Växeln byttes efter bikefit, den var i januari, jag bytte växel (och en del annat på inrådan av Lasse på Bike Tyson) i början av mars efter första uterundan och satte sedan Kanonen på trainer. Upptäckte snabbt att det var något fel. Kolla gärna bilder. Tråden (bikefit) ligger här på Happy. Du kan också se, om du letar, att jag bytt ut vevpartiet från ett -02 till ett -04/-07. Bromsarna var silver, sedan tycks de ha funnits parallellt som svarta och sedan skeleton typ sista året (en djungel, jag kan mycket väl ha fel). De får således sitta kvar. Du kan också se att jag bytt brifters till en senare variant - syns på texten på bodyn.
Det enda jag inte har fått tag på är faktiskt en framväxel i rätt årsmodell, de är dyra och ovanliga. De flesta finns i USA och därifrån handlar jag inte. Jag har faktiskt, tror jag i alla fall, en 10-delad Chorus-växel för tillfället. Sökning dock sparad på eBay.
Bilden byttes ut för tydlighets skull. Bilden du så fint postade här är från bygget. Notera gärna original växelöra som satt på när cykeln byggdes. Och att cykeln är fotograferad inomhus (i tvättstugan) med våra gamla, höga golvlister (i mdf

). Och tvättstugan renoverades i somras/höstas. Webbcachen..
Bra kämpat, det får jag säga, men du undkommer inte din ursäkt för det. Och du är fortfarande välkommen att komma och testa min glappfria bakväxel. Det är bara att höra av sig.
Edit: För de som möjligen kan vara det minsta intresserade finns det en bild på hojen tagen direkt efter bygget (egentligen ombygget, satt Campa Daytona och andra hjul på tidigare) förra hösten i Principiatråden, inlägg #25. Har sedan dess bytt bakväxel, brifters, hoods, styre, stam och kassett. Work in progress, och ingen överraskning för de happyiter som känner till mitt smått maniska mekartempo.
Allt ovan spelar förstås egentligen ingen som helst roll, eftersom växeln på Tradera är jättefin och fungerande. Til syvende og sidst handlar det om vem man väljer att tro på, någon med hundratals positiva omdömen på Tradera och ganska detaljerade (och rätt självutlämnande) byggtrådar på Happy under flera år, eller en nyregistrerad användare som kommer in från kanten och där SAMTLIGA INLÄGG gjorts i denna tråd. Nästan så att man misstänker en meningsmotståndare med ett fejkkonto, och det är särskilt en med stor kunskap om gammalt skräp som jag osökt kommer att tänka på.
Det här är mitt sista inlägg.
PS. Japp, bromsarna fanns i både svart och silver samtidigt som kolfibervevarna och bakväxeln med kolfibercage. Alltså lirar alla delarna perfekt med varandra årsmodellsmässigt, bortsett från den där j-a framväxeln. Omkring 05/-06 enligt katalog. Var väl det jag trodde. DS.
PPS. Efter timmars surfande och usel, italiensk information TROR jag nu att Ultra Torque-partiet kom 2007, och resten av mina grejer är från 2006. Men det får gå. Det ska fan vara Campaägare. DS.