Valhalla_
Aktiv medlem
Rawa en scott gambler
Inspirerad av trådar om färgborttagning och lite i behov av någon form av projekt, fick jag för mig att rawa min scott gambler. Egentligen har jag funderat på att sälja den men nu bara blev det såhär istället. Lite oklart hur jag egentligen övertalade mig själv att det var en bra ide men så kan det visst gå ibland.
Rätt fin var den ändå..
Edit: Slutresultatet! Ganska hårt jobb men jag är sjukt nöjd!!
Men men. Vad ska man göra.. ibland händer saker man inte riktigt har kontroll över.
Ja det ligger en sönderkapad ram där också. Men titta på svingen istället :-)
Tänker att jag ska rawa vevarna också. Tror jag kommer köra lite matt scotchbrite finish, inte så där fint och blankpolerat som cyklist håller på, så mycket ork har jag inte.
Lite besviken på hur dåligt färgborttagningsmedel tar bara. Har provat både nitromors och rustoleum. Ramens färg blir bara lite mjukare men den tål det otroligt bra. Knivmetoden har hittills varit mest framgångsrik.. otroligt mycket jobb är det. Men ser lite fränt ut i alla fall. :-)
Rätt fin var den ändå..
Edit: Slutresultatet! Ganska hårt jobb men jag är sjukt nöjd!!
Men men. Vad ska man göra.. ibland händer saker man inte riktigt har kontroll över.
Ja det ligger en sönderkapad ram där också. Men titta på svingen istället :-)
Tänker att jag ska rawa vevarna också. Tror jag kommer köra lite matt scotchbrite finish, inte så där fint och blankpolerat som cyklist håller på, så mycket ork har jag inte.
Lite besviken på hur dåligt färgborttagningsmedel tar bara. Har provat både nitromors och rustoleum. Ramens färg blir bara lite mjukare men den tål det otroligt bra. Knivmetoden har hittills varit mest framgångsrik.. otroligt mycket jobb är det. Men ser lite fränt ut i alla fall. :-)
Senast ändrad: