rea på cykelnetto

• Trådstartare Trådstartare flamer
  • Start datum Start datum
F

flamer

Guest
rea på cykelnetto
de flesta cykelaffärer brukar ju köra ett litet rea-race på hösten. vet ni om cykelnetto brukar ha det också? börjar bli tämligen sugen på en Marin Wolf Ridge och hoppas att priset kan smyga ner sisådär 20% så det hamnar kring min smärtgräns på 15000:-

Har inte riktigt bestämt att det blir en Wolf Ridge så om ni har förslag på bra alternativ i samma prisklass så vore det uppskattat.

freddan

rea på cykelnetto
Jag är ny här på happy efter att ha dammat av min gamla mtb från början på 90-talet.

Kraschade med en ATV och bröt höften så nu kan jag inte springa längre därav det ny funna intresset för cyklar. Efter att tillbringat en vecka med att surfa runt och besöka ett antal butiker börjar en plan forma sig för inköp av en ny cykel. Men det blir nog lite dyrare än jag tänkt mig.

Men jag förstår att priserna på de äldre årsmodellerna faller när de nya kommer. Och då blir det rea.

Ni som hållit på med det här ett tag vet säkert när på året detta brukar infalla.....

eller...?

rea på cykelnetto
Hipster skrev:
-------------------------------------------------------
> Men jag förstår att priserna på de äldre
> årsmodellerna faller när de nya kommer. Och då
> blir det rea.
>
> Ni som hållit på med det här ett tag vet
> säkert när på året detta brukar infalla.....
>
> eller...?

Det ärliga svaret är "det blir aldrig rea nog"
Men det är oktober-februari som borde vara lågsäsongen med lansering av nya "nästa års" modeller på hösten och sucessivt inkommande av dom till butikerna

angående nätbutikerna så tror inte jag man ska räkna med att vänta tills "gamla" modeller skall reas ut - de mindre exklusiva prylarna brukar bara förvinna ur sortimentet med normal omsättning

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp