Rapport från MTB-Vätternbanan

Fred, självklart, vilken underbar ide:) Do it, måste ta reda på va du har för startnummer så ska du få mitt sen, så när du kör om mig kan väl visa lite sympati när jag kommer knatandes där i gyttjan;)

Fabbe:

Nr. 580, startgrupp turist 4 tyvärr! Vi är ca. 10 st. från klubben i den gruppen så se upp för röda Finspångströjor...

Och ditt nummer är ?!

Jag vet inte än, har köpt en nummerlapp second hand, den borde komma hem ikväll, gör ett inlägg här i morn om vilket nummer jag har. har för mig att jag startar i grp 6, så du kommer troligtvis inte behöva köra om mig. Säkert färdigduschad och på väg hem när jag går i mål:)

Fabbe: Har varit influensasjuk i 2 omgångar 4 av de senaste 6 veckorna. Feberfri på midsommarafton, så formen är på väg från botten och spikrakt upp mot ytan men det är ganska långt upp dit... Kanske du kör om mig istället! Shit, nu var jag negativ! :-)

Ok, när det nu bara är en dag kvar vill jag ha en rapport från plats när det gäller vädret. Regnar det som SMHI säger eller är det tort fortfarande?

Ja ja jag är paranoid so sue me

Fredde, mitt startnummer är 1124.

Ja jag såg det, skitbra, nu är det bara dimma under starten, ska bli kul att köra med noll sikt.

ta det lugnt ni kommer passera mig innan första depån ändå
, men det känns rätt skönt att inte vara sist iväg i alla fall. visst kör dom med tio minuters intervall fortfarande mellan startgrupperna, eller har jag fått det om bakhjulet?

Fabbe: Vad tråkigt, nu har SMHI även tagit bort morgondimman från prognosen. Och sol med regnskurar till lördag eftermiddag. Ajajaj! Tänk om det blir bra väder!

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Mitt nummer blev 1712 i fålla 8. Helt allvarligt,
> fålla 8! Startar jag sist i sverige då eller?
> Shit..
> /J
>
> ------------------------------------
> Åh kolla, Peter Harryson! Wohoo!

Du och jag bigmollo :)
Har nummer 1771 och kör också i grupp 8. Har dock en viss känsla att jag inte kommer att hänga på dig ;)

/Piotr

Nu har jag pastaladdat som en häst på lunchen, två timmar drygt kvar innan man åker hem och börjar ge sig av till motala

Så här menar SMHI i denna stund att vädret ska bli i morgon lördag förmiddag, den här prognosen ser betydligt bättre ut än den var i morse i SVTs morgonnyheter.:

de440a7714b6171e7d4c1c8972f0df86

Fabbe skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu har jag pastaladdat som en häst på lunchen, två
> timmar drygt kvar innan man åker hem och börjar ge
> sig av till motala

Skönt att bara ha 4 mil till tävlingsområdet för en gångs skull!

förstår det, jag hade mindre än så till lida loop så det tar nog ut varandra. Ser att dimman är tillbaka nu hos SMHI för lördag morgon

Jag bor vid banan och är pålitligare än smhi angående dagens väder :)

Det drog över ett litet regn tidigare idag, men det var borta efter bara 15 minuter och lär inte påverka banan speciellt mycket.

Hur lång var banan enligt era cykeldatorer. Min cykeldator dog.

Är alla MTBvättern-cyklister också halvdöda? inte ett pip hittills på forumet.

Jag tyckte banan var jättefin och det var ett bra upplägg med mycket grus i början för att få spridning till de roliga skogspartierna.

///Micke

Banan var skitfin tycker jag med, allt gick bra med mina mått mätt fram tills vändan in i borensberg igen, fick punka efter rodeoturen på stenarna direkt efter borensberg. Satt och försökte mecka med den men det gick åt helvete. Jävla skit helt enkelt. Hoppas det gick bra för er andra. Jag gjorde även en snygg vurpa där jag tog emot mig med ansiktet men klarade mig helt oskadd turligt nog.

Jag tycker banan är kanonfin. Hade dessutom inte en lerfläck på min cykel i mål.... Knappt man behöver tvätta cykeln. Kör ej med cykeldator så jag vet inte längden. Kändes dock som om sista milen var längre än den första... =0)

Tillbaka
Topp