Re: VR 2010 start 04:32 Team Antil sub9 - Mission accomplished!

Hej alla Antilare (och hang-arounds)!

Nedräkningen har börjat innan det vankas 5v semester.
Som alltid brukar det innebära goda träningsmöjligheter om man bara planerar för det och inte enbart tänker cykel som träningsform. I år är man ju dessutom extra motiverad att "hänga i" efter avklarat mål med VR10.

Kämpa nu på så att lusten finns där när anmälningstiden för VR2011 och Sub8 öppnar upp.

Glad sommar allesammans!

//poscar

Hur ska vi göra med 2011? Det är nog hög tid att ta tag i det, kanske rent av är för sent att få en bokad grupp med fm start?

Jag är sugen på en sub 8 satsning! Tyckte vi hade ett trevligt gäng sist! Kanske plocka med lite nya, och kanske några som va med i år som tycker att sub 8 är lite väl snabbt.

Jag är också intresserad av en Sub8 satsning inför 2011. Det blev strax över åtta timmar iår så nu måste de sista minuterna kapas. Är det någon som har koll på hur förmiddagsstarten kommer funka nästa år? På http://www.vatternrundan.se/Default.aspx?module=4&content=175&lang=SV&fwsite=1 står det "Inför 2011 kommer möjligheten att starta på lördagsförmiddagen att öppnas för 720 snabba cyklister (12 grupper) men anmälan sker endast via förbokade cykelklubbar under augusti 2010".

Jag körde förmiddagsgrupp i år och tyckte att det var riktigt bra att slippa alltförmycket galna omkörningar i åtta led. Att slippa gå upp mitt in natten är dessutom ett annat stort plus.

Vi kan nog bli ett jysst gäng, jag är med på sub8 och runner72 också. Vi är båda sugna efter att ha kört på 8.05 i år osv. Förmiddagsstart blir perfekt.

Har ingen koll på när man ska anmäla sig men enligt en tråd på hovfets forum http://www.fredrikshof.se/forum/view/21340 så verkar det tidigt, man kanske ska kolla upp det där med VR-kansliet osv?

Senast redigerad av en moderator:
Var i kontakt med kansliet i morse. Väntar på att Viveca (tror jag hon heter som håller i anmälningen av snabbgrupperna) ska ringa upp mig.

Första beskedet jag fick var att fm starten redan var full. Men jag hoppas på ett bättre besked från Viveca.

Hejsan
Enligt vad vi sagt tidigare så är undertecknad tillsammans med Mattias S, Sara, och Daniel intresserade av att ta sub 8 skalpen. Kan nog få med mig Hanna och nån till också.

/Christer

Halloj!
Måste ju oxå anmäla mig som intressent för en sub 8. Kan nog skriva med danne F som även han var med i år.

Hej!

Anmäler härmed intresse för en sub 8 satsning på VR2011.
Körde i år med: Sub8 Happy Paprikan - sluttid 7:46

/Fredrik

Bilagor

• Happy_sub_paprikan.JPG
    Happy_sub_paprikan.JPG
    134.3 KB · Besök: 54
Tja, det blev ingen VR för min del i år, så sub8-tiden ska tas nästa år. Jag är intresserad, speciellt om man får sovmorgon.

Jag är också intresserad av sub8. Fick släppa team antil förra året men körde in på sub9 med team sportgps i stället. Tror jag har snabbare tider i benen med bättre förberedelser och dagsform....
/Cyklopat - Erik

Efter att kört med Happy-gänget(sub9) som startade 09:42 och kom in på 8:08 blir man ju sugen på att hänga på en sub8 satsning... Finns det plats här är jag absolut intresserad!

/Lasse

Anders H verkar ha fått sig tilldelad en grupp men där lär vi ju knappast få plats?

MarcusM Har du hört något mer från kansliet?

Ja, pratade med kansliet i em. Intresseanmälan för snabbgrp ska vara gjord i maj månad. Så det är kört. Gjorde dock en anmälan för Team Antil 2012.

För 2011 får vi (som vi gjorde för 2010) anmäla oss i någon av de trådar som Anders H inom kort öppnar. Har mailat m honom idag. Om jag förstår gruppen rätt så önskar vi start på fm.

Slutsats: Team Antil anmäler sig till den tråd Anders H öppnar inom kort med starttid 09:46

vekar kört med 09:46 tiden, ska vi sammla ihop ett gäng till en tid runt halv 5?

någon annan grupp man kan hänga på?

Jag fick plats i 09:46 och ser några fler Antil:are där. Hade varit kul om vi alla kommit med där men det gick verkligen undan när väl tråden öppnades, blev fullt inom knappa 3h.

Jag står själv på kö hos kansliet för att få administrera både en morgongrupp och en förmiddagsgrupp VR2012.

Kör hårt alla Antil:are!

/Marcus

Jag var heller inte tillräckligt snabb med anmälan till till 09:46 så f.n. är det reservplats för mig som gäller. Har även satt upp mig på 04:36. Egentligen föredrar jag nog start på natten så blir det bara tillräckligt med Sub8 kandidater kl 04:36 blir nog det mitt första alternativ.

//Patric

hittad! ska vi försöka hänga med där? Annar borde det inte va så svårt att få en hel lucka vid halv 5 och fylla den med SUB8 folk, eller? Hur många är det i en tidsslott på VR?

60 pers per startgrupp. Tror de är för sent att boka en egen grupp. Så 4.36 får duga :) vi får väl ragga åkstarka cyklister dit!

ok, bra! så ALL IN på 4.36!!! Ragga Sub 8or allt va det går!! Och ni som har anmält er till 9.46, klart ni ska ta 4.36 istället!!!

Sådärja - har nu övergett min reservplats nr 2 kl 9:46 till förmån för Sub8 kl 4:36.
Nu kör vi!

Toxy - hittar inte dig i listan i 4:36-tråden. Se nu till att komma med så du inte missar Sub8-tåget :)

poscar, bra! nu kör vi så det ryker! Toxy måste va med, vem ska annars ha hand om tidtagning, hur långt före/efter vi är skemat etc?? Lysande insats förra året, även om det inte va så många som lyssnade på att det kanske gick lite väl snabbt.....

Jag är mer än gärna på nästa år igen.....

Jag undrar samtidigt om de är någon/några som är sugen på att cykla så fort vi bara orkar. Lite anpassning blir de säkert för att kunna ha hålla en grupp. Det vara jätte bra att ha ett schema att stämma av mot hur vi ligger till under vägen. Men att vi ändå fortsätter i samma tempo och inte saktar ner om vi skulle ligga före schemat.

Men detta är bara en fråga om de är någon/några som är sugen.

Senast redigerad av en moderator:
Yes då va utomhus sesången tagen i drift! (Och nya cykeln!)lördag 12/3 satt som en smäck dock varken särskilt långt eller snabbt men kul som f-n å d gav verkligen mersmak å pepp på kommande pass!

Kom igen go vänner nu är det dax att börja slipa formen så vi fixar sub8:an som känndes så nära när förra bedriften på sub9 gick så "lätt".

Later yo!

Danne/Uppsala

Tillbaka
Topp