Regnbyxor till pendling

Axie

Medlem
Regnbyxor till pendling
Hej.

Vad har ni för regnbyxor när ni pendlar?

Dels behövs det hyfsad vattenpelare för ett det ej ska gå genom på låren.
Med galon blir man blöt inifrån.
Många byxor nöts fort i baken varför jag ej vill köpa för dyra?

Vad använder ni som fungerar bra?

/Axie

Regnbyxor till pendling
Använder aldrig regnkläder. Kör långa tights+vanliga korta cykelbyxor. Håller värmen någorlunda och torkar snabbt.

Regnbyxor till pendling
Vaude Luminum funkar bra till både cykling och vandring. Bra till kallare säsonger. Dom har ett tunnare foder så dom känns inte så blöta innifrån.
Byxorna höll mig torr och varm vid årets Vätternrunda. Byxorna är klart prisvärda om man ser till hur mycket jag använt dom

Regnbyxor till pendling
Gore bike wear Gore-tex paclite som är förstärkta i grenen. Har haft dem året runt under flera års tid (minst 5), ja regniga dagar alltså. Lyckades köpa dem för halva priset. Även om det varit fullpris hade de varit prisvärda tycker jag. Mindre bra om man svettopendlar.

Regnbyxor till pendling
Rainlegs. Det finns lite olika märken Håller fint på en pendling och är alltid redo.
Japp, regnar det blir man blöt, antingen inifrån eller utifrån. Rainlegs är det minst dåliga alternativet jag hittat hittills. Sätter man dem runt midjan kan man snabbt rulla ned dem när man behöver dem, och snabbt rulla upp dem när de inte behövs längre.

Regnbyxor till pendling
Beror på yttertemperaturen. Ibland struntar jag i regnskydd, men har korta och långa Gore-tex byxor. Nyligen köpt rain legs.

Ni som använder rain legs - hur sitter resåren? Jag har bara testat mina en gång, men tyckte att resåren längst ner hamnade mitt i knävecket. Har jag köpt fel storlek eller det bara att gilla läget?

Regnbyxor till pendling
Beror på yttertemperaturen. Ibland struntar jag i regnskydd, men har korta och långa Gore-tex byxor. Nyligen köpt rain legs.

Ni som använder rain legs - hur sitter resåren? Jag har bara testat mina en gång, men tyckte att resåren längst ner hamnade mitt i knävecket. Har jag köpt fel storlek eller det bara att gilla läget?

Det var ett tag sedan jag hade användning för mina men vill nog minnas att resåren satt ovanför knävecket. Har du köpt för stora kanske?

Regnbyxor till pendling
Jag körde ett regnställ från Stadium, men funkade kasst när bilarna i GBG ändå kör rätt igenom varje vattenpöl och sprutar upp vatten på en när man cyklar.

Har gått över till någon form av acceptans, jag blir äcklig och blöt när jag cyklar till jobbet, antingen svettig eller från skiten på backen när det regnar.

Kör vanliga cykeltights/bibs men har bara 7 km till jobbet. Sedan duschar jag och låter grejerna torka på jobbet.

Regnbyxor till pendling
En variant som är hyfsad är att köra vattentäta cykelshorts med tights under. Man fryser inte så mkt om underbenen och shortsen ventilerar till skillnad mot hellånga som blir som växthus.

Regnbyxor till pendling
Jag kör ett par regnbyxor från Craft med hängslen, förstärkt gren och gälar vid knäna. De har även kardborreband med reflexer vid bensluten. Jag kör dem med underställsbyxor på vintern. Sjukt bra men jag tror inte att de säljs längre.

Regnbyxor till pendling
om det är riktigt miserabelt med spöregn hagel o drivis kör ja med asaklitt regnställ annars bara normal cykelklädsel blir endå en varm dusch då man kommer fram o kläderna torkar över dan

Regnbyxor till pendling
Kör med rainlegs. Körde regnbyxor förr men gått över till rainlegs. Har kort till jobbet 5 km och byter inte om. Funkar förvånansvärt bra med rainlegs. Bra när det är varmt och skurar.

Tillbaka
Topp