Renovering ns fuzz 19

Tomkartong

Medlem
Renovering ns fuzz 19
Hallå i stugan! Precis köpt en ns fuzz 19 FD hyrcykel. Tanken är att renovera och bruka, så tänkte ta med er på den lilla resan
Tänkte även redovisa va allt kostar & om de är värt de i slut ändan ?

skicket på cykeln när den anlände var över förväntan, betydligt finare än den förra jag köpte, gaffeln & stötdämparen skulle jag nog klassa som nya, en liten bula i ramen men väldigt få skrap & stenskott, varsin bula i fram & bakfälg, lagrena i svingen har gjort sitt! Bromsar & växlar är i helt okej skick!

2020-12-11
Ramen är nu inlämnad på pulverlackering, dom hade mycket & göra förtillfället så dom trodde att den skulle vara klar i mitten av januari

Delar:
Dämpare: Rockshox vivid r2c
Gaffel: X-fusion RV1
Fälgar syncros 27,5
Vev: truvativ ruktion
Bromsar : Sram guide RE

Ram Lager 500kr

Vevlager 550kr

Lack 1500kr

Kedja 185kr

Däck 1200kr

Växellvajer/hölje 100kr

Bromsslangar 300

Sadel 359kr

Ramskydd 62kr

Bromsskiva 900kr

Dekaler 140kr

Cykel 6500
  • Total 12096kr

Bilagor

Senast ändrad:

Karl-Luis

Aktiv medlem
Renovering ns fuzz 19
Jäklar va billigt! Får man fråga vart du köpte denna?
Du har alla delar och kan fixa till den med mindre medel de gillar ja 👌 har det väldigt stramt ekonomiskt nu men hoppas kunna köpa något vettigt framöver och fd hyrcykel vore perfa

Tomkartong

Medlem
Renovering ns fuzz 19
Jäklar va billigt! Får man fråga vart du köpte denna?
Du har alla delar och kan fixa till den med mindre medel de gillar ja 👌 har det väldigt stramt ekonomiskt nu men hoppas kunna köpa något vettigt framöver och fd hyrcykel vore perfa
Den är inköpt på järvsö bike park! Köpte en där förra året med, men för 11,500kr, så detta var ett kap enligt mig

Fundadores

Aktiv medlem
Renovering ns fuzz 19
Det var ju ett riktigt bra pris. Även efter en större renovering så lär det ju vara prisvärt. Många hyrcyklar går ju för betydligt mer från start.

Tomkartong

Medlem
Renovering ns fuzz 19
Någon som har erfarenhet av x-fusion ? Dom har ju endå rätt bra betyg på vitalmtb, men folk verkar ha blandade känslor för dom!?

Karl-Luis

Aktiv medlem
Renovering ns fuzz 19
^^ köp hela sen tar du hem i delar ;) haha
Tex "va fasiken älskling nu är han i farten igen, främligen som lägger dh cykeldelar vid dörren? Jag lägger den med dom andra som bevis ifall de behövs " 😁

Karl-Luis

Aktiv medlem
Renovering ns fuzz 19
Sant ^^ när jag hade sambo sp brukade vi avsätta en passions budget mellan oss som man kunde nalla av för "onödiga men nödvändiga köp" 😁 hon köpte ridsaker jag köpte en moped (som 28åring med bil o körkort) haha

Karl-Luis

Aktiv medlem
Renovering ns fuzz 19
Jaaha ah men de lär gå fint, annars kan du prova strålkastar gilm den är tjock tusan,genomskinlig och om du värmer den med värmepistol/hårfön ✌

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer