Rekommendera mig en sadel - lvg
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Asle sa:Lägger min röst på Selle SMP Dynamic - Guds gåva till alla cyklister (sedan kan man säkert inte garantera att den passar alla). Av alla (dvs många) sadlar jag ägt och använt så finns ingen annat som ens kommer i närheten. Väger några gram extra jämfört med de allra lättaste sadlarna, men det har man igen 1000 gånger i oöverträffad komfort/funktion.
Binky sa:Asle sa:Lägger min röst på Selle SMP Dynamic - Guds gåva till alla cyklister (sedan kan man säkert inte garantera att den passar alla). Av alla (dvs många) sadlar jag ägt och använt så finns ingen annat som ens kommer i närheten. Väger några gram extra jämfört med de allra lättaste sadlarna, men det har man igen 1000 gånger i oöverträffad komfort/funktion.
Stämmer säkert alltihop men nu snackar vi såpass ful sadel att det omöjligt kan vara värt det.
Jupp, och kan du få in något om att "barfotaskor med tår" är överlägset så lägg gärna till det.NLC sa:Är det i den här tråden man ska övertyga de andra om att just ens egen skostorlek är bäst?
NLC sa:Är det i den här tråden man ska övertyga de andra om att just ens egen skostorlek är bäst?
Är Mondopoint bättre än Parispoints menar du?ohellstrom sa:Bara det enkla faktum att ni andra fortsätter referera till det gammaltestamentliga systemet
NLC sa:Chips eller mandelmassa?
Annors sa:Jag testade en klassiker. Selle Italia turbo 1980. Har haft den på racern de sista 150 milen. Den känndes lite speciell i början men nu gillar jag den bara mer o mer. Speciellt att man kan få bra stöd bak när man trycker på. Till skillnad från min gamla sadel så finns nu många sköna positioner på sadeln.
tuta sa:Inte för att det här kommer att hjälpa någon att välja sadel men jag vill också berätta vilken som är bäst. :-)
San Marco Mantra är min absoluta favorit. Gamla Mantran den näst bästa. Eftersom jag har kört Mantra i några år har jag ingen koll på nya modeller men Toupen var rätt Ok.
Arionen funkade bra för fikaturer men efter ett par timmar i bocken så var underredet redo att bytas ut. Så _ALLA_ som trivs med Arione är fikaposörer.
Precis. Det är ju därför hans DS tömmer vartenda café och dukar upp en kakbuffe vid målgången. Och följaktligen skaffade Cancellara elassist så att han inte skulle behöva hålla sig så länge.Konkret sa:Cancellara är ju vida känd i pelotonen för att bara vilja stanna mellan Paris och Roubaix och smälla i sig kaffebröd.
tuta sa:Inte för att det här kommer att hjälpa någon att välja sadel men jag vill också berätta vilken som är bäst. :-)
San Marco Mantra är min absoluta favorit. Gamla Mantran den näst bästa. Eftersom jag har kört Mantra i några år har jag ingen koll på nya modeller men Toupen var rätt Ok.
Arionen funkade bra för fikaturer men efter ett par timmar i bocken så var underredet redo att bytas ut. Så _ALLA_ som trivs med Arione är fikaposörer.
Miss Lycka sa:Om man har hemorrojder och sittsår vilken sadel är bäst då?
Förlåt. Jag gick över gränsen. Nästa gång du skriver något sådant obeskrivligt dumt skickar jag argt rekommenderat brev.JPL sa:Jo, men det var väl onödigt att skriva här så att alla ser?
NLC sa:Är det i den här tråden man ska övertyga de andra om att just ens egen skostorlek är bäst?
marr sa:Selle slr team är såklart best.
NLC sa:marr sa:Selle slr team är såklart best.
Vanliga eller monolink?
Miss Lycka sa:Om man har hemorrojder och sittsår vilken sadel är bäst då?
Man bör mäta omkrets och area för att få till rätt bikefit, för blyga kan det räcka med en underreds-selfie till sin lbs. Ett mms säger ofta mer än tusen ord.Miss Lycka sa:Om man har hemorrojder och sittsår vilken sadel är bäst då?
+1på den sadelnPOVelo sa:Jag fick mätt rumpan på cykloteket, då blev det Specialized Power 155mm. Väldigt skön.
NLC sa:Att ingen föreslagit Tune KOMM-VOR PLUS
ohellstrom sa:NLC sa:Att ingen föreslagit Tune KOMM-VOR PLUS
Mest överraskad att ingen föreslagit Brooks. Är det inte en enda gubbe som skriver i tråden?
Philan sa:Är Medicus Gel den största utav de 3 som finns? Om så finns det ju en hemma i garaget på damens cykel...
Mest överraskad att ingen föreslagit Brooks. Är det inte en enda gubbe som skriver i tråden?