JockeS
Aktiv medlem
Ren kedja blir svart?
då jag är lite av en putsnisse så vill jag gärna hålla mina grejer i rent och fräscht skick.
När det kommer till kedjan och dess delar så rengör jag dessa riktigt ordentligt efter varje tur.
För några dagar sedan hade jag av kassett, kedja och bakväxel för ordentlig rengöring.
allt var skinande blankt och fint, och jag oljade sedan in kedjan med Pedro´s Go kedjeolja som ska vara till för våta/leriga förhållanden.
Efter en distanstur på grusväg och asfalt så ser jag när jag kommer hem att kedjan är svart och kassett likaså.
Hur kan det bli så här när man rengjort allting by the book?
När det kommer till kedjan och dess delar så rengör jag dessa riktigt ordentligt efter varje tur.
För några dagar sedan hade jag av kassett, kedja och bakväxel för ordentlig rengöring.
allt var skinande blankt och fint, och jag oljade sedan in kedjan med Pedro´s Go kedjeolja som ska vara till för våta/leriga förhållanden.
Efter en distanstur på grusväg och asfalt så ser jag när jag kommer hem att kedjan är svart och kassett likaså.
Hur kan det bli så här när man rengjort allting by the book?
