Rapport från Gran Canaria

Inga runkbås men väl glory holes:

poke-1.jpg ht=465

poke-2.jpg ht=489

Senast redigerad av en moderator:
Med eller utan Happy Biking?

Flintkalle skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad går en sån här resa på totalt?
> Boende, mat, cykelhyra osv?

Runt 10-12 om man ej festar. ;)

Det är ju en vanlig charter. Att ta med hoj på fpl kostar ca:800. Att hyra kostar 1300:- Fast då slipper man allt stök och oro med egen hoj. Gran Canaria har riktigt bra hyrcyklar.

Skogling skrev:
> Runt 10-12 om man ej festar. ;)

Käkar ni ostron och beluga varje kväll eller? Eller räknar du in taxiresor i de pengarna?.. ;)

bigmollo skrev:
> Skogling skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Runt 10-12 om man ej festar. ;)
>
>
> Käkar ni ostron och beluga varje kväll eller?
> Eller räknar du in taxiresor i de pengarna?.. ;)

Skogling... de har inte pesetas längre...

Vi är ett gäng i Nyköping som åker en vecka i mars, och så här räknar jag:

Charter lägenhet för fyra =4885/pers
Cykelfrakt 750
Taxi ToR Hotell 300
Mat 300/dag=2000
Övrigt 200kr/dag=1400

summa 9500

Om man åker två veckor sjunker kostnaden /dag drastiskt.

Skogling skrev:
> Det är ju en vanlig charter. Att ta med hoj på
> fpl kostar ca:800.

SAS har höjt priset igen, nu tar de 900.

Jag åkte med Ving dvs Thomas Cook i November, cykeln kostade 600:- och betalades under flygresan.
De har en maxvikt på 20kg, men när man ringer och bokar plats för sin cykel på flyget så kan man höja den gränsen om man är trevlig (varning de pratar danska).

Haha, ja båsen väcker verkligen sköna minnen...

Happys uthyrningsställe är dock lite flashigare än dess butik
GC3.jpg ht=410

Det finns två andra butiker om man är sugen, den första typ 500 meter från Happybutiken:
GC1.jpg ht=389

Den andra kräver ytterligare 500 meters förflyttning (vilket måste ta på krafterna i värmen)
GC2.jpg ht=402

Ha det gott alla lyckliga resenärer

Resa: 5550:-
Cykelhyra: 1400:-
Mat: 4000:-

Så tillkommmer det säkert lite smått och gott. Du kan säkert hitta billigare sistaminuten resa. Vi ville ha ett ställe som verkar ok och priserna låg på mellan 4800 - 30.000. Taxi klockan till ARN på 450 klockan 04:30 tillkommer också. ;)

Jag flög med Iberworld från Örebro till GC (i lördags) och fick betala blott 465 kr för specialbagage. För ett år sedan gick cykelfrakten på 900 kr med Spanair till Tenerife, så det varierar.

På Tenerife tog det nästan två timmar innan cykeln kom ut vid bandet för specialbagage. På GC kom väskan efter 15 min, på samma band som alla andra väskor!

Har haft turen att det varit fullstora bussar som transfer båda gångerna, så det har inte varit några problem (annat än lite grymtningar från chaffis) att få med cykeln.

Alternativet är väl att ta en taxi modell större men det hade nog kostat mig cirka 500 kronor så det är inte så lockande.

Jag åkte med familjen. Resan med hotell och hela middevitten gick på dryga sju papp per skalle, all inclusive. Allt som tillkom var cykelhyran 6 dagar á 19:90 € och bussresan för att hämta cykel på 2 x 3:20 €.
Tänkte först ta egen cykel men resebyrån kunde inte lova att den skulle komma med. Det hade nog inte varit något problem men jag vågade inte chansa. Skulle ha kostat 650:- i så fall.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp