reservdelar till baknav fh tx505

Nicko rookie

Ny medlem
Hejsan!

Jag har sökt runt lite både i butiker och på nätet efter delar, kulor och konmuttrar till grabbens cykel men verkar gå bet. butikerna vill ju så klart laga själva (det vill jag med) och hittar bara på ebay osv... men delar för 100sek känns liksom onödigt att betsälla så, och butiker utomlands som jag inte hört talas om.

hittat ett artikelnr på axel,muttrar och kulor Y31S98010

Nån som har förslag eller kanske tom liggandes nåt?

Nicko

Senast ändrad:

kais01

Aktiv medlem
satsen du beskriver finns att köpa här och där, och en lbs som inte tar hem denna på beställning är ingen lbs, utan en samling korkskallar.

om du beställer satsen hos t ex sjs har de mycket annat godis att slänga med under samma fraktkostnad.

TBy

Medlem
Var ute på samma jakt, och mitt tips är att försöka hitta ett skrotat hjul att sno navdelar från.

EDIT: Just axel/konor/kulor är det sällan stor skillnad på mellan nav med samma konstruktion. Det du behöver hålla koll på är axellängd så att det passar i ramen.

Senast ändrad:

Falk1n

Aktiv medlem
Jag har köpt enstaka lösa konor på Sportson när jag köpt begagnade hjul som visat sig behöva navreparationer, även lagerkulor har jag köpt från dem direkt över disk.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer