Ratchet ring tool

Knasse

Aktiv medlem
Ratchet ring tool
D8907B44-1B9F-47CD-A2ED-C422AC968DD7.jpeg

Ratchet ring tool
Hej, finns det någon som har verktyget för ratchet ring eller vet var jag kan hitta det.
Det är ett Roval baknav som jag tror är DT Swiss?

Ratchet ring tool
Varför behöver man ett verktyg till DT Swiss star ratchet?
Jag har en Syntace nav med Syntace star ratchet och där ramlar alla delar ut när man tar av bodyn.

Ratchet ring tool
Varför behöver man ett verktyg till DT Swiss star ratchet?
Jag har en Syntace nav med Syntace star ratchet och där ramlar alla delar ut när man tar av bodyn.

är det verkligen inte bara ratchet ringarnadu får ur? Kuggringen i navkroppen lär ju sitta fast, annars har ju inte ratchet ringarna något att greppa i

Ratchet ring tool
Precis, det Roval jag hade var i alla fall ett ratchet nav.
Trodde jag behövde verktyget, men lagren går fritt så det går att knacka ut lagren om man ska byta utan att ta bort ringen i navkroppen. Så frågan är varför TS vill ta bort ringen?

Ratchet ring tool
På mina Spark RC fälgar måste denna ring ut annars får du inte ut lagret. Köpte verktyget hos en mekverkstad i Polen via ebay. Den satt så hårt att jag knäckte skruvstycket. Fick montera en 2 meter lång planka som hävstång. Sedan anbringade jag full kraft i säkert en minut, sen small ringen loss. Trodde navet och ekrarna skulle gå. Men det gick bra till slut. Verktyget måste sitta i skruvstycket. Finns en film på tuben. Lycka till!!

Tillbaka
Topp