Renovering av Crescent 92319 1982-84

Noa_Svahn

Medlem
Hej Happyride!
Mitt førsta inlægg hær då jag bor i Norge sedan 15 år tillbaka men har insett att jag måste vænda mig till Sverige før att få hjælp med det hær projektet. Mitt intresse før restaurering av eldre cyklar ær helt nytt och det hær ær min førsta racer jag ska fixa uppp.

Jag køpte den hær fin fina Crescenten hær i Oslo før några hundra lappar och behøver lite hjælp då Crescent inte alls ær øver representerat i Norge. Cykeln ær i "OK" skick, ramen har en del rost och några delar ær utbytta. Væxelarmen ær bytt från Dura-Ace AX 7300 till en ældre Simplex, sadelpinnen bytt från Dura-Ace AX till en Campagnolo och bakfælgen ær bytt.

Det jag vill hør med er om ær om det ær vært att lægga pengarna på en full restaurering? Lacka om, køpa in dom saknade Dura-Ace AX delararna? Har kollat upp med dekaler så det kan jag bara bestælla nær jag tagit beslutet om hur jag gør. Men vart skulle man kunna hitta tex Væxelarmen førutom på Ebay? finns det en marknad før vintage cykeldelar i Sverige?
20200824_153127.jpg

Tack på førhand før alla svar!

Mvh Noa

...:Det jag vill hør med er om ær om det ær vært att lægga pengarna på en full restaurering? Lacka om, køpa in dom saknade Dura-Ace AX delararna?
Rent ekonomiskt - antagligen inte. Det är osannolikt att du får tillbaka pengarna du lagt på renoveringen om du säljer cykeln. Byt till ”omöjligt” om du lämnar bort lackeringen till en verkstad.
Men om DU gillar cykeln, och kostnaden för renoveringen ryms inom din hobbybudget - sätt igång. Du får sysselsättning, en trevlig cykel, och uppskattande kommentarer från de 3-4 personer du möter varje sommar som förstår vad du har gjort.
...Men vart skulle man kunna hitta tex Væxelarmen førutom på Ebay?
Jag hade nog satsat på EBay. Eller lagt upp en byggtråd här och bett om hjälp. Finns IOFS några köp&sälj cykelgrupper på Facebook. Eller den här:https://m.facebook.com/groups/chfpryltorg/?locale2=sv_SE

Fin cykel! Jag skulle aldrig lacka om en sådan, det är bättre att behålla den med den fina patinan den har. Omlackade cyklar är oftast mindre värda än original. Gör rent ramen ordentligt och all delar. Byt det som är trasigt och njut av den som den är.

Fin cykel! Jag skulle aldrig lacka om en sådan, det är bättre att behålla den med den fina patinan den har. Omlackade cyklar är oftast mindre värda än original. Gör rent ramen ordentligt och all delar. Byt det som är trasigt och njut av den som den är.

Hallå!

Tack så mycket! ær super nøjd. Ingen racer cykel mænniska men ville ha en crescent så fick bli den hær :)

Tog beslutet igår att låta den vara original, blir før kostsamt och opersonligt på nått sætt. Håller på att rengøra den grundligt nu och byter ut vissa små delar, byter allt av wire, strumpor osv. Fick køpa dom hær dæcken nya før en liten slant:

Tror det kommer se riktigt bra ut.

Lægger upp ny bild nær jag ær "færdig"

Tillbaka
Topp