Restaurering av Marin Bobcat Trail -94

velovin

Aktiv medlem
Väldigt snyggt restaurerat. Jag brukar förorda att cyklar ska användas, men den där hör nästan hemma på en vägg.

TheGurra

Medlem
Tack för all respons. Läser allas inlägg och blir väldigt glad och tacksam.

Om intresset finns så dokumenterar jag gärna nästa restaurering också. Har inget konkret i kikaren ännu. Så om nån har nåt gammalt ruckel dom vill få fixat (måste inte vara mtb), eller annat tips, så får den gärna hojta till.

Hasse#7

Aktiv medlem
Tänkte du på snabbkopplingen? 5-56 och borsta med en stålborste. Funkar väldigt bra på metallytor (men inte lackade ytor) och går ganska snabbt och smidigt.
Lite andra alternativ jag provat är Autosol och piprensare, Autosol och skosnöre, Autosol och flagglina, Autosol och stålull, fint våtslippapper följt av Autosol och trasa. Snören ä bra för man kan hålla i båda ändar och "såga sig runt" detaljer som är tex runda eller omöjliga att komma åt baksidan på med fingrarna.

TheGurra

Medlem
Som ett avslutande inlägg tänkte jag bjuda på några bilder på hojen i sin rätta miljö.

Sjuk kul att köra de otekniska stigarna. Då kan man känna att cyklen ändå var bra förr i tiden. Men när det blir lite mer tekniskt i lite högre hastigheter, så blir jag inte alls särskilt kaxig på hojen. Vanligvis kör jag heldämpad 29er i storlek XL. Så en 26 år gammal geometri, helstel, 26a, storlek medium med cantileverbromsar är rätt stor kontrast. Får en att fundera på hur framtidens hojarna ser ut om 26 år.

20200223_134235.jpg
20200223_134413.jpg
20200223_134307.jpg

Kul var det iaf. Och om nån undrar; så ja - jag körde typ bara på lilla klingan fram

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer