Reflextejp

Dewe

Medlem
Reflextejp
Var kan man hitta 3M reflextejp? Dags att göra hojen lite lagligare nu när mörkret tränger sig på. Glad i hågen traskade jag iväg till Clas Ohlson. Miss. Ingen tejp. Så vart vänder jag mig?

/Dewe

Reflextejp
Vet ej om 3m, men duells har en variant. De finns i vit, röd och gul. Kostar 59:- har jag för mig.
Kan du köpa hos din lokala cykelhandlare.

Reflextejp
Systemtext borde ha, de har ett brett utbud av olika klisterark, varningsskyltar, reflextejp....

http://www.systemtext.se

De har butik i Malmö, Göteborg o Stockholm. Åtminstone i Malmö så är de väldigt trevliga även mot "småkunder", jag vet inte hur det är på de andra orterna

/Ola

Reflextejp
När jag var på jakt efter reflextejp i våras så hittade jag det på Jarla tillslut så ring dit å fråga.

Reflextejp
Ahh, tänkte inte på det uppenbara alternativet cykelhandlare... Och Systemtext är säkert också ett bra spår. Tack så länge. Återkommer med rapport...

/Johan

Reflextejp
Detta finns på Biltema
Archive%5CProduct_images%5C32%5CLarge%5C32-506_l.jpg

29:90 kr

Reflextejp
Jag har köpt reflexer på claesolsson, finns i gula, röda, vita, blå och gröna A4 ark och kostar 50 kr. Ett litet tips är bara att sätta någon form av film på ramen som du vet går att ta bort under reflexen. Satte såna reflexer på min skräp hoj och ville lite senare byta dem och då fans det inte en chans att få bort dem utan att ta halva lacken med sig.

-Åke

Reflextejp
Åke Skrev:
-------------------------------------------------------
Satte såna reflexer på min skräp hoj och
> ville lite senare byta dem och då fans det inte en
> chans att få bort dem utan att ta halva lacken med
> sig.
>
> -Åke

Detta har jag också råkat ut för: förra ägaren till min fiiiina C-dale har klistrat cykeln full med små reflexlappar som är dödens omöjliga att få bort, jag har provat med värme,kemikalier, våld och mera våld (häromkvällen lyckades jag under en attack av grovt övervåld få med en bit av lacken, så nu har jag för tillfället gett upp tillsvidare) snyft...

stefan

Reflextejp
3 M's variant finns på firmor som sysslar med livflottar och räddningsutrustning till båtar. Sök på nätet vet ja!
I Stockholm vet jag att <http://www.ekensnaval.com/> har den reflextejpen du söker. Den är svindyr men å andra sidan behöver du inte mycket och den syns otroligt bra.

För den som är intresserad är tejpen klassad i SOLAS dvs. Safety Of Life At Sea, en konvention som tillkom för att öka säkerheten till sjös och den används bl.a. på livflottar och frälsarkransar (livboj ala Trygg Hansa)

Firman ligger i Arninge, Täby.

Franke!

Reflextejp
Stewe: Har du prövat med Label-Off? Det är ett särskilt medel för etikettborttagning som är riktigt effektivt mot etikettklister, dessutom får man en märklig apelsin-pepparkaka-glögglukt när man sprayar på. Luktar rätt gott på lite lagom avstånd. =)
Finns att köpa på järnboden, bland övriga kemikalier på sprayflaska.

Reflextejp
Köpte vit reflextejp på rulle hos bildels-kedjan MECA. Den är 12-15 mm bred. Satte det på fälgarna mellan ekrarna, mycket effektfullt.

/steen

Reflextejp
Lösning på reflextejpsbehovet: Jag köpte provbitar à 4 kr styck på Systemtext. Jag behövde ju inte så mycket. Summa tolv kronor allt som allt.

Tack för alla tips.

/Johan

Reflextejp
Jag har tänkt chacka lite reflextejp jag med, men jag har redan fått hjälp genom att läsa allt !.

Men jag funderade på en sak : det nämndes att man ska sätta något form av skydd under reflexen mellan ram och reflex..vart får man tag på sånt (typ skyddsplast eller likande).

/Max

Reflextejp
Hehe, härligt Hoss. Dumt av mig att inte söka. Skyddsplast kan du också söka på :) Bike-cover hos cykelhandlaren, eller så söker du igen på forumet så finns 3M:s artikelnummer i någon tråd.

Reflextejp
Eller så sätter du bara en bit genomskinlig packtejp mot ramen och sedan reflextejpen utanpå den, om du vill kunna ta bort reflextejpen utan att slita med dig lacken och halva röret. ;)

Reflextejp
Hahaha! Den som söker skall finna! ;)

Nej, nu är det nog dags att lägga ned happysurfandet för idag. Har alldeles för mycket annat att göra. (lycka till)

:)

Reflextejp
Försäljare av alla slags tejper, störst i Sverige!!!!!
www.primetime.se
Sök på, http://www.primetime.se/introsidasalj3.htm
Jag jobbar faktiskt där! Vi har även massor av rökmaskiner, bomber, kanoner och pyrotekninska effekter och låtsas glas och massa annat spec effekt. Och en grafisk avdelning med tryckeri-där jobbar jag.
(Rammstein skaffade efterlysande tejp hos oss och Rolling Stones för hela Europaturnen med!)

Reflextejp
Friskis Skrev:
<snip>
> Jag jobbar faktiskt där! Vi har även massor av
> rökmaskiner, bomber, kanoner och pyrotekninska
> effekter
<snip>

Nu höjer du allt förväntningarna till spinningpasset;-D

Reflextejp
Jerry Skrev:
Vi har även massor
> av rökmaskiner, bomber, kanoner och
> pyrotekninska
> > effekter
> <snip>
>
> Nu höjer du allt förväntningarna till
> spinningpasset;-D

Ja, vi får se vad som kan lånas..en rökmaskin säkert kanske några bomber ;O)
>
Vi har ingen sökfunktion-de är jag som ska fixa hemsidan, på G.
Vi säljer alla slags tejper, mest på rulle, men jag kan höra med min chef imorgon och kommer med mer info.

Reflextejp
Friskis Skrev:
> Jerry Skrev:
> Vi har även massor
> > av rökmaskiner, bomber, kanoner och
> > pyrotekninska
> > > effekter
> > <snip>
> >
> > Nu höjer du allt förväntningarna till
> > spinningpasset;-D
>
> Ja, vi får se vad som kan lånas..en rökmaskin
> säkert kanske några bomber ;O)

Ah, lite rock'n'roll är aldrig fel!

Reflextejp
Friskis: Har ni svart reflextejp? Nån på forumet hade bilder på det och tror det skulle se bra ut, eller inte synas så mycket men ge effekt ändå, på min mattsvarta cykel.

Reflextejp
Friskis Skrev:
> Försäljare av alla slags tejper, störst i
> Sverige!!!!!
> www.primetime.se
> Sök på,
> Jag jobbar faktiskt där! Vi har även massor av
> rökmaskiner, bomber, kanoner och pyrotekninska
> effekter och låtsas glas och massa annat spec
> effekt. Och en grafisk avdelning med tryckeri-där
> jobbar jag.
> (Rammstein skaffade efterlysande tejp hos oss och
> Rolling Stones för hela Europaturnen med!)
>
> /Eszter
> ...När du är glad så det syns, blir alla i din
> närhet glada.
> Så uppstår allmän trivsel...:O))

Hasse Aro har inte varit hos er??

Tillbaka
Topp