raphafestive500

raphafestive500
Då var även den gamle och halte klar. Blev 505 km denna gång, fördelat på: 71 km, 60 km, 70 km, 114 km, 137 km och 45 km idag. 8 km från tågstation som slask :-)!

statistik.jpg

Lite långsammare i år, men mer grus och lite fler höjdmeter än de andra åren.

nästan_regn.jpg

Så nära regn man kan komma!

dimma.jpg

Dimma och regn har det varit varje dag!

Lycke.jpg

I skogarna mellan Perstorp och Söndraby, Lyckeområdet, värt att besöka!

Sibylla.jpg

Sibylla i Åstorp, i väntan på tåget!

tåget.jpg

Fick en hel vagn för mig själv, från Hässleholm.

Höje.jpg

Ingen undantag idag, regn och dimmigt, plus rejäla stormvindar!

skåne.jpg

Har passat på att plocka lite ytterligare outforskade vägar!

raphafestive500
545 km blev det till slut.
Efter som det inte är i snö och elände här i Las Palmas så har jag i alla fall slängt in några extra höjdmeter för att höja misärindex.

Visa bilaga 745162
Du är nästan uppe på 2 % höjdmeter mot cyklad distans, det är riktigt bra jobbat. När jag cyklade från Rimini fick vi ihop 1,5 % och på Södertörn där jag vanligtvis cyklar blir det precis under 1 %.

raphafestive500
Nu har jag också kommit i mål slutade på 504 km.
Med tanke på vädret så har det totalt sett varit ett av de lättare åren, även om kroppen varit i dålig form och gärna legat på soffan istället.
Härligt, då är väl alla i tråden i mål trots 3h kvar till deadline?

Själv blev jag klar igår efter ett riktigt skitpass efter jobbet på tom mage i knapp styrfart på Färingsö. Humöret i botten, så jag råkade skälla ut en hjulsugare rejält på Västerbron på vägen hem.

504/500

Ses kanske inte tråden 2025

Edit: Dock gladare nu!

Senast ändrad:
raphafestive500
Har inte kommit ur startblocket än. Löpning i går förvisso, men 0 cyklat. På landet, cykellös. Blir nog tillbaka i stan i morgon eftermiddag, hinner förhoppningsvis med en liten runda. På lördag är en långtur planerad.

0/500

raphafestive500
Hade gärna velat men lite gick luften ur mig när inomhus-zwiftande började räknas - särskilt eftersom ”snittfarten” är orimligt hög i låtsasvärlden. Men egentligen är jag bara bitter av att inte få ha cyklat ordentligt på en vecka och inte kommer kunna på en vecka till

raphafestive500
Strul med hemresan så han inte ute idag. Men blev en timme Zwift vart fall.
Får slänga på vinterhjulen inför i morgon. Lite på håret om behövs, men vill inte chansa

Virtuella mil må komma fortare i tid, men de är definitivt inte lättare.

36/500

raphafestive500
För mig är det i allmänhet hårdare pga jag kör mer intensivt än vad jag gör det mesta klarar av utomhus. Framförallt på vintern
Fast nu var ju storheten mil. Även om du kör hårdare inomhus tillryggalägger du proprtionerligt längre sträcka för en given effekt, det arbete som krävs att transportera sig 500km kommer vara lägre. Så ja denna utmaning är absolut lättare inomhus än utomhus.

Jag har gjort den både utomhus, inomhus och en blandning. Definitivt lättare ju mer inomhus man kör. Men det spelar ju egentligen inte så stor roll, man tar sig an och genomför sin utmaning på det sättet som det passar en själv. I år kör jag endast utomhus, för det är en utmaning som passar mig bäst denna gång.

raphafestive500
Heja, heja! Kanske Happys mest inspirerande tråd. Varje år den lyfts tänker jag: Nästa år!

I år var det nära att jag körde, men för mycket resdagar och husfix gav ett för tight schema. Så. Nästa år! :-)

Tillbaka
Topp