får man återknyta till ämnet? på gamla hojjen har ja haft problem med att det blev nåt slags "släpp" när man trampade hårt på låga växlar. nån gissade på bodyn, nån annan på slut kassett,och idag har ja som sagt rivit nämnda kassett och fann att den var ok, inga hajtänder eller avbrutna gaddar, MEN, kassetten(första jag lossat by the way) satt väldigt löst. nu vet jag inte hur hårt den SKA sitta, men det här var altså knappt man behövde sätta skiftnyckel på avdragaren. kan det ha varit orsaken till hoppen(som jag tror upphörde helt efter åtdragning)? Och hur hårt ska man dra åt en kassett, ja drog åt bra hårt nu allafall, och den gav lite knepigt ljud ifrån sig typ som ett spärrskaft när man tar om för nytt vrid, normalt=? summa summarum kan jag allafall konstatera 2 saker, det var lätt att ta av/sätta tillbaka en kassett så jag har oroat mig i onödan, OCH biltemas kedjesprej skulle förbjudas.Jag stod och tänkte plocka med en shimanokedja när ja köpte piskan och avdragaren på classe imorse, och det hade varit det rätta, för en 6 veckor gammal kedja som ser ut som 6 år är inte bra. nä, hädanefter blir det krytech!