen. Vind, regn, hagel och snöstorm på slutet. La alla kläder i en genomblöt och grusmättad hög på hallmattan. Hungrig, kall, knallröd i ansiktet. Wow! Vilken runda jag fick vara med om idag. Bland den bästa 200k jag gjort.

Härligt kämpat Jenny!

raphafestive500
Trollskogen sa:
1888 sa:
Trollskogen sa:
Sitter på lokala busshållplatsen och väntar på skjuts hem av frun. Punktering på båda däcken samtidigt.
Blir att köpa nya däck som är gjorda av stål bara!

Ha ha, den var dålig.
Motvinden hemåt var inte lika kul som medvinden ut va? ;)

Edit, glömde glada gubben.

Nja. Hade motvind på vägen ut. Cyklar från bromma mot Ekerö.

Nu införskaffat bättre däck och nya slangar. Behöver en ny cykel. Får inte plats med större än 25mm.

Aha, det var där skon klämde ;) N+1

Nejdå! Bra kämpat att försöka sådana här dagar.

raphafestive500
Tråkigt att läsa om er stackare som haft punkor och motivationssvackor. Jag fick en punka men som tur var så höll den slangen som jag bytte till. Jag fick så klart punka när jag var som längst bort från hemmet, mitt ute i ingenstans och det hade varit svårt att få någon att hämta 10 mil enkel resa. Bra läxa för min del.

Motivation är ju svårt att göra något med. Ibland vill man bara inte och det kanske är bättre då att ta en paus. Infinner sig inte glädjen i att cykla kanske man ska prova något annat ett tag.

raphafestive500
Jenny W sa:
Hemkommen för en stund sen. Vind, regn, hagel och snöstorm på slutet. La alla kläder i en genomblöt och grusmättad hög på hallmattan. Hungrig, kall, knallröd i ansiktet. Wow! Vilken runda jag fick vara med om idag. Bland den bästa 200k jag gjort.

Starkt!

raphafestive500
raphafestive500
Kollade precis igenom lite data. Jag monterade på mina Strada Bianca 28mm i mitten på mars och har inte haft någon punka på 2100km. Tror faktiskt att den enda punkan jag haft i år var på VR, så en punka på snart 7000km.

raphafestive500
Jeppe_E sa:
Jeppe_E sa:
Lycka till idag Jenny. Jag ska ut på en kortare tur i regnet. Tyvärr är min höft inte tillräckligt bra för att följa med på din 200k.

Det råkade visst bli 133km idag. Men det är ju kort enligt vissa. :)

Västersjön ligger blank. Klockan är nyss slagen 8.

Gamla bron i Stidsvigklockan är precis 10 och min Garmin visade 50 km avverkade

90-väg eller grusväg? Det fick bli grusvägsrally

Omväg om Trollehallar, för där är så fint att cykla, trots grusvägen. Men mina Strada Bianca 28mm äter grusväg utan bekymmer.

Mina ben dog motvindsdöden de sista milen. Det blåser rejält här i NV-Skåne och värre skall det tydligen bli.

Klart att du inte hinner cykla så långt om du ska stanna och ta bilder hela tiden ;p

Fina bilder. :)

raphafestive500
Har man pannben eller är man idiot när man vaknar av sig själv kl 03.30 går upp och läser denna tråd.

Inser att trots en stark inledning första dagen med 13 mil så har de två senaste dagarna varit sådär med bla mekaniska problem, livet och stormen så man ligger nog lite dåligt till.

Vad gör man då? Jo man ger sig ut på en morgontur och 55 km senare sitter man här på jobbet med en kaffe och en snus - lite mer nöjd - men lika nojig om man kommer klara detta. Rapha500 är ingen lek!

23 mil avklarade!

Starkt jobbat alla - tack för motivationen imorse!

IMG_3813.JPG

Senast ändrad:
raphafestive500
Gick upp 05 imorse och gav mig ut i stormen. Mer medvind än motvind men blåste ner i diket två gånger och cyklade rakt in i ett nedfallet träd efter en skarp sväng så helt klart spännande. Hem från jobbet bli väldigt styggt..

Men först försöka fixa tillbaka strömmen till alla stackarare som sitter med värmeljus i stugorna :)

raphafestive500
Här är det snöblandat som vräker ner, mina dubb står på jobbet och det känns tungt att sy ihop detta.
Har en buffert för en cykelfri dag,men ändå

raphafestive500
58km tidigt idag. 314/500 körda.
Känner mig väderberoende då jag bara har tillgång till cykel utan dubb. Börjar känna mig sliten nu efter 4 dagars cykling 80/100/70/60. Dessutom ska man vara social, gå på kalas, och vara hemma "tidigt".

raphafestive500
Jeppe_E sa:
Kollade precis igenom lite data. Jag monterade på mina Strada Bianca 28mm i mitten på mars och har inte haft någon punka på 2100km. Tror faktiskt att den enda punkan jag haft i år var på VR, så en punka på snart 7000km.

Det låter ju sjukt bra.

Jag har dem i open tublar 30 mm versionen (Strada Bianca Pro). Tror inte jag åkt 30 mil på dem och 2 punkor. Är allt annat än nöjd med deras hållbarhet.

Så som vägar och cykelvägar ser ut häromkring skulle jag inte våga slänga på dem idag trots plusgrader.

Ska testa dem när tempen går upp lite mer och sopbilen varit ute - får vi se om jag ändrar mig!

raphafestive500
micro553 sa:
Jeppe_E sa:

Det låter ju sjukt bra.

Jag har dem i open tublar 30 mm versionen (Strada Bianca Pro). Tror inte jag åkt 30 mil på dem och 2 punkor. Är allt annat än nöjd med deras hållbarhet.

Så som vägar och cykelvägar ser ut häromkring skulle jag inte våga slänga på dem idag trots plusgrader.

Ska testa dem när tempen går upp lite mer och sopbilen varit ute - får vi se om jag ändrar mig!

Kanske skall förtydliga att de snart 7000 km har avverkats på två cyklar. Varav 2100 på min långfärdscykel med nämnda däck.

raphafestive500
Idag var bland de värsta 7 mil jag cyklat. Blåsen tar superhårt på en ensam cyklist ute på Ekerö....

Kan någon tycka synd om mig? Kommer inte hinna med 500 km. Punkteringen igår och blåsten idag.

raphafestive500
200 kvar att averka nudå,har gått ganska smärtfritt så långt trots starka vindar o öppet slättlandskap.Har kört lite varvlopp för att slippa ligga för länge i motvinden har funkat över förväntan,lurar hjärnan på det viset,den är iofs inte så svårlurad.Nu är det några tuffa jobbdagar men räknar med att lösa resten med pendling nu,så tidig start i morgon o ev lägga på någon mil x tra på hemvägen.

raphafestive500
Morgonens pissväder gjorde det riktigt förrädiskt. Dubbdäcken fanns på jobbet och det blev en runda dit. Lite omväg och jag skrapade ihop 60km idag. 200kvar, känns lugnt =)

raphafestive500
323 km kvar. Gick tungt hem idag i efterdyningarna av Urd. Prognosen sa 5 grader men min garmin 0.

Nu ser det inte så kul ut inför imorgon med -2 inatt och -1 på morgonen. Inte ett skit sugen på dubbdäck faktiskt...eftersom det också innebär att jag måste sätta ihop en cykel. Torra vägar nu så det borde väl inte bli halt? Inte? :)

raphafestive500
Raggamuffin sa:
323 km kvar. Gick tungt hem idag i efterdyningarna av Urd. Prognosen sa 5 grader men min garmin 0.

Nu ser det inte så kul ut inför imorgon med -2 inatt och -1 på morgonen. Inte ett skit sugen på dubbdäck faktiskt...eftersom det också innebär att jag måste sätta ihop en cykel. Torra vägar nu så det borde väl inte bli halt? Inte? :)

Tvingade ut mig i kväll, benen sa neej. 287 km kvar, således 37km för kort, eftersom vi är halvägs in i utmaningen.

En liten fadäs i tvätteriet gjorde att jag inte hade några överdragsbyxor, så det blev till att köra med korta bibs och benvärmare.

IMG_4301.jpg

50 km blev det i högst mediokert tempo. Benen ville inte alls vara med.

Skarmavbild2016-12-27kl.21.35.24.png

En flock med hjortar stod mitt på vägen inne i skogen. Undra vem som blev mest rädd när jag kom runt kurvan.

raphafestive500
Fuuuuuuuuuuuuuuuuuusk. Var är det någonstanns? Kanarieöarna?

Jag fick en snilleblixt att om jag bygger ihop en cykel och monterar dubbdäck på den så kommer det inte att behövas =)
Fick skramlat ihop grejjer till crossen som låg i en låda, hade visst styre lindat och klart för singelklinga så det får duga. Men kör man dubbdäck så räcker väl 38/11 ändå =)

Bra kämpat Jeppe, 50 mil kan låta lite men det är inte så lätt att få ihop alltid.

raphafestive500
Jeppe_E sa:
emilh sa:
Raggamuffin sa:
Fuuuuuuuuuuuuuuuuuusk. Var är det någonstanns? Kanarieöarna?

Girona, Costa Brava.

All loggning från varmare breddgrader och myscykling räknas tyvärr inte in. Det MÅSTE vara misär. Det står i reglerna.

Yepp. Regn, hagel, kuling och runt nollan. Gärna mörkt, dubbdäck, lite tekniska problem och felklädd så är det värdigt.

Sol, torra fräsha vägar och lagom värme är.... orättvist?

raphafestive500
raphafestive500
emilh sa:
En hård första dag på årets Festive 500 avklarad.
;)

Men Emil då! Det där var väl onödigt?

Jag har inga dubb heller men vägarna borde vara torra efter gårdagens sol och vind. Har som fler andra ca 200k kvar till festive är klar för min del. Bara ut å trampa.

raphafestive500
Jag får tyvärr meddela mitt mysslyckande ;-(

Dubbelpunktering häromdagen. Sedan igår var bland de värsta sju mil jag cyklat. Vilken motvind. Gick i 10-15 km/h. Hemvägen bättre dock.

Kommer inte ha någon sportslig chans att dra ihop 500k.

Behöver en ny vintercykel. Det är det som gjorde att jag fick punktering. En gravelbike behövs. Får börja leta.

Tillbaka
Topp