Renovera Bettan.... eller.....
Hej o du allvetande forum-orakel.
Har ett par cyklar som är i behov av kärlek och omvårdnad.
Det är två stycken xt/xtr utrustade älsklingar från mitten på nittiotalet.
Fråga 1:
På båda sitter det i dag gripshift-snurr-o-växel prylar och det är just dessa som är mitt problem.
Så nu skulle jag behöva byta ut dessa Gripshift 800 mot något annat för 8-delat.
Känner inte att jag vill lägga ut och uppdatera dem till 9-delat.
På den ena skulle jag behöva hitta växelreglage exklusive bromshandtag och på den andra skulle det passa både med integrerade växel/broms och/eller separata växelreglage.
Fråga 2:
På den ena sitter det en Rockshox Judy SL.
Tyvärr så har jag lyckats sabba oljepatronen i den... finns det någon chans att få tag på en sådan tror ni? Eller finns det någon bättre gaffel / lösning på problemet?
Vad säger ni?! Har ni några tips och/eller råd?
Har ett par cyklar som är i behov av kärlek och omvårdnad.
Det är två stycken xt/xtr utrustade älsklingar från mitten på nittiotalet.
Fråga 1:
På båda sitter det i dag gripshift-snurr-o-växel prylar och det är just dessa som är mitt problem.
Så nu skulle jag behöva byta ut dessa Gripshift 800 mot något annat för 8-delat.
Känner inte att jag vill lägga ut och uppdatera dem till 9-delat.
På den ena skulle jag behöva hitta växelreglage exklusive bromshandtag och på den andra skulle det passa både med integrerade växel/broms och/eller separata växelreglage.
Fråga 2:
På den ena sitter det en Rockshox Judy SL.
Tyvärr så har jag lyckats sabba oljepatronen i den... finns det någon chans att få tag på en sådan tror ni? Eller finns det någon bättre gaffel / lösning på problemet?
Vad säger ni?! Har ni några tips och/eller råd?